Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvad kan jeg gøre ...
Fra : Kimmo

Dato : 03-03-03 21:14

Hejsa

Jeg havde et fjernsyn til salg på QXL.dk med krav om at køberen skulle
overføre pengene dagen efter handlen var gennemført.

Køberen brugte SLÅ TIL tingesten man kan bruge på QXL.dk og jeg hørte ikke
noget fra vedkommende efter jeg havde sendt en mail 2 minutter efter
vedkommende havde brugt SLÅ TIL.

Jeg sendte en mail til køberen om at pengene SKULLE overføres dagen efter
(da jeg skulle bruge pengene), mit kontonummer og at vedkommende SKULLE
kontakte mig inden 22 samme dag ellers solgte jeg fjernsynet til en anden da
jeg skulle bruge pengene.

Klokken blev 22.20 og jeg gik i seng efter at have fundet en anden køber som
overførte pengene o.s.v.

Da jeg så tjekker min mail aftnen efter havde jeg fået en mail fra
vedkommende klokken 22.27 fra dagen forinden om at pengene ville blive
overført dagen efter, altså da jeg læste mailen. Jeg skrev så tilbage at jeg
havde skrevet vedkommende SKULLE skrive tilbage inden 22 så varen var blevet
solgt til anden side og hvis vedkommende sendte sit konto nummer blev
pengene smidt retur.

Jeg havde så en del overarbejde i sidste uge så jeg havde ingen muligheder
overhovedet for at kunne overføre pengene (har ikke netbank).

Fik så en mail idag om at pengene skulle være overført inden imorgen ved
middagstid ellers ville jeg blive politianmeldt.

Nå jeg måtte jo hellere få overført pengene så, men da jeg tager ned i
banken og tjekker min konto har jeg ikke pengene p.g.a. banken har snuppet
nogen af dem til et lån jeg har der.

Jeg skriver så en mail til vedkommende at jeg ikke har pengene men at jeg
nok hurtigt skal få fat i nogen og få dem overført om 1 uges tid til
maksimalt 2 men at jeg godt kan overføre nogen af pengene imorgen, dem jeg
har på mig.

Får så at vide, igen, at hvis pengene ikke er overført imorgen ved
middagstid vil vedkommende tage kontakt til politiet.

Hvor står jeg henne her ? Jeg vil, selvfølgelig, hellere end gerne få
pengene smidt retur men det er jo lidt svært når man ikke har dem.

Hvad sker der ved politianmeldelser ? Kommer de personligt hjem til en og
giver en skæld ud ?
Eller får man et brev med "du skylder de penge og vi skal have et gebyr på
en plovmand så alt i alt skal du betale **** kroner inden 8 dage" eller ....
?

På forhånd tak !

Fra : Mr K.

Dato : 03-03-03 21:31

"Kimmo" <dopedog@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> giver en skæld ud ?
> Eller får man et brev med "du skylder de penge og vi skal have et gebyr på

Hvis politiet involveres (og tager det seriøst) taler vi om en bedrageri
tiltale.
Du skal ikke regne med hverken 'skældud' eller mindre bøde i den sammenhæng.

Venlig hilsen
Mr. K

Fra : Kimmo

Dato : 03-03-03 21:42

> [...]
> tiltale.
> Du skal ikke regne med hverken 'skældud' eller mindre bøde i den

Ok tak for svaret.

Vi snakker om et beløb på 2000 kroner.

Har det noget at sige ?

Fra : Mr K.

Dato : 03-03-03 21:46

> Vi snakker om et beløb på 2000 kroner.
>
> Har det noget at sige ?

Sandsynligvis ikke - det vil stadig være bedrageri uanset det er 25 øre
eller 25 millioner kroner.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Leonard

Dato : 03-03-03 22:25

"Mr K." <knud@slethomsen.dk> wrote:

>Hvis politiet involveres (og tager det seriøst) taler vi om en bedrageri
>tiltale.

Hvor ser du noget der ligner bedrageri i denne sag?
En mand har overført penge til en konto og vil gerne have dem tilbage
igen og det bliver han også lovet, at det ikke lige kan lade sig gøre
nu, er vel ikke bedrageri?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Mr K.

