Klik
Fra : Thomas Christiansen

Dato : 17-03-01 14:16

Hvordan får man et element til at reagere på et klik

Fra : Thor Bych

Dato : 17-03-01 23:55

yo
jeg er ikke sikker på, hvad du mener, men prøv at undersøge mulighederne i
menuen "actions", når du har lavet det, der skal reagere på klikket, om til
et symbol...
så får du muligheder for at lave forskellige actions, alt efter om det skal
ske ved rollover, klik eller whatever....
håber det kan hjælpe, men ellers prøv at beskrive dit spørgsmål dybere...
mvh Thor

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 18-03-01 22:02

Ja, jeg var ikke helt klar i hovedet da jeg skrev det, men du forstod det!
Tak!

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 18-03-01 22:10

Fuck det pis virker ikke! Når man så gør det kan man ikke vælge nogle
actions, som normalt, der sker ikke en skid når man klikker på et action
script element!

Thomas

Fra : Thor Bych

Dato : 19-03-01 20:51

yo igen
neeh, et eksempel på at få et obejkt til at reagere på evt. rollover, er ved
at lave et nyt symbol(button) og bare lave de samme billeder i alle fire
frames, gå tilbage til "scene 1", markere objectet, højreklikke og vælge
actions, så vælg feks. basicactions/go to og dobbeltklikke, trykke en gang
på (on realese) og mens det er markeret, kan du vælge en anden tilstand
forneden..., tryk derefter på (gotoandplay) nedenunder det, vælg hvad
framenumber den skal hoppe til, og....BAMBADABAM!!!!......der blev liv!!!

det kræver selvfølgheligt at du har lavet nogen andre frames den kan
afspille...

håber det kan hjælpe.....
mvh
thor