Hylstre !
Fra : John Reinau

Dato : 19-02-03 16:28

Nu ved jeg godt at vi ikke behøver at tale bly forbud .. men hvad bliver det
næste, måske et forbud imod plastik hylstre, de bliver jo heller ikke
nedbrudt i naturen. Jaja vi kan jo bare samle hylstrene op når de er
afskudt, og det forsøger vi også på. men som ivrig strand jæger ved jeg at
dette ikke altid kan lade sig gøre når man feks skyder med halvautomat. Min
pointe er burde fabrikanterne ikke gå tilbage til paphylstre for også der at
gøre noget for naturen ??. Hvad er jeres mening her på NG.

Mvh
John Reinau
www.danhunters.dk

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 19-02-03 20:21

Jeg kan huske da jeg startede med havjagt sidst i 60 erne, da var mange
patroner af pap, og jeg husker at man efter en lang dag med sne og slud
kunne have nogle problemer med klemmere, fordi patronerne var vokset i
tykkelse. Det vil du da ikke tilbage til vel ???
Mvh. Bjarne

Fra : John -e

Dato : 23-02-03 16:45

Hmmmm...

Jeg vil tillade mig en lille stikpille..

Man har vel altid tid til at rydde op efter sig når man har været ude i
naturen. Det gælder vel også selvom man har skudt 200-300 skud på en
strandjagt. Der er næsten ikke noget værre syn end når man kan gå på vandet
p.g.a. tomme patronhylstre i vandet.

/John. E. Larsen

Fra : John Reinau

Dato : 23-02-03 16:57

Jeg er fulstændig enig .. men det kan næsten ikke undgåes at der vil være
"smuttere", og så var det jeg tænkte at det måske vil være guf for
antijægere, at bore lidt idet, lige som bly ... men mon ikke de kunne finde
et materiale, der opløser sig hvis man skulle være så uheldig at miste
afskudte hylstre.

Og nej Bjarne det er ikke det jeg vil have tilbage, men når vi nu ikke kan
undgå det, ville det jo være en hjælp til at dette ikke også bliver debat
imellem antijægere !!