Flyvetur
Fra : -ALU-

Dato : 09-03-03 02:48

Fra : Birgitte

Dato : 09-03-03 09:43

"-ALU-" <@ .> skrev i en meddelelse news:b4e6gn$j87$1@dknews.tiscali.dk...
> http://www.sponky.com/cat/New_video.swf
> -A-

Det var da et rædsomt link...
Stakkels kat.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 09-03-03 09:57

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> wrote in
news:b4eups$dju$1@sunsite.dk:

> Det var da et rædsomt link...
> Stakkels kat.
> Birgitte
> www.truetrust.dk

Nå, så gik jeg ikke glip af noget ved ikke at kigge. Det gør jeg
principielt ikke når der ikke følger en forklaring med sådan et link.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-03-03 10:09

> Nå, så gik jeg ikke glip af noget ved ikke at kigge.

Næh, spar du bare den oplevelse. Jeg kunne godt være foruden...

Nina

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 10-03-03 08:40

Mon ikke det var en stuntkat der klarede ærterne?

/Kim

Fra : Line Wolff

Dato : 09-03-03 11:03

> Det var da et rædsomt link...
> Stakkels kat.

Ja, lad os håbe, at eftersom det er en reklame og den slags plejer at være
"no animals were harmed during this... blabla" at det bare er filmtrick. Det
rædsomme er at firmaet og deres marketingsafdeling finder situationen
morsom. Sygt!

Det kunne selvfølgelig være en joke på Nokia, som en syg person har lavet og
så er optagelsen måske rigtig, men lad os da ikke håbe!

mvh Line

Fra : Birgitte

Dato : 09-03-03 11:10

"Line Wolff" <news@neljafjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> så er optagelsen måske rigtig, men lad os da ikke håbe!

Men blot tanken om, at Nokia vil have folk til at tro det er en levende kat
får mig altså til at få kvalme...
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pia J

Dato : 09-03-03 12:52

> Men blot tanken om, at Nokia vil have folk til at tro det er en levende
kat
> får mig altså til at få kvalme...
> Birgitte

Der skal nok være idioter som vil prøve det samme :(

:Pia

Fra : Broxgaard

Dato : 09-03-03 10:14

Ned med nokia telefon som der er blevet lavet reklamer for der..

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 09-03-03 10:24

"-ALU-" <@ .> skrev i en meddelelse news:b4e6gn$j87$1@dknews.tiscali.dk...
> http://www.sponky.com/cat/New_video.swf
>

> -A-

Sku' det være SJOVT?!

Føj. Min næste telefon bli'r IKKE en nokia

~Lisbeth

Fra : Jynis

Dato : 09-03-03 18:07

"-ALU-" <@ .> skrev i en meddelelse news:b4e6gn$j87$1@dknews.tiscali.dk...
> http://www.sponky.com/cat/New_video.swf

Tak fordi du sendte denne link. Nu ved jeg at jeg aldrig mere vil købe noget
der står Nokia på.Håber andre gør det samme. Mvh
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-03-03 20:39

On Sun, 9 Mar 2003 18:07:27 +0100, "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Tak fordi du sendte denne link. Nu ved jeg at jeg aldrig mere vil købe noget
>der står Nokia på.Håber andre gør det samme. Mvh

Jeg har bestemt ikke fornemmelsen af at Nokia har noget som helst med
dette link at gøre. Jeg synes ikke selv at det var specielt morsomt,
og kan ikke tro på at nogen der rent faktisk ejer en kat bare vil stå
at filme mens den kommer til skade.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : -ALU-

Dato : 09-03-03 21:45

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes ikke selv at det var specielt morsomt,
> og kan ikke tro på at nogen der rent faktisk ejer en kat bare vil stå

Hvorfor tror du den er kommet til skade?

-A-

Fra : Line Wolff

Dato : 10-03-03 09:02

> Hvorfor tror du den er kommet til skade?
>

> -A-

Hvorfor tror du ikke den er kommet til skade?

