Datakabel problemer Nokia 3510i
Fra : Tigeren

Dato : 02-03-03 23:59

Jeg har købt et Nokia 3510i datakabel hos T.Hansen. Jeg tror ikke kablet
virker ordentligt.
Telefonen mister hele tiden forbindelsen til simkortet og Nokia PC suite
kan ikke få forbindelse.
Hvis jeg bruger Oxygen Phone manager kan jeg godt få forbindelse engang
imellem.
Er der nogen som har stødt på samme problem???

Mvh

Tiger

Fra : Jean Jacobsen

Dato : 03-03-03 18:32

Har samme problem med Oxygen, men jeg kan godt uploade til mobilen og at det
andet.... Prøv at hente den nye version (2.1) der er kommet meget mere til
3510i og det virker også meget bedre...

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 04-03-03 22:12

"Jean Jacobsen" <jean.j@esenet.dk> skrev i melding
> [...]
det
> andet.... Prøv at hente den nye version (2.1) der er kommet meget mere til

Jeg har opplevd å få stadige avbrytelser i overføring på grunn av at
overføringshastigheten på min IR-port var stilt inn for høyt. Da jeg stilte
den inn på laveste og nest laveste hastighet, gikk det helt fint.

OK, nå har jo ikke 3510(i) muligheter for IR eller "normal" dataoverføring,
noe som er helt IDIOTISK, tatt telefonenes store minnekapasitet i
betraktning. Jeg mener: 500 oppføringer i telefonboken, osv... Da kan man
vel ikke benytte seg av Nokias flotte PC Suite. Eller?

Dermed skal man altså ty til tredjeparts løsninger. Jeg har prøvd en
datakabel til 3510, som ble levert gjennom en norsk forhandler, som
sannsynligvis er samme firma som Thansen. Denne oppnådde omtrent ikke
kontakt med telefonen, men det kan være programvarens feil, eller tidligere
nevnte eventuelle muligheter for å innstille overføringshastigheten. Det
dumme med denne kabelen, var at man ikke kunne legge batteriet helt flatt i
batteriholderen; det måtte holdes på skrå. Jeg ser at Logo Mangager har en
kabel, hvor telefonkontakten er på størrelse med at SIM-kort, ikke den store
"klossen" som er på kabelen levert av Thansen.

Solgte min 3510 fordi den ikke hadde "normale" muligheter for dataoverføring
til PC. Men jeg likte telefonen veldig godt, og vurderer å kjøre en 3510i.
En jeg kjenner, har kjøpt en, og jeg fikk prøve den litt. Dermed fikk jeg
lyst til å kjøpe den. Enten vil jeg igjen forsøke tredjeparts
dataoverføring, slik dere har foreslått på denne NG, ellers får jeg nøye meg
med å bruke OTA-mulighetene, som uansett koster penger å bruke. Dersom jeg
kjøper en 3510i, vil jeg fremdeles beholde min 6510.

Mvh

Thorolv Valentinsen