Hvor finder jeg bådnummeret?
Fra : slet 6CX9H

Dato : 04-03-03 18:59

Hvor finder jeg bådnummeret (byggenummeret) på min båd? Båden er en
Jupiter 30 fra 1969. Jeg har ikke nogle af de originale papirer og
Faaborg Værft har ikke længere arkiverne.

mvh
Susanne
www.jupiter-klubben.dk

Fra : john lundsgaard

Dato : 04-03-03 20:40

> Hvor finder jeg bådnummeret (byggenummeret) på min båd? Båden er en
> Jupiter 30 fra 1969. Jeg har ikke nogle af de originale papirer og
> Faaborg Værft har ikke længere arkiverne.

Hej

Jeg ved ikke præcis med Jupiter, men på mange skrog blev/bliver nummeret
skrevet på agterspejlet på indersiden med sort eller blå gelcoat, inden det
bliver malet over med den endelige (typisk lyse) topcoat.

Det vil i så tilfælde altid være muligt at se nummeret hvis man kravler ned
så man kan se agterspejlet indefra, og sætter en rigtig kraftig projektør op
der lyser på "røven" af skuden udefra. Bedst en dag hvor det i øvrigt er
mørkt!!

Om det er tilfældet med Jupiter ved jeg som sagt ikke, men det er en
mulighed.

John

Fra : slet RQYRE

Dato : 10-03-03 20:06

john lundsgaard <john_lundsgaard@ofir.dk> skrev:
> [...]
>og sætter en rigtig kraftig projektør op
>der lyser på "røven" af skuden
>udefra. Bedst en dag hvor det i øvrigt er

Hej John

Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve

mvh
Susanne