Samtykkeerklæring
Fra : Arne

Dato : 04-03-03 00:25

Hej
Er der nogen her der har modtaget en samtykkeerklæring fra Skov- og
Naturstyrelseni forbindelse med udstedelse af jagttegn ?

Har for ca 14 dage siden modtaget en sådan, hvor jeg ved min underskrift,
giver politiettilladelse til, før der udstedes jagttegn for det nye år, at
søge oplysninger om mig i DetCentrale Kriminalregister.

Det er 4. gang inden for de sidste 6 år, at det sker.
Og den værste "forbrydelse" jeg har begået, er at køre uden sikkerhedssele
for 2½ år
siden.....

Håber at høre fra jer.

Venlig Hilsen - Best Regard
Arne Lind

Pas på i naturen: Spark aldrig til en frisk kokage på en varm dag!

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-03-03 08:39

Aldrig hørt om den, har haft jagttegn siden 1989
Du tror ikke at du af en eller anden grund står i en sort bog et eller andet
sted ?
Har du vinket til en rocker offentligt ?

Torben Farum

Fra : Arne

Dato : 04-03-03 09:28

"Torben F@rum" <farum@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet
> sted ?
> Har du vinket til en rocker offentligt ?

Ikke at jeg husker, kørte godt nok motorcykel 88 - 89......

Arne

Fra : Arne

Dato : 04-03-03 09:33

Skal lige tilføje at jeg har haft jegntegn siden 1979....

Arne

Fra : Michael Frandsen

Dato : 04-03-03 12:27

man skulle næsten tro at der er nogle som har klaget over din måde at jage

michael

Fra : Arne

Dato : 04-03-03 15:03

"Michael Frandsen" <m.frandsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> man skulle næsten tro at der er nogle som har klaget over din måde at jage
> på
> michael

Kan jeg ikke tro, da det er ca 8 år siden jeg sidst har været på jagt. Det
stoppede da min hund døde......

Arne

Fra : J Nielsen

Dato : 04-03-03 17:36

On Tue, 4 Mar 2003 15:02:32 +0100, "Arne" <stimosen@12mail.dk> wrote:

>Kan jeg ikke tro, da det er ca 8 år siden jeg sidst har været på jagt. Det
>stoppede da min hund døde......

Har du husket at indsende en opgørelse over dit vildtudbytte? Ellers så prøv
at skrive et par fasaner på næste gang, så hører chikanerierne måske op..

Hvad med at skrive/ringe til vedkommende myndighed og bede om en
forklaring - det ville jeg gøre.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : JPo

Dato : 04-03-03 23:10

Jagttegn kan kun udstedes med samtykke fra politiet.

Det forholder sig sådan, at hvert år inden jagttegn udstedes, så køres
jagttegnregisteret op mod kriminalregisteret. De personer som er i det
forløbne år er sigtet og straffet for overtrædelse af straffeloven,
jagtloven, våbenloven kommer ud på en særlig liste.

Disse personer skal nærmere undersøges, men inden dette kan ske, skal
personerne give tilladelse (samtykke) til, at politiet går ind i
kriminalregisteret og ser hvad de har begået.
Dette meddeles til jagttegnskontoret og de skriver ud til jægeren for at få
dette samtykke.

Når samtykket et givet sendes det til politiet, som derefter går ind i
kriminalregisteret og kontrollerer, hvad den pgl. har begået.

Er det en overtrædelse, der giver anledning til at befrygte, at den pgl. vil
være farlig med et våben i hånden, eller det kniber med at passe på det,
skriver politiet tilbage til jagttegnskontoret og giver afslag på samtykke
til jagttegn, og den pgl. kan ikke få jagttegn. Han skal også afhænde sine
jagtvåben. Der er dog det særlige ved overtrædelser af jagtloven, der skal
jagttegnet være frakendt ved dom.

Er det et forhold, der ikke giver nanledning til bekymring -
vandelsgodkendes personen - og han vil få sit jagttegn tilsendt.

jpo

Fra : Arne

Dato : 04-03-03 23:57

"JPo" <spamfri_pregeh@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forløbne år er sigtet og straffet for overtrædelse af straffeloven,
> jagtloven, våbenloven kommer ud på en særlig liste.

Nu forholder det sig således, at jeg aldrig har været sigtet eller straffet
for nogen af nævnte love. Mine værste forseelser er at køre for stærkt og
uden
sele, som nævnt tidligere....og det er vel ikke grund nok til at frygte at
jeg går
amok med et jagtvåben, eller.....

Arne

Fra : Michael Frandsen

Dato : 05-03-03 20:22

mon ikke myndighederne skulle bruge tiden på at jage de virkelige forbrydere
i stedet for :))

Fra : Erik Prestmo

Dato : 04-03-03 17:50

> [...]
> giver politiettilladelse til, før der udstedes jagttegn for det nye år, at
> søge oplysninger om mig i DetCentrale Kriminalregister.

Det er med stigende forbauselse jeg følger debatten om alle de krumspring
som er nødvendige i Danmark, for å kunne gjøre noe så naturlig som å gå på
jakt!

Samtykkeærklæring????!

Hos oss bare sjekker politiet vandelen i sitt register, kort og brutalt, det
er jo Politiet som EIER data, de legger det jo selv inn i registeret!

Hvordan i alle dager får dere TID til å gå på jakt, overhodet?

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/Index.htm
Endel nye og brukte våpen til slags:
http://atodalseftef.tripod.com/atodalseftef/

Fra : CP

Dato : 05-03-03 21:11

Der er jo ikke tale om andet end almindelig bureaukrati i systemet. Hvorfor
himler i sådan op over det? Arne hvis du ikke har noget at skjule, så skriv
under og ring derefter til dem der har udstedt samtykkeerklæringen. Du har
ret til at vide hvorfor (lov om offentlighed i forvaltningen), men du er nok
bare røget ind i den tilfældigt udtrukne del af befolkningen et par gange!
Der er ingen grund til at tro at du er udsat for en sammensværgelse.