Håndcreme og katteudstilling
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 06-03-03 19:31

Hej alle

Er der nogen der har et navn - og eventuelt en pris - på desinficerende
håndcreme? Jeg kan huske at det blev nævnt i forbifarten i en tidligere
tråd, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var den handlede om, og
derfor kan jeg ikke finde den igen. Grunden til at jeg spørger, er at jeg
sammen med min bror skal til udstillingen i Assentoft - kun som tilskuere
denne gang - og jeg ved af erfaring at det er hulens svært at holde lapperne
fra alle de firbenede. Og nu hvor jeg selv er blevet katteslave og er blevet
opmærksom på hvor mange sygdomme man kan overføre - og ikke mindst hvilke
summer det kan komme til at koste efterfølgende i dyrlægeregninger og
medicin - ja, så vil jeg jo gerne være ansvarsbevidst overfor jeres og mine
egne misser.

Et lille tillægsspørgsmål:
Er der nogen herinde der skal til udstillingen - enten som udstillere eller
tilskuere? Man bliver jo sådan lidt nysgerrig efterhånden.

Hilsen Tina - og Gizmo og Freya der slås om kattechaiselongen i
køkkenvinduet med den bedste udsigt til den dalende sne

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-03-03 19:58

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> writes:

> [...]
> håndcreme? Jeg kan huske at det blev nævnt i forbifarten i en tidligere
> tråd, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var den handlede om

Du tænker på "Virkon S" godt nok ikke en creme, men en væske som skal
fortyndes op og så med en dertil egnet beholder kan sprøjtes på
hænderne som kan tørres af med wc-papir eller lign.

Du kan købe det på apoteket men jeg er ikke lige klar over prisen, dog
ikke særlig dyrt...

> ja, så vil jeg jo gerne være ansvarsbevidst overfor jeres og mine
> egne misser.

Jeg er sikker på at mange udstillere vil blive meget glade for jer,
fordi i lige tænker over det også..

> Et lille tillægsspørgsmål:
> Er der nogen herinde der skal til udstillingen - enten som udstillere eller
> tilskuere? Man bliver jo sådan lidt nysgerrig efterhånden.

Håber i får en rigtig god tur, husk mange penge for der er maaange
sjove ting til misserne og menneskene sådan et sted..*S*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 06-03-03 23:49

A pro pos...
Vi har jo en del katte på begrænset plads her hos os, og jeg overvejer at købe
noget "stærkere" end mit sædvanlige rengøringsmiddel, dvs. en form for
desinficerende middel til rengøring af borde, vindueskarma osv. Kan huske vi
brugte noget da jeg arbejdede i zoo, men kan slet ikke huske hvad det hed. Nogen
ideer til hvad man kan bruge?
Hilsen Dorthe

Henrik Pedersen skriver:

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-03-03 00:36

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> brugte noget da jeg arbejdede i zoo, men kan slet ikke huske hvad det hed.

Hej Dorthe.

Jeg bruger et middel, der hedder Kennel Ren. Det desinficerer, men er ikke
giftigt som f.eks. rodalon - og det dufter også bedre . Det kan købes hos
http://www.pethouse.dk/ Kig på side 2 under "Diverse". Jeg gav 71,50 kr.
for en flaske sidst jeg købte.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 07-03-03 22:21

Katrine Nederby skriver:

> [...]
> giftigt som f.eks. rodalon - og det dufter også bedre . Det kan købes hos

Tak for tippet!
Dorthe

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 07-03-03 00:39

> [...]
vi
> brugte noget da jeg arbejdede i zoo, men kan slet ikke huske hvad det hed.

Hej Dorthe!

Som Henrik tidligere har forslået (dog til brug på hænder, i forbindelse med
udstilling) er "Virkon-S" et udemærket produkt.
Jeg ved at man bruger dette hos Kattens Værn til at desinficere bure med, så
mon ike det kan bruges hos dig også?

Mvh. Mette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-03-03 21:18

Hej Tina!

> Et lille tillægsspørgsmål:
> Er der nogen herinde der skal til udstillingen - enten som udstillere
eller
> tilskuere? Man bliver jo sådan lidt nysgerrig efterhånden.

Jeg har meldt min lille nye kat (Kirsty) til som killing - det bliver hendes
første udstilling, så jeg er meget spændt. Synes det var synd hvis hun
skulle helt alene afsted, så som selskab har jeg meldt Tøsse til som
kastrat+veteran. Tøsse elsker udstillinger, så jeg håber hendes ro smitter
af på den lille

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-03-03 21:57

Tina skrev:
Er der nogen der har et navn - og eventuelt en pris - på desinficerende
håndcreme

Jeg mener, at Herôme laver en desinficerende håndcreme - Matas forhandler
Herôme, så prøv spørg der...jeg har selv tænkt tanken, da det jo er svært at
pille nallerne for sig selv

Tina skrev også:
Et lille tillægsspørgsmål:
Er der nogen herinde der skal til udstillingen - enten som udstillere eller
tilskuere? Man bliver jo sådan lidt nysgerrig efterhånden.

Jep, jeg kommer til Assentoft med Horus og Lukas om søndagen - dog i en
noget bombet version, da jeg skal udstille i Berlin om lørdagen...puhh, det
gør man nok kun en gang

Hilsen Pia

http://home20.inet.tele.dk/coonscorner

Fra : Camilla Scharff

Dato : 06-03-03 22:07

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@yahoo.com> skrev...
> [...]
> håndcreme? Jeg kan huske at det blev nævnt i forbifarten i en tidligere
> tråd, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var den handlede om, og

Hej Tina

Der findes - så vidt jeg ved - flere forskellige... men spørg på apoteket
eller Matas/Materialisten, jeg er sikker på, at de kan hjælpe dig!
Har faktisk selv tænkt mig at købe noget også...

> Et lille tillægsspørgsmål:
> Er der nogen herinde der skal til udstillingen - enten som udstillere
eller
> tilskuere? Man bliver jo sådan lidt nysgerrig efterhånden.

Jep, jeg kommer lørdag, hvor jeg skal udstille mit aby-kuld + alle
killingerne enkeltvis (kun 3 stk., men alligevel...).
Sidst jeg udstillede et kuld var i 1999, så det bliver sjovt at gøre igen!
*glæder mig!*

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere & abyssiniere
www.burmese.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-03-03 22:20

Hej Camilla!

> [...]
> killingerne enkeltvis (kun 3 stk., men alligevel...).
> Sidst jeg udstillede et kuld var i 1999, så det bliver sjovt at gøre igen!

Så må jeg altså hen og se dine abykillinger ) - kan ikke mindes hvornår
jeg sidst har udstillet sammen med korthår, så det skal blive helt sjovt til
en forandring

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-03-03 19:23

"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> skrev...
> [...]
hvornår
> jeg sidst har udstillet sammen med korthår, så det skal blive helt sjovt

Hej Trine

Ja, selvfølgelig skal du det, hvis ikke du kommer frivilligt, så tvinger jeg
dig ) - og vi skal da også lure på dine misser (hvem har du med??).

Vi ses,
Camilla
www.burmese.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 09-03-03 03:07

Hej Camilla!

> Ja, selvfølgelig skal du det, hvis ikke du kommer frivilligt, så tvinger
jeg
> dig ) - og vi skal da også lure på dine misser (hvem har du med??).

Som nævnt andensteds i tråden, så har jeg min lille nye chokoladetortie med.
Det er hendes første udstilling, så jeg har meldt Tøsen (min ebony) til som
kastrat og veteran, så den lille ikke skal helt alene afsted

Jeg må indrømme at jeg glæder mig helt vildt. Udover nogle få
enkeltbedømmelse på killinger jeg har solgt, har jeg ikke haft en killing
med på udstilling siden Flamme var lille, og hun fylder snart 4 år!!