Troll.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 10-03-03 09:24

Jeg tror ikke den kom til skade fordi det er en stuntkat, trænet i
faldteknik )

Oprigtigt talt, tror jeg det var en animation eller et andet teknisk
tricks!

/Kim

Fra : Line Wolff

Dato : 10-03-03 12:38

> Jeg tror ikke den kom til skade fordi det er en stuntkat, trænet i
> faldteknik )

> Oprigtigt talt, tror jeg det var en animation eller et andet teknisk
> tricks!

Det tror jeg også, men derfor er den alligevel meget usmagelig (in my
opinion...)

mvh Line

Fra : -ALU-

Dato : 10-03-03 23:58

> Det tror jeg også, men derfor er den alligevel meget usmagelig (in my
> opinion...)

Mere usmageligt end med gætterier at piske en stemning op over et
manipuleret filmklip som en "ny" i gruppen poster, for derefter ved først
kommende lejlighed at kalde "den nye" en "Troll"? Mere usmageligt end at
grine over at en andens kat spiller fodbold med sin egen afføring (efter at
den er løftet ud af en kattebakke med kant så poterne næppe har klaret det)?
Mere usmageligt end at underholde sin kat med kunstige plasticmus betrukket
med ægte katte/hunde-pels?
Ingen har valg anden indgang end den som den første af "de indfødte" valgte
(svineren som jo er så nem og sikker at hoppe med på), selvom omtalte
videoklip sagtens kunne være en uheldig udvikling af et par unge fyre der
ville filme deres dejlige kat som leger med den nye evighedslegemaskine. At
det endte galt kunne de måske have forudset, men det kan det vel også med så
meget af det kattelegetøj som findes i flere af skribenternes hjem, f.eks
mus eller fugle fæstnet på pianostrenge (gu ve hvad sådan en pianostreng i
kampens hede kan lave af ravage i munden på en kat når musen er gnavet af?)
Utroligt at en nyhedsgruppe på et moderne medie som usenet får lov at virke
under så hønsegårdslignende tilstande.

-A-

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 11-03-03 00:35

-ALU- skriver:

> Utroligt at en nyhedsgruppe på et moderne medie som usenet får lov at virke
> under så hønsegårdslignende tilstande.

Indtil videre ser din karriere her på ng'en ud til at bestå af i alt 4 indlæg,
der hverken har været sjove, informative, eller udformet som fornuftige
spørgsmål. Så mon ikke du bare i al stilhed skal droppe ud i intetheden igen, så
vi kan holde brok for sig og høns for sig?

Dorthe ( - der da selvfølgelig har høns, med stambog og det hele *grin* )

Fra : -ALU-

Dato : 11-03-03 02:31

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Indtil videre ser din karriere her på ng'en ud til at bestå af i alt 4
indlæg,

Det _er_ skam allerede indrømmet at jeg ikke er "indfødt" i gruppen. Men
hvad har det med sagen at gøre?

> der hverken har været sjove, informative,

- og jeg skal da gerne indrømme at "sjove og informative" ikke har været
forsøgt endnu.

> eller udformet som fornuftige spørgsmål.

"der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar"

> Så mon ikke du bare i al stilhed skal droppe ud i intetheden igen, så
> vi kan holde brok for sig og høns for sig?

Er du valgt som dørmand eller har det noget med din "indfødsret" her i
gruppen at gøre at du mener du skal fortælle folk hvor de poster
katteindlæg?

> Dorthe ( - der da selvfølgelig har høns, med stambog og det hele *grin* )

Fred være med dine høns da!

