Tæller i asp uden at lavet et gennemløb...
Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 24-11-00 14:38

Hej NG

Hvordan tæller man alle forekomster op i en tabel UDEN at lave
et gennemløb af alle posterne? Findes det ikke en slags
CountRecords????

mvh.
Andreas Slot-Henriksen

Fra : Hendrik W. Hansen

Dato : 24-11-00 14:44

"Andreas Slot-Henriksen" <andreas.s-h@mail.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvordan tæller man alle forekomster op i en tabel UDEN at lave
> et gennemløb af alle posterne? Findes det ikke en slags
> CountRecords????

SELECT COUNT(<Kolonnenavn>) FROM <Tabelnavn> [WHERE......]

Mvh. Hendrik

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 15:12

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-00 15:12

> Hej Henrik...
>
> Jeg mener... Jeg har allerede min sql-sætning... som jeg så bare vil tælle
> op uden at lave
> et nyt sql-count... PHP har f.eks. en kommando som kan give antallet af
IDer
> så snart den
> eksisterende sql-sætning er executed.
>
> Kan man det i ASP???

Det er ikke ASp specifikt men ADO specifikt
Du skal bruge en poperty kaldet RecordCount, men det virker *kun* med nogen
måder at hente data på
I asp skal man normalt "bare" bruge en forwardonly recordset (det hurtigste
afaik)
For at bruge Recordcount skal du have fat i noget dynamic eller lign
Hvis du har noget dokumenntaion på ADO kan du kikke lidt i denne
evt slå op hos msdn.microsoft.com
Det hurtigste (efter min mening) må være at hente antal vha COUNT

mvh/Peter Lykkegaard