Med dine 3 og min ene kan vi jo næsten holde et helt killingetræf

Vi ses

e-mail: piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-03-03 23:29

Tina Susanne Johansson wrote:
> Hej alle
>
> Er der nogen der har et navn - og eventuelt en pris - på desinficerende
> håndcreme? Jeg kan huske at det blev nævnt i forbifarten i en tidligere

Hvorfor ikke bare spritte hænderne af som f.eks. sygeplejersker gør?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-03-03 23:37

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> writes:

> Hvorfor ikke bare spritte hænderne af som f.eks. sygeplejersker gør?

Jamen bruger de ikke noget lignende "virkon s" som mange fx også
bruger til at desinficere burene med når de kommer til udstillingen...
Jeg fik fiffet af Birgitte fra Truetrust, netop fordi jeg ikke rigtig
ville gramse på misserne i hedensted..

Men sprit... bruger de almindelig sprit..??

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 00:59

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Hej Henrik
Dejligt, at du vidergiver rådet om Virkon S
Det både decinficere og tager også rinorm/spore, så det må da være det
optimale at bruge på en udstilling, hvor vi netop alle er i farezonen for
diverse smitte.

Virkon S er et rigtig godt middel som købes på apotek eller dyrlæge, man
køber det i et lille brev og der står anskreven på brevet hvordan det
blandes.
Pulveret er lyserødt, og væsken man blander vil så derfor også være
lyserødt,- og så længe det er lyserødt holder virkningen
Men lad være med at blande for store mængder af gangen.
Det kan også bruges til at vaske foderskåle, kattebakker, ja alt med
bakterier, min dyrlæge bruger det til at afvaske bordene i før næste dyr
kommer på bordet.
Et brev koster ca. 30 kr. og der er til *mange* liter, så det er også billig
i brug.
Hos matas kan man købe en lille parfumeforstøver, til ca 25-30 kr og lave en
blanding i den, hav den i lommen på udstillingen, og brug den på hænderne
inden du kæler med en fremmede kat. Eller om morgenen i hele buret, inden du
hænger burgardiner op, så har du minimeret chancen for at få virus og andet
godt med hjem til dine andre kæledyr.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-03-03 09:21

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Birgitte

> Dejligt, at du vidergiver rådet om Virkon S

*smil* Jeg fik jo ikke patent på rådet, så det betyder ikke noget at
videregive det...*GG*

Jeg vil jo også gerne gøre noget for mitterne og deres mennesker og
hvis vi har fra gruppen kan starte en bevisthedsgørelse omkring
gæstesmitte og forebyggelse af den ved udstillinger, så er dagen
simplethen reddet..

Kunne af en eller anden grund godt se jeres side i min linuxbrowser og
jaah de er bare søde og flotte alle mitterne, selvom Hattrick lignede
en som lige havde været i bad af en hundetunge...*S*

Men jeg faldt altså totalt for Anastacia (?) Der var noget over hende
på billedet som bare sagde paw!! Og så opdagede jeg hvem faderen var
og kunne lige pludselig godt forstå hvorfor..*GG*
I forstår altså at sætte de rigtige misser sammen..

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 10:58

> [...]

> jaah de er bare søde og flotte alle mitterne, selvom Hattrick lignede
> en som lige havde været i bad af en hundetunge...*S*

*GG* Det er faktisk næsten hvad der er sket *S* Journey har lige vasket ham

> [...]
> og kunne lige pludselig godt forstå hvorfor..*GG*
> I forstår altså at sætte de rigtige misser sammen..

Forstår godt du faldt for Anastacia,- hun er en stor (faktisk lige så stor
som hendes far) flot og lækker mco, men vi har desværre bange anelser,- da
hendes mor blev´testet d. 31.1 positiv med den værste hoftedisplasia og
Patella Luxation (løse knæskaller)
Hun bliver testet om kort tid, og hvis hun ikke går fri af testene bliver
hun neutraliseret.
Godt at man kan teste for disse sygdomme, så man ikke kommer til at avle på
noget skidt.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 07-03-03 13:06

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Patella Luxation (løse knæskaller)
> Hun bliver testet om kort tid, og hvis hun ikke går fri af testene bliver

