Bare for at prale.......
Fra : Tikka

Dato : 16-02-03 10:18

Hej Gruppe

Nu vil jeg sgu' lige prale "lidt"

Vi var ude og kigge spor og fodertønder i går.

På den ene mark stor der 20 og jeg gentager 20 rådyr.

NU MÅ I DA VÆRE MISUNDELIGE.................

Vi glæder os til at skyde 1 stk. hver til foråret
og 1 stk hver til efteråret. (Vi er kun 2 jægere),
og så gemme resten så de kan yngle
og der kan komme mange flere.

Det er et smukt syn, når vi kravler på maven ind på dem og ligger
ca. 50 mtr. fra dem, med kikkerten og kan se de "piller næse"....

Jeg vil tage mit kamera eller video kamera med næste gang.

Mvh. Tikka

Fra : Peder Porse

Dato : 16-02-03 11:34

Det er vi også...og glæder os til at se dine fotos..
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-02-03 14:52

"Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. 50 mtr. fra dem, med kikkerten og kan se de "piller næse"....
>
> Jeg vil tage mit kamera eller video kamera med næste gang.

Yeps, send nogle fotos, meenn for lige at drysse lidt malurt i bægeret så
samler rådyrene sig på denne tid af året for i det tidlige forår atter at
"udvandre" til sine respektive revirer, det er altså en hel del usansynligt
at de samme (20) dyr vil være at finde på dit revir når jagtsæsonnen blæses
igang.

--
Med venlih hilsen
Michael Nielsen

Fra : Tikka

Dato : 16-02-03 21:34

Ja men de har været der meget længe og vi skød en hver sidste år,
men da kunne jeg ikke bruge nyhedsgrupperne .......

Og bestanden er stabil...........så længe der ikke er nogle dover-pander
der betaler en stor kiste guld for noget jagt i nærheden, og
absolut SKAL have deres fryser + ALLE dem de kender også skal have deres
fryser
fyldte. Og Jeg er helt sikker på at denne type jægere også findes.......

Men nok ikke længe i mit jagt område BANG

Mvh. Tikka

Fra : Mette Pallesen

Dato : 17-02-03 21:42

> Men nok ikke længe i mit jagt område BANG
>
> Mvh. Tikka

Hvor var det lige du boede?

Stinger Mette

Fra : Tikka

Dato : 17-02-03 22:10

Ja det er jo lige det

Men man nedskyder ikke alt vildt bare fordi man har betalt mange penge for
sin jagt.
Vi skal jo holde på bestanden.

Og ja man skyder heller ikke andre jægere....

Jo hvis det er krypskytter.

Mvh. Tikka

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 18-02-03 12:50

Du er ikke den eneste der har dyr på din jagt, da jeg i sidste uge stod og
skar nogle træer ned til brænde, kom de seks dyr gående stille og roligt
forbi mig i en afstand på 30-40 meter, de lurede godt nok lidt når jeg
stoppede motorsaven og stod og beundrede dem, men de gik bare stille og
roligt ind i skovbrynet mod foderstanden. Et syn for guder!!!
Mvh. Bjarne
på Solskinsøen

Fra : Tikka

Dato : 18-02-03 19:01

Hej

Nej jeg ved godt Jeg ikke er den eneste ......
Men er glad for der er andre der også kan nyde synet.

Kl.16:00 i dag stod der 8 dyr i lavningen
Jeg er glad for jagten.
Jeg kører forbi hver dag fra arbejde og kigger med kikkerten fra bilen
der er 500 mtr. over på den anden side af slugten hvor de går på min
skråning.

Jeg har fodret dem lidt med hvede, og nu vil jeg prøve med valset hvede.

Kan man bruge kartofler,gulerødder,majs,ærter,sukker roer, kål roer men de
er ikke til
at skaffe nogle steder....????

Vi snakkes ved. '

Mvh. Tikka

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-02-03 19:25

Pas på med ikke at fodre med for meget korn så det bliver muggen,, de kan
blive meget syge af det ..mener det hedder trommesyge

Men ja det er et kanon syn her sidst på vinteren hvor dyrene samles i spring

Martin

Fra : Tikka

Dato : 21-02-03 20:40

I dag var der 18 dyr........

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 26-02-03 22:04

Hej tikka, næste gang vil vi have beviser FOTO, ok?
Bjarne

Fra : Tikka

Dato : 27-02-03 21:35

Det får du næste gang jeg skal have fremkaldt billeder.

Fra : Henning & Birgith Ra~

Dato : 16-02-03 19:33

> [...]
> ca. 50 mtr. fra dem, med kikkerten og kan se de "piller næse"....
>
> Jeg vil tage mit kamera eller video kamera med næste gang.

Jeg kan også prale med mine dyr.

Jeg har fodret mit råvildt igen i år med valset ØKO rug,byg,hvede,havre, og
valset majs. Jeg kan fortælle at jeg har 8 stk af slagsen, som jeg passer
på, så der ertil avl. De skal bare have let adgang til spisekammeret, så
bliver de på reviret det ene år efter det andet.

MVH. CAL. 243

Fra : Claus Johannsen

Dato : 16-02-03 20:43

Det er helt normalt at råvildtet samles i større spring, på den her tid af
året, for så at sprede sig igen til andre revirer, når det bliver forår.
Sidste år havde jeg 15 stk. jeg fulgte til sidst i Marts, hvoraf to var
bukke, en rigtig flot seksender, og en gaffelbuk. Men da bukkejagten gik
ind, var de alle væk, og efter den første uge var begge bukkene skudt på
andre revirer i nabolaget.
PISSE surt, men sådan er jagt nu engang. Senere kom en rå og satte to lam,
som heller ikke kom for i efteråret. Så alle mine anstrengelse bar ikke
frugt i 2002. det kan kun blive bedre i år.

Claus.