Genlade spørgsmål. ???
Fra : Tikka

Dato : 27-02-03 21:39

Hjælp lige igen.

Jeg skal have genladet nogle patroner som nystartet.......

Jeg har købt .

ALT

Hornady projektiler 6.5 x 55 140 grains interlook

Norma krudt nr. 204.

HVILKEN LADE TABEL SKAL JEG KIGGE I ????

Skal jeg bruge norma's ?? De har ikke nogle patroner der ligner interlook
der skal lades med Norma 204 krudt ????

Hvad gør jeg lige ??

Mvh. Tikka

Fra : Gert Sørensen

Dato : 27-02-03 22:31

Har du ikke været på Ladekursus ?
Hvis du har det, og stadig er i tvivl om hvad du skal foretage dig mht.
genladning, er det nok bedst du indstiller dit foretagende inden du gør
skade på dig selv eller dine omgivelser.

Fra : J Nielsen

Dato : 27-02-03 22:31

On Thu, 27 Feb 2003 21:38:34 +0100, "Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> wrote:

>Skal jeg bruge norma's ?? De har ikke nogle patroner der ligner interlook
>der skal lades med Norma 204 krudt ????
>
>Hvad gør jeg lige ??

Når det drejer sig om Hornady Interlook kugler kan du roligt bruge en ladning
for en kugle af tilsvarende vægt. Med N204 vil en ladningsvægt mellem
2.50 og 2.80 gram være passende.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Claus Johannsen

Dato : 27-02-03 23:05

Jeg er desverre også bange for du er ude i noget du ikke har styr på, det er
jo ikke som at lege i sandkasse.

Claus.

Fra : Tikka

Dato : 01-03-03 00:01

Jo jeg ved godt hvad jeg er ude i .

Men jeg vil gerne bruge de rigtige data, da der er mange forskellige.

Og så inden jeg går i gang, vil jeg gerne være HELT sikker.........

SÅ HOLD BARE JERES DUMME KOMENTARER FOR JER SELV.......

TAK J. Nielsen

Mvh. Tikka

Fra : Erik Prestmo

Dato : 01-03-03 11:43

> [...]
>
> Og så inden jeg går i gang, vil jeg gerne være HELT sikker.........
>
> SÅ HOLD BARE JERES DUMME KOMENTARER FOR JER SELV.......

Min eneste "dumme" kommentar er:

Se på Ladebokens hjemmesider, nå virker lenka nedenfor, og der kan du sågar
bestille boken!

PS "dumme" kommentarer har ofte en sammenheng med "dumme" spørsmål!

--
ErikP

Ladebokens hjemmesider:
http://ladeboken.tripod.com/Index.htm
Endel nye og brukte våpen til slags:
http://atodalseftef.tripod.com/atodalseftef/

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 03-03-03 22:18

Hej Tikka

Jeg har ladet en del 6,5 x 55 og foretrækker Norma MRP krudt til 140 grains
kugler
start ved 44 grain og gå langsomt frem, til max 49 grain.

den bedste præsision er opnået med en Lapua mega kugle på 140 grain og 45
grain MRP krudt.

Hilsen

Claus

Fra : Tikka

Dato : 04-03-03 22:10

Godt med nogle svar man kan bruge til noget.

Mvh. Tikka