våben til Norge
Fra : Betty og Lars Christ~

Dato : 03-03-03 16:54

Jeg skal en tur til Norge på jagt, men hvad skal man egentlig have gjort af
"papirarbejde" for at kunne medbringe sin riffel lovligt?

--
Lars Christensen
Bøgedal 41

Fjern *** i min adresse ved svar

Fra : Bent Bach-Andersen

Dato : 04-03-03 09:49

Du skal have en ind-/udførselserklæring fra såvel det danske som det norske
toldvæsen. Få dem i forvejen og udfyld dem, så går det hele meget nemmere og
du er fri for at stå i kø med lastbilchaufførerne. I norge kan du slippe for
at skulle ind på selve toldkontoret og få det orsnet ude hos tolderen. Din
våbentilladelse skal du have med. I Norge gælder din genpart fra toldvæsenet
som våbentilladelse under opholdet. HUSK at aflever igen til toldvæsenerne
ved ud-og indrejse, eller er f.... løs! Se i øvrigt på "Direktoratet for
Naturforvaltning"s hjemmeside, http://www.dirnat.no/ , der er mange
oplysninger og alle relevante love. Du skal have norsk jagttegn. Det kan du
få tilsendt i forvejen ved henvendelse til direktoratet. Det skal betales på
et posthus i Norge. Jeg har i et enkelt tilfælde været ude for, at tolderen
forlangte dokumentation for at jeg havde ret til at gå på jagt i Norge
(invitation eller lignende).
Knæk og bræk, eller som nordmændene siger "Skitt jakt".
Med venlig hilsen
Bent

"Betty og Lars Christensen" <lars.m.christ***ensen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:xSK8a.1542$ev6.492@news.get2net.dk...

Fra : Betty og Lars Christ~

Dato : 04-03-03 21:12

Tak for svaret!

Jeg har i mellemtiden hørt at det kunne være en fordel at anskaffe et
våbenpas, så det gør jeg nok.
Men blanketterne fra det norske toldvæsen kan jeg ikke lige hitte, kan man
evt. bestille dem på nettet?