Dato : 03-03-03 22:31

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> En mand har overført penge til en konto og vil gerne have dem tilbage
> igen og det bliver han også lovet, at det ikke lige kan lade sig gøre

Det siger jeg heller ikke det er - men hvis politiet involveres skal
'anklagen' altså være lidt andet end at man skylder nogen penge - den slags
er politiet såmænd fuldstændig ligeglad med.
I denne sag kunne man godt anvende bedrageri, da beløbsmodtageren er bekendt
med at der er indgået en indbetaling som han ikke straks returnerer.

Venligh ilsen
Mr. K

Fra : Michael

Dato : 03-03-03 22:33

Hej leonard.

Leonard skriver:

> [...]
> En mand har overført penge til en konto og vil gerne have dem tilbage
> igen og det bliver han også lovet, at det ikke lige kan lade sig gøre

Der er lavet en købsaftale, varen er betalt, varen bliver ikke leveret....

Er det ikke bedrageri....

Michael

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-03-03 08:42

"Michael" <ms@sport.dk> skrev i en meddelelse
> Hej leonard.
>
> Leonard skriver:

> Der er lavet en købsaftale, varen er betalt, varen bliver ikke
leveret....

> Er det ikke bedrageri....

Det er vel kun bedrageri hvis modtageren af pengene ingen
intentioner havde om at levere varen da han startede auktionen ?
--
Brian Sørup
1976 Camaro, 461Cui. "Elskerinden"

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-03-03 22:01

> [...]
hjem til en og
> giver en skæld ud ?
> Eller får man et brev med "du skylder de penge og vi skal have

Da du ikke har vist uvilje til at betale pengene tilbage tror
jeg ikke du skal regne med at komme i fængsel

Moralen må være :

Hvis du vil handle over nettet er det rimeligt smart at have en
form for homebanking til *upload* og *download* af penge
--
Brian Sørup

Fra : Kimmo

Dato : 03-03-03 22:10

> Da du ikke har vist uvilje til at betale pengene tilbage tror
> jeg ikke du skal regne med at komme i fængsel

Nej jeg håbede heller ikke det ville komme så langt. Specielt ikke når det
"bare" er 2000 kroner

> Moralen må være :
>
> Hvis du vil handle over nettet er det rimeligt smart at have en
> form for homebanking til *upload* og *download* af penge

Det tror jeg du har ret i

Fra : Michael

Dato : 03-03-03 22:31

Hej Kimmo.

Kimmo skriver:

> Hvor står jeg henne her ? Jeg vil, selvfølgelig, hellere end gerne få
> pengene smidt retur men det er jo lidt svært når man ikke har dem.

Hvis det havde været mig du havde handlet med, så kunne du helt klart vente et
mindre selskabeligt besøg fra mig.

Hvis jeg sender dig 2.000 kr. i forvisning om at købe en vare og så du ikke
leverer varen, så forventer jeg fluks at få sendt pengene retur.

I det tilfælde vil jeg mildt sagt være pisse ligeglad hvilke undskyldninger du
matte have.Du skal ikke bruge mine penge til at dække dit underskud på din
konto.

Du leverer ikke varen, altså er det pengene retur med des samme.

Mvh.
Michael

Fra : Leonard

Dato : 03-03-03 22:33

Michael <ms@sport.dk> wrote:

>Hvis det havde været mig du havde handlet med, så kunne du helt klart vente et
>mindre selskabeligt besøg fra mig.

Uha, jeg bliver helt bange på Kimmos vegne.
Nu er det heldigvis politiet der trues med og ikke en eller anden
bande ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Michael

Dato : 03-03-03 22:38

Hej leonard

Leonard skriver:

> Uha, jeg bliver helt bange på Kimmos vegne.

Det skal du nu ikke blive, det er ikke mig han har røvrendt.

Men jeg føler med vedkommende som har brugt 2.000 kr. af sine penge til at dække
Kimmos underskud i et par uger.

Mvh.
Michael