ghost in the machine?
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 18-03-01 12:39

Hej NG,

Min computer har nogle underlige udfaldssymptomer - og ingen problemer i
enhedshåndteringen. Det startede med at et legotechnics program frøs så
meget aty kun sluk knappen kunne komme på tale. Derefter virkede lydkortets
line-in egenskaber ikke (problem postet tidligere, uden held) nu er
lydkortet helt ophørt medat fungere og vil ikke lade sig finde.
Samtidig vil tastaturet ikke skrive alle tegn v.h.a. alt gr (bl.a. snabel-a)
som er et trælst tegn at undvære. Først troede jeg at være blevet ramt af
hardware sammenbrud, men snabel-a kommer altså frem i fejlsikret tilstand.
Jeg har masser af ting jeg nødigt vil undvære på min hd og derfor vil jeg
høre om I har et godt råd, når scandisk ikke vil fuldføre (har lukket alle
kørende applikationer undtagen explorer og systray inden) og geninstallation
af win98 går kold, når den kontrollerer disken.
Hjælp modtages med kyshånd.
hilsen,
ingeborg

Fra : Santa Xcaze

Dato : 18-03-01 13:10

Lån en hd af ngn og slut den til :)
Overfør alle data du skal gemme til den

Formater din gamle hd,
lav så 2 partioner, en til OS (1gb sq q gør det) og en til alt andet.
Derefter geninstaller windows og hent eventuelt inden nye drivere til alle
kort i maskinen osv...

Fra : Peter Ravn

Dato : 18-03-01 13:07

Prøv at poste dit problem til dk.edb.sikkerhed.virus jeg tror det hører
hjemme der.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-03-01 13:33

Jeg skal ikke sige om jeg har regnet den ud, men måske er der opstået en
fejl i din registreringsdatase, så måske du skulle oververe at restore en
ældre version af den.

Dette gør du ved at du i DOS-mode skriver "scanreg"...så starter et lille
util som bl.a. giver dig mulighed for at gen-etablere en ældre version af
registrerigsdatabasen.

--
AC
- - - - - - - -

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 18-03-01 15:19

tak alle!! jeg prøver det hele en efter en.
(jeg har heldigvis et d-drev til back-up) - men hvor gærdet er
lavt frister jo altid.
hilsen,
ingeborg

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 19-03-01 21:10

Hej NG,
det var desværre hverken virus, registreringsbase så det bliver nok
fdisk og format c -suk! Men jeg takker for hjælpen. De indlæg jeg
ellers havde i går kom aldrig frem? Har andre haft samme problem?

Hilsen,
ingeborg