Cal. 22 Halvautomat
Fra : NFE

Dato : 01-03-03 09:47

Jeg er ejer af en Anschütz 525 halvautomatisk salonriffel, som jeg er ved at
sælge til en god ven. Nu har jeg hørt rygter om at han ikke kan få
tilladelse til den fordi den er halvautomatisk, er det rigtig??? Hvis det er
rigtig, så er man sgu da gift med sådan et våben, og den er ret værdiløs. Er
der en måde at omgås sådanne bestemmelser???

--
Mvh.
NFE

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-03 13:05

"NFE" <nfe@ofirNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der en måde at omgås sådanne bestemmelser???

Hej hvis at den kun kan indeholde 2 patroner så er den da lovlig nok

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Andy T

Dato : 01-03-03 13:31

Hej,
Du er kun "gift" med den til din tilladelse udløber, så er du tvunget til at
afhænde den til en våbenhandler, da du med STOR sandsynlighed ikke får den
fornyet. Du kan selv gætte på hvad du vil få for den men et par hundrede
kroner kan du jo nok hive hjem.
Hvis den er med magasin skal magasinet være svejst til rammen, (hvordan det
gøres på en Ruger 10/22 der har plast magasiner vides ikke). Hvis den har
rør magasin skal "stangen" svejses fast så du kun kan lade enkeltvis. Husk
på i følge den nye Danske våbenlov er halvautomatiske rifler nu
kategoriseret som "særlige farlige våben".
Kun få protesterede da loven var til høring (man hørte intet fra danskjæger
forbund) for de fleste brugte jo alligevel boltaction rifler så loven
vedrørte jo ikke dem.
Pludselig kom man dog i tanke om (da råge regulerings sæsonen startede) at
der var et problem da det typisk er halvautomater der anvendes, men der var
lovforslaget vedtaget.
Venlig hilsen
Andy

Fra : NFE

Dato : 01-03-03 14:34

> afhænde den til en våbenhandler, da du med STOR sandsynlighed ikke får den
> fornyet.

Så har den lokale Politimester sovet i timen, da jeg fik min våbentilladelse
fornyet i december, uden problemer.

> [...]
> gøres på en Ruger 10/22 der har plast magasiner vides ikke). Hvis den har
> rør magasin skal "stangen" svejses fast så du kun kan lade enkeltvis.

Det med at svejse magasinet fast på en cal. 22 Anschütz, kunne måske nok
lade sig gøre, men så bliver det umulig at få en patron i magasinet. Måske
der er en anden måde at gøre det på, som det jeg forestiller mig. Jeg kunne
godt tænke mig at vide om der er nogen der har erfaring med det???

Gutten der vil købe den, skal bruge den til at regulere katte på en
minkfarm, men det gør vel ingen forskel???

Mvh. NFE

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-03 13:18

> [...]
Er
> der en måde at omgås sådanne bestemmelser???

http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&omraade=Netjagt/Grej
%20og%20udstyr/Arkiv/&side=Tommelen%20nedad%20til%20halvautomater&state=side
_bruger_vis

fortæller lidt om det

Fra : Pierre

Dato : 02-03-03 09:17

Til katte du`r den ikke - der skal mn finde en 9 mm Neuhausen pistol eller
Schmitt & Wesson - nemmere at gemme - PLONK! Spiller du ikke Karl Smart?
Pierre Jakobi

Fra : NFE

Dato : 03-03-03 11:24

> Til katte du`r den ikke - der skal mn finde en 9 mm Neuhausen pistol eller
> Schmitt & Wesson - nemmere at gemme - PLONK! Spiller du ikke Karl Smart?
> Pierre Jakobi

Nu er det en solonriffel - og ikke en pistol det drejer sig om.

Mvh. NFE