Indskydning riffel + ammo.
Fra : kenn Hansen

Dato : 26-02-03 09:18

Hej !!!!
Jeg har fået / købt min første riffel . Det er en BRNO Win. cal. 308.
Hvilken ammo. skal jeg bruge ???? ( det er til jagt i dk. ) . Har i nogle
gode råd til indskydning eller links ???? Kan man få det skudt ind hos en
våbenhandler og evt. er det godt ?? her tænker jeg på , om det ikke er bedre
at man selv lære dette ( bor i Vejle. )

Mvh.

kenn hansen

Fra : John Reinau

Dato : 26-02-03 12:05

Jeg selv bruger Lapua og det funker fint. mht. til indskydning er det bedste
jo at komme ud at skyde med riflen, du kunne jo kontakte den lokale jagt
forening for at høre hvor du kan komme til at skyde med den !
Træning kan man aldrig for formeget af, og det gælder selv for garvede
jægere.

Fra : Michael Hansen

Dato : 26-02-03 19:01

Hej Kenn

Hjertlige tillykke med din nye riffel. Med hensyn til ammo. er der omtrent
lige så mange meninger som der er jægere - jeg selv bruger en Norma Vulcan
kugle, hvilket fungerer fint for mig.

Med hensyn til indskydning kan du jo prøve Østjysk Våbenhandel i Hedensted -
her kan du du på deres skydebane selv indskyde riflen. Få evt. personalet
til at hjælpe dig første gang det vil de uden tvivl gerne. De har en
udmærket 100 m indskydningsbane.

Træning kan man aldrig få nok af så benyt enhver lejlighed til at komme ud
på skydebanen og bliv fortrolig med din nye riffe.

Pøj-pøj

Michael

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-02-03 19:09

Hej

Jeg har en BRNO 537 . 6.5x55 og jeg har skudt med lapua mega og norma Oryx
og jeg må sige at jeg har været mest tilfreds med lapuaen, den har jeg
kunnet lave de bedste skudbilleder med. Oryxen har været en del spredt i
skudbilledet !! den passer nok ikke til min riffel.

Mvh
Martin

Fra : Buck

Dato : 26-02-03 22:48

kenn Hansen wrote:

> [...]
> våbenhandler og evt. er det godt ?? her tænker jeg på , om det ikke er
> bedre at man selv lære dette ( bor i Vejle. )

Selvfølgelig vil det være en god ide at ha en person med på skydebanen der
kan lære dig hvordan du indskyder din riffel bedst muligt.

Vejle er ikke så langt fra Vingsted centeret, så måske det var nærliggende
at indskyde riflen der (samt træne med jævne mellemrum)
Jeg ved banerne er godkendt til din kaliber og der er også 100m baner.

Prøv at kontakte http://ammitsboel.homepage.dk/ eller
http://www.vejleamtsskytteforening.dk/ og hør hvad dine muligheder.
Om ikke andet må de kunne henvise til hvilke jagtforeninger der bruger
deres baner i Vingsted.
--
/Buck

Fra : st

Dato : 01-03-03 10:36

Du kunne også overveje hornady med boattail - fås til kr. 7 pr styk fra Kr.
O. Skov A/S, hvis du vil spare lidt.

Den går godt i min riffel og virker (som sikkert også de andre) godt på
råvildt uden stor kødforstyring.

Men du må nok selv prøve dig lidt frem.

knæk og bræk
Søren T.