Tegnsæt og netværk...
Fra : Rander

Dato : 15-03-01 14:52

Problem: To maskiner i netværk, begge kører WindowsME i engelsk udgave.

Når man fra PC1 sender en fil med ø i filnavnet, f.ex. "bøf.txt" kan det
sagtens lade sig gøre, men på PC2 bliver den til "b¢f.txt". Når man fra PC1
prøver at hente den tilbage, får man fejlmeddelelsen "No such file or
directory" selvom den på PC1 listes som "b¢f.txt".

Den med Cent-tegnet, ¢, kan jeg huske fra min XT'er, så det er tydeligvis
noget med tegnsæt. Det viste sig da også at den ene tilsyneladende kørte
tabel 850 og den anden 865. Det har jeg nu pøvet at rette alle de steder
hvor jeg kunne finde noget om det, men uden success!

Altså: HVOR skal man ændre tegntabellen på en WindowsME-maskine? De er
begge sat op til dansk, så der må være nogle flere steder hvor det skal
ændres!?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Livet er som en massevoldtægt på ens tegnebog. (Linus Wahlstedt)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-03-01 15:50

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse news:ivh1bt457d4vs1rkqhmqtj4fadaac6c58f@news.worldonline.dk...

> Altså: HVOR skal man ændre tegntabellen på en WindowsME-maskine? De er
> begge sat op til dansk, så der må være nogle flere steder hvor det skal
> ændres!?

Se om der er hjælp at hente her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q272/7/19.ASP
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/4/17.ASP

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: