Skal ny kat holdes inden døre
Fra : Aarup Nielsen

Dato : 09-03-03 17:25

Vi har lige fået en ny kat for 2 dage siden. Den er ca. 4 mdr. gammel
og ikke helt tam. Det skal være en indekat, med lov til at løbe ude
efter behov. Nu er jeg blot i tvivl om hvor mange dage jeg skal holde
den inde i huset før den kan "kende" sit nye hjem når jeg begynder at
lade den løbe ud.
mvh
Anette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-03-03 17:38

Hej Anette

Killinger har svært ved at finde hjem, så jeg ville holde den inde til den
var mindst 6 mdr.

Det er også lettere og bedre at den er helt tam, inden den lukkes ud.

Dernæst skal du tænke på uønskede killinger, så kastrer den før den lukkes
ud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Aarup Nielsen

Dato : 09-03-03 18:23

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev:

>Dernæst skal du tænke på uønskede
>killinger, så kastrer den før den lukkes
>ud.

Tak for hurtigt svar. 2 måneder ?? Puh - jeg regnede med 1 uges
tid ... Men tak alligevel. Ja - det med killinger er noget helt
andet. Hvor tidligt er det forsvarligt/muligt at tage den med en
tur til dyrlægen?
mvh
Anette

Fra : Frederiksen

Dato : 09-03-03 19:53

> Tak for hurtigt svar. 2 måneder ?? Puh - jeg regnede med 1 uges
> tid ...

Nej, en uge er alt for lidt. Mindst 2 uger og helst 3. Så er du sikker på at
den finder hjem igen. Om en killing på under 6 måneder må komme ud? Tjaa,
jeg ville lukke den ud, men jeg er også tilhænger af at katte har ret til at
se solen, og fange fugle og mus.

Mvh Maria

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-03-03 21:24

Har du en moderne dyrlæge (de er endnu sjældne) kan du kastrere nu. De
fleste dyrlæger foretrækker dog at vente til katten er 5-6 mdr.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Aarup Nielsen

Dato : 09-03-03 21:43

Det er ikke første gang vi har kat, men det er nu 5-6 år siden
sidst - og endnu længere siden den var killing.
Men - jeg vil nødigt risikere at den farer vild, så den får lov at
blive inde en tid endnu.
Tak for Jeres hjælp. Det var dejligt med råd fra "ekspertpanelet".
Anette

Fra : Stine Frandsen

Dato : 10-03-03 00:53

Hej
Mit råd : Hold ham inde til han er blevet mere tam, kastreret og HUSK
øretattovering ved samme lejlighed

Stine