ram
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 18-03-01 12:54

Hej NG (igen-igen)
For nogen tid siden forhørte jeg mig her i gruppen om hvorvidt det gik
at sætte pc133 ram på et 100 MHz bundkort og det var der enstemmigt
gehør for. Jeg fik fat i en 128 Mb klods, der kørte upåklageligt
(endog blandet med 2 andre pc100 ram.
Da RAM pludselig blev vældig gunstig i pris købte jeg en klods 256 Mb
pc133 hos prc-data med livsvarig garanti.
Nu kan jeg se andre har haft problemer med billige RAM.
Min maskine går død under memorycheck (ifølge bundkortets testlamper -
så det var heldigvis let at checke). Mit bundkort er microstar K7pro
(så det er ikke "state of the art").
Men der blev anbefalet en anden slags RAM her i NG, og nu kan jeg ikke
finde indlægget, er der nogen der vil poste et forslag? Og kingston -
ja, havde jeg råd!
Er der nogen der ved, hvis jeg returnerer RAMene og vil have en dyrere
RAM ombyttes de så til den pris jeg gav for dem (de er købt i februar
2001) eller ombyttes de til den pris som de har nu.
Hilsen ogh tak,
Ingeborg

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 18-03-01 12:56

shg.dk sælger det geniale PQI (under navnet tech-trade) til 700 kr for en
stang (256Mb). Jeg har kun hørt gode ting om denne ramtype, og derfor købte
jeg dem selv, og jeg blev ikke skuffet. De kører let og elegant 155 Mhz ved
CAS2, selvom de er specificerede til CAS3 helt nede ved 100 Mhz!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-03-01 13:31

"ingeborg jacobsen" <ijac@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9927hc$1b2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> RAM ombyttes de så til den pris jeg gav for dem (de er købt i februar
> 2001) eller ombyttes de til den pris som de har nu.

Er du sikker på at dit bundkort kan håndtere 256 MB klodser? Eksempelvis kan min Compaq Presario 5476, jvf. de oplysninger jeg har,
maksimalt håndtere 2 RAM-klodser á 128 MB RAM, altså i alt 256 MB.

Claus

Fra : Troels Aa. Sørensen

Dato : 18-03-01 14:12

jeg var inde åp microstars hjemme side og tjekke dette. Hendes motherboard
kan klare 768mb ram i tre sokler. det må jo betyde at det godt kan klare
265mb klodser.....