Arj, Birgitte Jeg krydser virkelig fingre for at hun går fri, så hun kan
få små coon efterkommerer. Jeg kan huske hende helt tilbage fra Hedensted
udstillingen sidste år, hvor hun ikke var ret stor og meget meget yndig. Og
jeg kigger altid til hende, når jeg kommmer ind på din side. Hun har altså
et-eller-andet

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 14:16

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Og
> jeg kigger altid til hende, når jeg kommmer ind på din side. Hun har altså

Hej Katrine
Ja hun er utrolig smuk,- Vi håber også at hun går fri, men tror desværre
ikke rigtig på det
Hendes mor havde slet ikke nogen hofteskål, hun hang faktisk kun sammen med
muskler...
Anastacia er desværre ikke så glad for at udstille sig selv, så derfor har
hun ikke været med siden.
Vi ønsker ikke at presse vores katte til noget de ikke bryder sig om, men
Anastacia kan måske på et senere tidspunkt gøre et godt comeback *S*

Jeg er så glad for at vi havde valgt at indstille killinger på mco indtil vi
har testet kattene, så vi ikke skulle stå med dårlig samvittighed bagefter.
Men det er sandelig også hårdt at træffe disse valg, vi aner jo ikke hvor
mange fertile katte vi har tilbage efter testene.
Indtil nu har vi da 2 hankatte der er testet fri hele vejen det er da en
begyndelse.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-03-03 15:15

Hej Birgitte
Er det ikke sjældent at såvel HD som PL kommer på den samme kat?
Jeg kender det mest fra hundene (jeg har haft Labradors siden 1966) og her
synes jeg man plejer at sige at de store racer mest får HD og det mest er de
små der får PL.
Hilsen Vibeke

> [...]
> mange fertile katte vi har tilbage efter testene.
> Indtil nu har vi da 2 hankatte der er testet fri hele vejen det er da

---

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 15:46

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes jeg man plejer at sige at de store racer mest får HD og det mest er

Hej Vibeke
Nej desværre fortalte Bygholm mig, at det oftest hænger sammen sådan, at på
den side hvor HD er værst er PL også slemmest.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Charlotte Henriksen

Dato : 07-03-03 16:08

Hej Birgitte og Gruppe.

Dejligt at der bliver taget en beslutning og et bevidst ansvar. Når ens dyr
er tested, det være sig HCM, PKD, HD, PL ja så ved man i det mindste hvad
man har at arbejde med. Nogle skavanker kræver måske ikke at "dyret" skal
helt ud af avl, men bare at man skal være meget forsigtig og bevidst om hvad
man parrer med. Jeg har selv testet alle mine avls dyr for disse ting, og
selvfølgelig de obligatoriske blodprøver af diverse art. Så tilykke med at
du er gået i gang, og dejligt at El Toro og Don Ramiro er kommet igennem
nåleøjet.
Ang. Virkon-s så er det rigtig godt. Dyrlægen bruger det meget. Stewarderne
bruger det på udstillingerne, og hunde med ræv-skab bliver også vasket i
det, så det kan anbefales.
Charlotte
www.sechercat.dk

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 17:15

"Charlotte Henriksen" <charlhen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Stewarderne
> bruger det på udstillingerne, og hunde med ræv-skab bliver også vasket i

Hej Charlotte
Tak for dine pæne ord *S*
-Ja vi bliver jo alle nødt til at tage et ansvar for hvad vi fortager os med
vores avlsmateriale...
Og den eneste måde vi kan gøre det på, er jo ved at teste vores avlsdyr...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 20:40

> Er det ikke sjældent at såvel HD som PL kommer på den samme kat?
Nope, tværtimod. En kat med en skavank i knæet (patella/PL) vil ofte bruge
hoften til aflastning. Derfor ser man ofte at hoften i samme side også er
dårligere. Det er vist forholdsvis ny viden. ... men det passer fint på hvad
jeg har set indtil nu.

