Olie
Fra : Martin Laursen

Dato : 03-02-03 22:19

Hej
Jeg er ved at lave en opgave om olie, er der nogen der ved hvor meget råolie
vejer. Jeg skulle gerne kunne regne tønder om til ton. jeg ved en tønde
svare til 159 liter råolie.

Mvh Martin

Fra : zigge

Dato : 04-02-03 00:04

"Martin Laursen" <spam@fjoller.dk> wrote in message

> Jeg er ved at lave en opgave om olie, er der nogen der ved hvor meget
råolie
> vejer.

Det er helt afhængigt af hvor råolien kommer fra, råolie kan variere fra
noget tykt sort tjære agtigt noget til noget der ligner benzin. Selv inden
for det samme borefelt kan der forekomme variationer i sammensætningen af
olien.

/zigge

Fra : Brian Lund

Dato : 04-02-03 16:10

> [...]
råolie
> vejer. Jeg skulle gerne kunne regne tønder om til ton. jeg ved en tønde

Sidste år lavede vi en opgave hvor vi brugte 0,8 kg/l men hvor godt det
passer ved jeg ikke.

Brian

Fra : Morten Nilsson

Dato : 19-02-03 14:02

jeg ville regne med ca. 0,8 - 0,9 - dette interval passer nogenlunde med
"normale" olier