snmpd
Fra : Niels Bachmann

Dato : 18-03-01 13:46

Er der nogen der ved hvor jeg finder noget klar og tydelig dokumentation på
hvordan man bruger snmpd ?
Har fundet alle mulige sider, men ikke noget jeg lige forstår (måske er jeg
bare dum)
Jeg er ude efter at kunne lave en monitor på CPU load og trafik på eth0.

MVH/ Niels Bachmann

Er trods alt newbie, men man lærer vel noget når man kaster sig ud i det.

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 18-03-01 16:04

"Niels Bachmann" <precious@precious.dk> wrote in message
> [...]

jeg
> bare dum)
> Jeg er ude efter at kunne lave en monitor på CPU load og trafik på eth0.

Dokumentationen til net-snmp (før ucd-snmp), ellers kig på diverse MRTG
eksempler.

Afhængig af operativsystemet & snmpd finder du mere eller mindre brugbar
info vedr. de 2 ting du ønsker at kigge på.

"snmpwalk matisse public interfaces" vil vise noget info om diverse
netværks-interfaces på maskinen matisse.
Så er det bare at vælge de parametre ud du vil kigge på.
Interfaces er implementeret i stort set alle snmpds (Linux, Windows NT/2k,
Tru64, *BSD o.s.v.)

For CPU er det lidt mere kryptisk, idet mange snmpd versioner ikke
implementerer disse parametre, eller gør det på forskellig vis.

Prøv en snmpwalk host public og se om der er noget af relevans. Alternativt
kan du lave dine egne entrys (eller benytte en snmp daemon der har den
funktionalitet du ønsker.

l8r/Jspr

Fra : Niels Bachmann

Dato : 18-03-01 18:13

hmm
'snmpwalk localhost public interfaces' giver kun 'End of MIB'

MVH/ Niels