-A-

Fra : Line Wolff

Dato : 11-03-03 08:43

Hold kæft hvor er du frelst at høre på "ALU" (hvorfor så anonym???) Hvad
synes DU om dit EGET link? Se, det vil du ikke ind på, for:

Indrøm nu bare at dit link, uden kommentarer eller lignende, var ment som en
prøveballon for at se hvor mange du kunne hidse op og forarge her i gruppen.
Derfor kalder jeg dig en troll. En, der bevidst forsøger at skabe ravage i
en gruppe, vel vidende at vi ville tolke dit link som vi gjorde. Især når
det ikke var fulgt af nogen kommentarer. Og så kommer du derefter og siger
at vi er "usmagelige" (synd, at du på den måde vender mine ord) på grund af
vores saglige indlæg (katten med afføring etc) og kattehold. Du vil ikke
skabe en debat - du vil bare have opmærksomhed.

Jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst.

Line, over and out.

Fra : -ALU-

Dato : 11-03-03 13:31

> [...]
en
> prøveballon for at se hvor mange du kunne hidse op og forarge her i

Ændre sandheden bare for at gøre dig glad? Never!

> Og så kommer du derefter og siger
> at vi er "usmagelige" (synd, at du på den måde vender mine ord) på grund
af
> vores saglige indlæg (katten med afføring etc) og kattehold.

Jeg sætter tingene i sammenligning for at få dig til at kaste lys over
grunden til din ubegrundede "troll"-beskyldning, og beder dig forklare hvor
forskellen på "usmageligt" (det var faktisk dig der kom med den) er (udover
hvor "gammel" man er i gruppen). De omtalte indlæg blev brugt i denne
sammenligning, og blev ikke nedgjort mere end du lige havde nedgjort et
andet! Læg mærke til at alt var fint og accepteret indtil du kom frem som
du gjorde.

> Du vil ikke
> skabe en debat - du vil bare have opmærksomhed.

Og herfra ser det lige omvendt ud - du opsøger på ingen måde en debat i
denne tråd, men ønsker kun at smide et par uldne kommentarer og
beskyldninger efter en ny skribent. Jeg vil mene at jeg griber det mere
sagligt an end du gør med dine korte tomme beskyldninger.

> Jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst.

Nej, du kan ikke se vognstangen selvom du får den smidt lige i hovedet vel!

> Line, over and out.

-A-

-- "jeg ved at folk der har for travlt med andre,--
-- i virkeligheden helst ser deres egen situation forandret!"--
-- (Mc Clemens)--

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-03-03 00:44

> under så hønsegårdslignende tilstande.
>

> -A-

Hvad med bare at acceptere, at dit link altså ikke blev fundet
morsomt??

Det er meget muligt, at du brækker dig af grin over, at se en
kat, der angiveligt kommer til skade, men som du har observeret,
står du temmelig alene i den henseende!

At du så begynder at nedgøre andre indlæg, for at retfærdiggøre
din manglende situationsfornemmelse, det gør det kun endnu værre!

Eva

Fra : -ALU-

Dato : 11-03-03 02:01

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare at acceptere, at dit link altså ikke blev fundet
> morsomt??

Hvorfor tror du det var ment som et morsomt link?

> Det er meget muligt, at du brækker dig af grin over, at se en
> kat, der angiveligt kommer til skade, men som du har observeret,
> står du temmelig alene i den henseende!

Hvordan kan du overhovedet få den tanke at nogen griner af det klip? Prøv
dog at slippe din "hade-rille" og hold op med at gætte dig frem til hvad
andre mener.

> At du så begynder at nedgøre andre indlæg, for at retfærdiggøre
> din manglende situationsfornemmelse, det gør det kun endnu værre!

Nedgøre? Nej, jeg pointerer fakta - at en kommer med et negativt ladet
indlæg hvorefter en masse i bedste medløberstil gætter løs og tillægger folk
motiver de aldrig har haft, og pointerer at der sagtens kunne være andre
indgange til en evt. diskution (eks. farligt legetøj), og at det desuden
virker besynderligt at netop en ny bruger skal hagles ned når de "gamle"
ellers giver masser af stof til de som bare sidder og venter på noget som
kan slås ned på og kaldes "troll".