Hilsen Nina

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 21:48

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hoften til aflastning. Derfor ser man ofte at hoften i samme side også er
> dårligere. Det er vist forholdsvis ny viden. ... men det passer fint på

Det var også tydeligt at se på Anastacia's mors billeder at hendes venstre
side var allerværst både i hofter og knæ, og de billeder jeg har set taget
for HD og PL er det også tydeligt, at det er hele siden der er bliver
dårlig.
Havde faktisk en samtale med Gustav fra Bygholm netom om HD og PL og han
nævnte også, at det var hans mening, at HD og PL fulgtes ad...
Derfor er det også vigtig, når man er igang med at få taget røngtenbilleder
og katten er i narkose, at få taget både for Hoftedisplasia samt for Patella
Luxation.

Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 22:33

> og katten er i narkose, at få taget både for Hoftedisplasia samt for
Patella
> Luxation.

Ja, det er meget vigtigt, men det absolut vigtigste er at man er hos en
dyrlæge der ved hvad han / hun har med at gøre.
Som eksempel kan jeg fortælle at en af mine katte .... ja du ved det jo, men
som eksempel til andre... bøvlede med knæet. Jeg kunne ikke finde ud af hvad
det var.
Jeg tog til TO dyrlæger uafhængig af hinanden og "påstod" at min kat havde
knæproblemer. Begge sagede nej. Så tog jeg til den 3. (som faktisk er
anerkendt) og jeg smed min "påstand" på bordet igen. Han sagde "nej ingen
løse knæskaller."... jeg holdt ved min påstand, og kommanderede dyrlægen om
på den rigtige side af katten, demonstrede et frit-fald (eller spring om man
vil) fra en meters højde... og holdt på at katten ikke landede som den
burde, men raslede knæet på plads... dyrlægen mærkede igen... kaldte på en
anden dyrlæge....
Som fandt den meget løse knæskal. Katten blev neutraliseret med det samme,
og under narkosen kunne de konstatere den anden værste grad af Patella
Luxation....hvilket er smertefuldt for katten og forklarer hvorfor katten
"rasler" med benet når den lander på gulvet.
Det kan være svært at aflure nogle af skavankerne, så man skal også selv
være vågen. Det er vigtigt at se katten som en helhed, og bruge
test-resultaterne som et godt parameter. Det kommer jo aldrig på niveau med
krystalkuglen ... men sådan en kender jeg alligevel ingen der har
Hilsen Nina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-03-03 22:12

> [...]
> mange fertile katte vi har tilbage efter testene.
> Indtil nu har vi da 2 hankatte der er testet fri hele vejen det er da

Ja, det er hårdt at skulle være dommer, men det er bestemt ingen skam at
tage en kat ud af avl eller arbejde den bedre under kontrollerede forhold.
Alt i alt er det jo vores fornemmeste opgave at forbedre kvaliteten af
kattene ... og det inkluderer efter min mening mere end "look".
Desværre kan vi jo ikke se skavankerne med det blotte øje, det gør det jo
lidt mere besværligt. Selvom der ikke findes nogle garantier i verden ...
heller ikke på en testet kat .. så er det en vigtig information for en
opdrætter af have.

Som jeg ser det er der i forvejen mange parametre, som man skal tage
stilling til når man opdrætter, og test-resultaterne er endnu et.
Det er jo almindeligt at tage stilling til ting som ørestilling, box,
længde, stamtavle osv når man skal parrer. Nu bliver test-resultaterne så
tilføjet listen.

Hilsen Nina - der lige har set Nina El Falaki's post om "En opdrætters
glæder" ... og simpelthen synes det er så flot at hun står frem med
oplysningen. Det er utrolig vigtigt at vide hvad der ligger i linierne, både
på godt og ondt, så man ved hvad man arbejder med.
Stor ros herfra til dig Nina El Falaki.

Fra : Birgitte

Dato : 07-03-03 22:22

> [...]

> lidt mere besværligt. Selvom der ikke findes nogle garantier i verden ...
> heller ikke på en testet kat .. så er det en vigtig information for en

Det burde være en pligt som opdrætter at tete sine avlsdyr for diverse
skavanker, på den måde bidrager man jo til, at få de dårlige individer
soteret fra.

> Det er jo almindeligt at tage stilling til ting som ørestilling, box,
> længde, stamtavle osv når man skal parrer. Nu bliver test-resultaterne så
> tilføjet listen.

