Købes blyhagl/blyhaglsmaskine
Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 20-02-03 22:56

Hejsa,

Jeg ville høre om i kender et sted man kan købe billigt blyhagl eller måske
er der nogen der har en blyhaglsmaskine man kan låne/leje/købe..

Jeg er nemlig dykker og bruger blyhaglene i et bælte jeg har om livet, men
skal betale ublu priser for det i en dykkerbutik.

Fra : Erik Prestmo

Dato : 20-02-03 23:50

Ha! dykker! Ha!

Jeg vedder på at du lader haglepatroner!!!

LOL!

--
ErikP

Endel nye og brukte våpen til slags:

http://atodalseftef.tripod.com/atodalseftef/Index.htm

Jonas Lüttichau <j@spamnetix.dk> skrev i news:b33j4f$frk$1@sunsite.dk

Fra : JSC

Dato : 21-02-03 08:24

"Erik Prestmo" <hfandrep@online.no> skrev i en meddelelse
> Ha! dykker! Ha!
>
> Jeg vedder på at du lader haglepatroner!!!
>
> LOL!

Hej Erik

Du er nu lidt paranoid. Jonas er en flittig skribent i den danske dykker NG,
så jeg vil vædde på at han skal bruge dem til dykning

/Jørgen
Blyhagl kan i øvrigt købes til 40 kr./kg i mange dykkerbutikker (sikkert kun
1 haglstørrelse!).

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-03 12:33

"JSC" <jsc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> /Jørgen
> Blyhagl kan i øvrigt købes til 40 kr./kg i mange dykkerbutikker (sikkert

De hagl som jeg har i mit blybælte er 3mm dvs en nr 5 og det er der vel
ikke meget ved at gå på jagt med hvis at man skal have lidt størrelse på
fuglene..

--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Erik Prestmo

Dato : 21-02-03 20:26

Brian <spørg mig> skrev i

> [...]
>

> De hagl som jeg har i mit blybælte er 3mm dvs en nr 5 og det er der vel
> ikke meget ved at gå på jagt med hvis at man skal have lidt størrelse på

Tjaaaa, norsk rypejakt, tidlig, mens kyllingene er små, oppe i det norske
høyfjellet?

Velkommen!

Fra : JSC

Dato : 22-02-03 16:36

> De hagl som jeg har i mit blybælte er 3mm dvs en nr 5 og det er der vel
> ikke meget ved at gå på jagt med hvis at man skal have lidt størrelse på
> fuglene..

Tidligere (måske stadig var 5'er blyhagl en universal patron til
ænder, fasaner, råvildt osv. blot man holder en rimelig afstand tilpasset
den enkelte vildtart.

Da du tilsyneladende er på vej til at blive jæger, så behøver du slet ikke
bekymre dig om blyhagl. De er ulovlige og der finde ganske udmærkede
alternativer, som blot er lidt dyrer. Du vil hurtigt opdage, at
patronudgiften er den mindste i det spil......

Mvh.
Jørgen

Fra : Erik Prestmo

Dato : 21-02-03 11:19

> [...]
>
> /Jørgen
> Blyhagl kan i øvrigt købes til 40 kr./kg i mange dykkerbutikker (sikkert

Noen kaller det paranoia, andre kaller det humor, og atter andre kaller det
Rå Norsk væremåte!

Men takk for tipset, nå som det renner på med blyhaglforbud alle vegne, er
det et godt tips for alle brave sjeler: gå i dykkerbutikken og lkjøp hagl,
før dere kjøper ladeapparat for hagl fra LEE!

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 21-02-03 20:17

Hvormange kilo skal du bruge, og hvad vil du give pr kg, de befinder sig på
Bornholm. Da de blev forbudt "slagtede" jeg xx gange hundrede patroner.
Mvh. Bjarne