-A-

Fra : Eva Schmidt

Dato : 11-03-03 07:38

> [...]
de "gamle"
> ellers giver masser af stof til de som bare sidder og venter på

Havde det så ikke været en ide, at du havde vedhæftet en
kommentar til linket, da du postede det???
Det skulle altså ikke opfattes som morsomt, hvad det jo heller
ikke blev, så hvor er problemet?
Du lægger da på ingen måde op til diskussion ved bare at poste et
link og så vende tilbage og være sur og mopset, fordi ingen på
NG' en reagerede, som du åbenbart forventede!
Og hvad havde du så egentlig forventet???
Jeg kan på ingen måde se, at den lille film lægger op til en
debat om farligt kattelegetøj og det tror jeg faktisk heller ikke
er meningen med den!
Den er ment som en reklame og tilmed en ualmindelig dum en af
slagsen!
Jeg tror ihvertfald ikke, at den forøger salget af firmaets
produkter blandt NG' ens brugere!

Eva

Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-03-03 11:05

Eva Schmidt wrote:
> Jeg tror ihvertfald ikke, at den forøger salget af firmaets
> produkter blandt NG' ens brugere!

Mon ikke dk.snak.mudderkastning var et godt sted at forsætte denne spændende
debat ?

FUT: dk.snak.mudderkastning

/DM

Fra : Leyna

Dato : 13-03-03 06:28

On Tue, 11 Mar 2003 02:00:52 +0100, "-ALU-" <@ .> wrote:

>"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor tror du det var ment som et morsomt link?

Hvor har du gjort opmærksom på at det skulle være noget andet?

>Hvordan kan du overhovedet få den tanke at nogen griner af det klip? Prøv
>dog at slippe din "hade-rille" og hold op med at gætte dig frem til hvad
>andre mener.

Så længe du overhovedet ikke kommer med argumenter for hvad du mener,
så er vi vel alle nødt til at gætte os frem.

> [...]
>ellers giver masser af stof til de som bare sidder og venter på noget som

Jeg er ikke en af "de indfødte!, men jeg kan godt spotte en
ballademager, når jeg ser en. Indtil videre har du ikke bidraget med
noget som helst med bare det mindste saglige indhold. Du kommer ikke
frem med holdninger, men angriber i stedet folk når de tolker dine
indlæg.
Hvis du ville bidrage med indlæg der rent faktisk har indhold eller
med seriøse spørgsmål eller bare dine egne holdninger, så ville du
være mere sikker på at få ret god respons. Som det er nu risikerer du
bare at blive set netop som en troll og havne i diverse kill-filtre,
og hvad har du så opnået ved det?
Har du brug for at komme af med agressioner, så er mudderkastnings
gruppen et oplagt sted at søge hen. Der er det meste vist tilladt.
Jeg er ikke ude på at starte en større debat, da jeg slet ikke mener
at en sådan hører til i denne gruppe (her snakker vi nemlig om katte),
så dette er kun ment som en vejledning til dig som helt ny bruger af
gruppen. Jeg fik selv en rigtig god modtagelse her, og faktisk også
løsningen på det problem der i første omgang bragte mig herind, og
derfor kan jeg da også godt unde dig, at få et lige så godt udbytte af
denne gruppe, for her er faktisk rigtig mange hjælpsomme mennesker. Og
selv om vi ikke altid er enige (f.eks. om hvorvidt gråstribede katte
er kedelige at se på!) så kan vi sagtens respektere hinandens
meninger.
EOD herfra.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-03-03 18:05

EOD forhåbentlig !

Hej Ninna

Jeg kan forstå at indholdet har stødt dig og det kan jeg sagtens forstå.
Jeg har selv, ligesom dig fået den tilsendt i en mail. Jeg har derefter
brugt den som en test til noget stream. Jeg har intet med reklamen
at gøre og kan derfor ikke give noget svar på hvorfor Nokia har lavet
en sådan reklame. Jeg har af hensyn til dig og andre der finder det
stødende,
slettet den fra min website.

Tak for mailen.

Med venlig hilsen