Ja det er rigtig, vi er jo vant til at tage stilling om mange ting ang.
vores kattes måde at avle på, så hvorfor ikke også gøre test til noget vi
antager som en selvfølge...

> [...]
både
> på godt og ondt, så man ved hvad man arbejder med.

Stor ros fra mig også,- dejligt at finde en opdrætter der stå ved sine
handlinger og sine valg.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-03-03 23:37

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

Hej Birgitte

> *GG* Det er faktisk næsten hvad der er sket *S* Journey har lige vasket ham

Ohh, så kan jeg bedre forstå, selvom det mere ligner en våd hundetunge
med masser af mundvand...

> Forstår godt du faldt for Anastacia,- hun er en stor (faktisk lige så stor
> som hendes far) flot og lækker mco,

Øh nå, på billedet virker hun ikke så stor og troede faktisk ikke at
pigerne blev lige så store som drengene, men flot og lækker JAH...

> men vi har desværre bange anelser,- da
> hendes mor blev´testet d. 31.1 positiv med den værste hoftedisplasia og
> Patella Luxation (løse knæskaller)

Mildt sagt noget skod, hvad er behandlingsmulighederne for sådan
noget..?
Kunne "naturligvis" lave en "undervogn" som hun fik på maven så
leddene ikke belastes så meget...*ok for meget geo gearløs*

> Hun bliver testet om kort tid, og hvis hun ikke går fri af testene bliver
> hun neutraliseret.

Hvis hun bærer genet? så vil det vise sig allerede nu og altså ikke
først komme senere..??

> Godt at man kan teste for disse sygdomme, så man ikke kommer til at avle på
> noget skidt.

Ja helt sikkert bare lidt surt hendes mor ikke var blevet testet noget
før så og da helst inden hun blev taget i avl. Det er jo bestemt også
synd for kattene...

Men du må sende en stor gramser til alle misserne fra mig (bare giv
dig god tid..*S*

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 00:30

> = Henrik

> Øh nå, på billedet virker hun ikke så stor og troede faktisk ikke at
> pigerne blev lige så store som drengene, men flot og lækker JAH...

Hun er heller ikke så gammel på billederne,- tror det er 5-6 måneder. Hun er
bare træls at tage billeder af, da hun faktisk lukker øjnene på alle
billeder

> [...]
> Kunne "naturligvis" lave en "undervogn" som hun fik på maven så
> leddene ikke belastes så meget...*ok for meget geo gearløs*

-Ja det er noget rigtig skod....
Thihi sådan en undervogn er garanteret en god løsning, ville sikkert kunne
aflaste en hel del *G*

> Hvis hun bærer genet?

Desværre er HD og PL også et resesiv gen, så selvom man avler på flotte
hofter kan det stadig poppe op senere i generationerne.

> Ja helt sikkert bare lidt surt hendes mor ikke var blevet testet noget
> før så og da helst inden hun blev taget i avl. Det er jo bestemt også
> synd for kattene...

Jeg har selv lavet mange killinger på ikke testet katte, men det var før jeg
fik øjene op for hvad det har af betydning, at vi tester vores avlsdyr.
Ja det er ærgeligt, at hendes mor ikke var testet, men i fremtiden bliver
alle de katte vi har tænkt at købe udefra, købt hos opdrætter der tester og
reklamere for at de tester.

> Men du må sende en stor gramser til alle misserne fra mig (bare giv
> dig god tid..*S*

Du kan tro jeg vil bruge masser af tid
Giv Melissa et næsemøz fra mig gerne to *S*

Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-03-03 13:35

> Hun er heller ikke så gammel på billederne,- tror det er 5-6 måneder. Hun er
> bare træls at tage billeder af, da hun faktisk lukker øjnene på alle
> billeder

kan ikke lide en blitz.

> Desværre er HD og PL også et resesiv gen, så selvom man avler på flotte
> hofter kan det stadig poppe op senere i generationerne.

