Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
gældssanering, hvordan....
Fra : Thomas

Dato : 03-03-03 11:41

Jeg kan se at der her i gruppen livligt diskuteres gældssanering og RKI.
jeg har gennem gået dette og
Derfor vil jeg gerne bidrage med mine erfaringer, måske kan nogen bruge dem
til noget.

Jeg startede min karriere som gældsrytter helt tilbage i 1989, havde købt en
lille lejlighed som på grund af et vigende marked pludselig var blevet
200.000 mindre værd, sælges kunne den derfor ikke og den gik på
tvangsauktion for en klatgæld på 10.000 (dumt kan man se idag)

Gæld efter tvangsauktionen 270.000 kr.
Dem kunne man selvfølgelig ikke betale, og man røg i Ribers, i 1994 kom man
ud af ribers igen, sikke en luksus, der kom reklamer og breve hver dag fra
firmaer der stod i kø for at låne en penge, fristelsen var stor og jeg faldt
også i p.g.a. skilsmisse, dårlig moral og en masse andre undskyldninger..

Gæld i 1999 780.000 incl renter og renter og renter.....

Jeg havde ingen mulighed for at betale tilbage, ej heller hvis det blev
reduceret til hovedstolene, men jeg havde fået et godt fast job, en ny
stabil kæreste og så en lys fremtid foran mig.

GÆLDSSANERING

Derfor søgte jeg gældssanering, første møde er meget ubehageligt, man sidder
foran en embedsmand og skal forklare hvad man dog har brugt alle disse penge
til, og historien skal hænge sammen, heldigvis for mig havde denne mand
intet til overs for alle de lynlån firmaer jeg skyldte penge til så han
godkendte at gældssanering kunne gå igang.

Derefter bliver der så koblet en advokat på sagen, advokaten er
skifterettens advokat og ikke min, advokaten skal indhente alle relevante
oplysninger, der bliver holdt et start møde hvor der skal redegøres for alt
gæld, hvor, hvornår og hvordan, derefter tilskrives alle kreditorer og der
indrykkes annonce i statstidende hvor fordringer efterlyses og det oplyses
at gældssaneringssag indledes.

i mit tilfælde gik der herfra 2 år før jeg endelig blev indkaldt til møde om
domsafsigelse i skifteretten. der var et par små møder med advokaten i
mellemtiden, ventetiden tror jeg især var der fordi advokaten skønnede at
noget af gælden ikka var helt gammel nok..

Når der indkaldes til "domsafsigelsen" i skifteretten så indkaldes alle
kreditorer så også til at møde op og e.v.t. protestere mod gældssaneringen,
ingen havde i min sag protesteret til advokaten som de også havde mulighed
for, og i min sag mødte ingen kreditorer op i skifteretten.

domsafsigelsen som man havde drømt om i 4 dage og havde svedt meget over tog
2 minutter og gældssaneringen var en kendsgerning.

jeg skal betale 30.000 over 5 år og første udlodning er lige foregået her
den 1 februar, det vil sige jeg har 4 år tilbage Jeg var heldig, men fik nok
også gældssaneringen fordi jeg hele vejen igennem fortalte sandheden om
forbruget, ingen dúmme undskyldninger..

Jeg kan nu se frem til at fejre min 40 års fødselsdag som gældsfri, jeg er
ude af ribers alm register den 14/9 2003, men står registreret som under
gældssanering i hele løbetiden.

Vinder jeg i lotto imorgen kan jeg indbetale restbeløbet til advokaten og så
er jeg gældsfri i overmorgen.

Dette var min historie..

thomas

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-05-03 15:45

Thomas wrote:

> [...]
> også gældssaneringen fordi jeg hele vejen igennem fortalte sandheden om

God realistisk beskrivelse.

Har du den rigtige formulering i din kendelse om gældssanering,
og kan du låne det resterende beløb, kan du afvikle resten ved
en engangsudbetaling, så er saneringen endelig.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.