jagtleje - priser
Fra : highlander

Dato : 24-02-03 20:35

Har lige set denne pris på jagtformidling...
Tænk sig hvis man kan leje 11 tdr. ud for 15000,-
Det svarer til kr. 1364 pr tdl. !!!!!!!!
Hvad sker der ???

"24-2-2003
11 t.land udlejes, støder op til 56 ha. stort habilitetsområde,
Vandhul på jagten.
I samråd med statens vildtkonsulent kan der opnås tilladelse til afskydning
af duer og gæs, uden for den nomale jagttid, fordi de reducere høsten med
ca. 75%.
Gerne flere om at dele jagten, men kun 2 mand på jagten hver gang. God hund
en betingelse.
Pris 15000,00 kr

Tlf: ingen"

Fra : john

Dato : 24-02-03 20:50

Ja det er sørgeligt at der er nogen der vil betale den pris som nogen
jagtlejer kræver, og i dette tilfælde er det vildtkonsulenten der har
anbefalet udlejer den pris! der er allerede flere henvendelser på jagten.

John
Jagtformidling.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 24-02-03 21:27

Mange landmænd tror at de har Guldænder på deres jord, jeg var feks ude og
kigge på noget jagt i annoncen stod der at der var mose og skov derved....
korrekt men det var ca 5 km derfra desuden var det ikke andet en store
græsmarker hvor der gik heste på 2/3 af året og det ville han have 6000
for.....
desuden mente han at der var en fast bestand af råvildt (han havde set et
dyr gå over marken)
men jeg syntes man støder ind i de dyre jagtlejer temmelig tit et andet eks.
38 tønder hvor der var strejfende kronvildt 35000,- og så skulle udlejer
selv gå på jagt der........

MVH

MS

Fra : John Reinau

Dato : 25-02-03 15:16

Jeg kan også en ..... 76 ha = 76000 .. biligt .. der var der vist også
en gang set en Kronhjort gå forbi .. iøvrigt kunne man ikke grave guld på
stykket .. jeg spurgte selv

Fra : Steen Gavnbo Nielsen

Dato : 26-02-03 02:29

hej alle sammen
der er med garenti ingen vildtkonsulent der har sat en pris på 1364 kr pr
tdr, men det er heller ikke det der står.
hold nu hovedet koldt, der findes masser af jagt til rimelige priser. men
hvis vi står på ryggen af hinanden og presser priserne op er det da klart,
at en uden moral siger " ja tak"
en god gammel regel siger " en jæger byder ikke over en jæger". jeg vil ikke
ret gerne sætte pris på, men god godsjagt kan man få til 500- 700 kr pr. ha.
men tilbyd dog at hjælpe med høst, eller hvad ved jeg.
det er ikke sikkert det gode område er ledigt nu, men det blir det. jeg har
været med i flere konsotier hvor prisen er blevet sat ned pga. rimeligt
jagttryk, fornuftig apførsel, godt forhold til naboer. Afskydning står i
forhold til hvad reviret kan bære.
uanset hvad i har givet, lav ikke noget jeg ikke ville have gjort, så er der
virkelig frihed under ansvar.
med korthårs hilsen
steen

Fra : Erik Munck

Dato : 26-02-03 13:49

Det var dog ustyrligt naivt, at jæger ikke byder over jæger, det sker hele
tiden, men ingen vil indrømme det.

Muncken

Fra : Jack Jensen

Dato : 27-02-03 10:48

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote in message
> Det var dog ustyrligt naivt, at jæger ikke byder over jæger, det sker hele
> tiden, men ingen vil indrømme det.
>
> Muncken

Det har du 100% ret i - desværre.
Jægere er faktisk meget misundelige på hinanden
Mvh
Jack

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-02-03 07:53

> [...]
> forhold til hvad reviret kan bære.
> uanset hvad i har givet, lav ikke noget jeg ikke ville have gjort, så er

HØRT

Med Ruhårs hilsen
Michael