Det er sgi da træls, det kan jo vare mange år så før i er bare
nogenlunde sikre på at linien ikke bærer genet så, medmindre
naturligvis at der testes for det...

> Jeg har selv lavet mange killinger på ikke testet katte, men det var før jeg
> fik øjene op for hvad det har af betydning, at vi tester vores avlsdyr.

Det er en lidt kedelig måde at blive klogere på, men når så ny viden
er i hus og man som du reagerer på det, så kan jeg kun tage hatten af
for det..!!!

> Ja det er ærgeligt, at hendes mor ikke var testet, men i fremtiden bliver
> alle de katte vi har tænkt at købe udefra, købt hos opdrætter der tester og
> reklamere for at de tester.

Fornuftigt træk, måske mange flere så også vil komme ud af busken og
teste og reklamere for at der bliver testet. Et stort skridt for
åbenhed i racerne..

> Du kan tro jeg vil bruge masser af tid
> Giv Melissa et næsemøz fra mig gerne to *S*

Det vil jeg gøre når hun ikke er så sur på mig fordi min hoste vækker
hende hele tiden...
Min influenza har sat sig til lungebetændelse og lægen har ikke tid
før onsdag. Mærkeligt med den hoste, nu har jeg snart øvet mig i en
uge og den lyder ikke en dyt bedre...

Fra : Birgitte

Dato : 08-03-03 13:49

> Fornuftigt træk, måske mange flere så også vil komme ud af busken og
> teste og reklamere for at der bliver testet. Et stort skridt for
> åbenhed i racerne..

Lige mine ord

> Min influenza har sat sig til lungebetændelse og lægen har ikke tid
> før onsdag. Mærkeligt med den hoste, nu har jeg snart øvet mig i en
> uge og den lyder ikke en dyt bedre...

Føler virkelig med dig,- Jeg ligger selv med samme influinza på anden uge
nu, det føles lidt som om det ingen ende vil tage
Rigtig god bedring
Varme hilsner fra Birgitte samt katte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-03-03 14:00

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Føler virkelig med dig,- Jeg ligger selv med samme influinza på anden uge
> nu, det føles lidt som om det ingen ende vil tage

Det er bare slet ikke særlig rart...;-(

> Rigtig god bedring

Tak og i lige måde

> Varme hilsner fra Birgitte samt katte
> www.truetrust.dk

Vi sender straks et positivt tanke-spinbrum

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-03-03 14:07

> Fornuftigt træk, måske mange flere så også vil komme ud af busken og
> teste og reklamere for at der bliver testet. Et stort skridt for
> åbenhed i racerne..

Netop... jeg er selv typen der kigger efter om opdrætteren tester eller ej,
før jeg surfer siden ordentligt igennem. Synes ikke jeg vil forelske mig i
noget jeg alligevel ikke tør at købe hjem.
Alligevel så hører man ofte negative udtagelser om dem (incl undertegnede)
der skriver det tydeligt på hjemmesiden. For mig er det en god måde at vise
hvad jeg synes er rigtigt, men en vigtigere grund er at man kommer i kontakt
med andre "ligestillede" hvor man kan dele erfaring og debattere de
forskellige ting ... det giver pote i længden.

Hilsen Nina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-03-03 14:03

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

> Netop... jeg er selv typen der kigger efter om opdrætteren tester eller ej,
> før jeg surfer siden ordentligt igennem. Synes ikke jeg vil forelske mig i
> noget jeg alligevel ikke tør at købe hjem.

Nej vel...

> [...]
> med andre "ligestillede" hvor man kan dele erfaring og debattere de
> forskellige ting ... det giver pote i længden.

Foregangsmennesker er altid i skudlinien, men i kan da trøste jer med
at på sigt bliver det jer som vinder mest...

Fra : Pia J

Dato : 08-03-03 10:19

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Ohh, så kan jeg bedre forstå, selvom det mere ligner en våd hundetunge
> med masser af mundvand...

Så skulle du se mit pandehår når Hannibal (kat) har været i gang med at
vaske det. Korrektion: Du skulle MÆRKE mit pandehår når han har vasket det.
Totalt touperet og meget, meget koldt og vådt og ulækkert. Men han hygger
sig sådan, så han får lov en sjælden gang imellem, hvis jeg ikke skal på
arbejde...

