isolering ved potfyr
Fra : claus v

Dato : 23-02-03 20:31

hej

i forbindelse med installation af et reflex potfyr
vil jeg gerne høre nogen gode ideer til hvad man evt kan bruge til at
isolere mod varmen.

jeg havde egentligbare tænkt mig at montere rustfri plader på de sider der
kommer til at vnde mod fyret men er blevet i tvivl om det er nok.

på forhånd tak for hjælpen

claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-02-03 21:00

"claus v" <NOwinga30SPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3e592038$0$144

> [...]
> jeg havde egentligbare tænkt mig at montere rustfri plader på de sider der
> kommer til at vnde mod fyret men er blevet i tvivl om det er nok.

Hvis du overholder den afstand, der er opgivet af fabrikanten, er stålsiderne rigeligt....

Ellers kan jeg ikke forstille mig ret meget andet en rockuld eller gipsplader. Hvis du bruger
gipsplader, så husk enten at bruge vådrums gipsplader, eller i hverfald at forsegle dem meget
grundigt i kanterne med epoxy eller lignende...

Claus
--
**** SMART Mini krydsfeldt til lydkortmanden *********
*** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder **

Fra : Lars Bonde

Dato : 23-02-03 21:09

rustfrit er helt fint. Hvis du er være helt sikker, laver man en lille smule
luft mellem væger og den rustfri plade. 1-2 mm. er nok. der skal bare kunde
løbe lidt luft bag på pladen til at køle den.

VH Lars