:Pia

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-03-03 19:47

In article <m3y93st94f.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

> Men sprit... bruger de almindelig sprit..??

Hej Henrik

Man bruger "Hånddesinfektion" - det fremstilles i nogle
"instituionsmærker" som jeg aldrig har set i almindeligt køb. Desværre,
for jeg har selv tænkt at det ville være alle tiders at tage med på
udstilling
Det er en slags klar halvflydende gele med et meget højt indhold af
sprit blandet med noget "hudberoligende", så huden ikke bliver flået
helt af i løbet af en vagt Det påstås på emballagen at det dræber
over 99% af alle bakterier Matas eller apoteket har måske noget
lignende?

Fra : Birgitte

Dato : 15-03-03 21:23

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over 99% af alle bakterier Matas eller apoteket har måske noget
> lignende?
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Jeg har købt en lille flaske fra DKS den hedder Quick hand wash 85 ml, købt
i Tiger 10-20 kroners butikken.

Den er Bakteriedræbende.
Indhold:
Ethanol, Aqua, Glycerin, Carbomer, Aminomethylpropanol, Disodium, EDTA,
Parfume.
Det virker fint, men tager ikke ringorm.
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-03-03 06:19

> [...]

> Parfume.
> Det virker fint, men tager ikke ringorm.

Og det gør virkon s formoder jeg...??
Men er der ikke noget med at dyrlægen tjekker for ringorm ved
indtjekning..??
Beskytter naturligvis ikke mod gæsterne...

Fra : Birgitte

Dato : 16-03-03 21:41

> Og det gør virkon s formoder jeg...??

Ja Virkon S beskytter imod ringorm også...

> Men er der ikke noget med at dyrlægen tjekker for ringorm ved
> indtjekning..??

Jo men netop ringorm kan være lidt tricket, den udstillede kat kan være fri
for selve ringorm, men den kan godt bære sporene med sig og smitte andre på
udstillingen.

> Beskytter naturligvis ikke mod gæsterne...

Nej man er lidt udsat på en udstilling, og ikke mange tænker på den risiko
vi udsætter vores katte for, derfor synes jeg ikke man kan være beskyttende
nok selv.
Så jeg anbefaler KLART Virkon S til udstillingerne

Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-03-03 07:14

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:

> Ja Virkon S beskytter imod ringorm også...

OKi, så vil det klart være mit valg når jeg kommer i nærheden af en
udstilling igen..

> Jo men netop ringorm kan være lidt tricket, den udstillede kat kan være fri
> for selve ringorm, men den kan godt bære sporene med sig og smitte andre på
> udstillingen.

Ok, syntes nok at der var noget der, men bruger man ikke lys til at
afsløre ringorm, og skulle det så ikke også påvise sporerne...

> Nej man er lidt udsat på en udstilling, og ikke mange tænker på den risiko
> vi udsætter vores katte for, derfor synes jeg ikke man kan være beskyttende
> nok selv.

Nej netop ikke, hver eneste gang man opfinder en idiotsikker dims
svarer naturen igen med en idiot som dimsen ikke er sikker mod...*GG*

> Så jeg anbefaler KLART Virkon S til udstillingerne

Modtaget og forstået..*S*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-03-03 06:18

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:

> Hej Henrik

Hej Ann R.

> [...]
> "instituionsmærker" som jeg aldrig har set i almindeligt køb. Desværre,
> for jeg har selv tænkt at det ville være alle tiders at tage med på

Anede mig nok, at almindelige mennesker ikke kan købe noget sådant
uden at blive flået i flere afdelinger...

> [...]
> helt af i løbet af en vagt Det påstås på emballagen at det dræber
> over 99% af alle bakterier Matas eller apoteket har måske noget

Men undrede mig noget over hvordan sygeplejersker kunne holde til at
spritte hænderne af hele tiden, så tak for svaret jeg er meget
beroliget på sygeplejerskernes vegne *SS*