Katte eksem.
Fra : Jimmy Clausen

Dato : 05-03-03 22:44

hej.

jeg ville øhre om der var nogle der kunne komme med et
godt råd. jeg har en kat på ca11 år. den har fået loppe eksem og vi har
været hos dyr lægen. han sage at vi skulle bruge noget der hedder
Frontlino - Pour-on vet. men det hjælper ikke på katten, så hvis der er
nogle der har et godt råd, vil jeg høre fra jer.

på for hånd tak.

Fra : Lene

Dato : 06-03-03 09:45

"Jimmy Clausen" skrev:
" jeg har en kat på ca11 år. den har fået loppe eksem ".

Hejsa Claus!

Hermed lidt "hjemmestrik" fra mig, som har det samme problem (tror jeg) som
du har.
Min gamle Vol au Vent, som udtales Vullevang, er en dejlig sort dame på 13
år. Hun river og flår pelsen af huden, når hun har lopper. Hun kan ikke tåle
andre loppemidler end Frontline pour on vet.
Når du nu har givet din mis loppemiddel, så prøv at vente et døgns tid, og
red så pelsen grundigt igennem med en tættekam (apoteket). Så skulle
loppeekskrementerne gerne være væk, det er dem katten reagerer imod.
Få fat i ren Aloe Vera (herhjemme har vi planterne selv), og smør det på de
steder hvor der evt. er sår og irritationer. Gør det 2 gange daglig. Det
hjælper på min kat. Hvis ikke det har hjulpet inden for en uge, så køb noget
økologisk, koldpresset hørfrøolie og smør på. Det har samme virkning som
hydrocortisoncreme, bare uden bivirkninger.
Du er nok også nødt til at "sanere" hjemmet, altså sørge for at der ikke er
nogle lopper, som kan hoppe på din kat. Selvom katten har loppemiddel i
pelsen, kan en vildfaren loppe godt aflevere nogle ekskrementer inden den
dør, eller hopper af, og så har I balladen igen med loppeeksem.
Mange hilsner fra Lene, Vol au Vent, Molly og alle havnem(b)isserne.

www.satzone.com/lene

Fra : Tournesol

Dato : 06-03-03 09:56

Hej

> [...]
> Frontlino - Pour-on vet. men det hjælper ikke på katten, så hvis der
> er nogle der har et godt råd, vil jeg høre fra jer.

Nu har jeg ikke kat med loppe eksem men en hund.
Vi søger for han ikke får lopper ved at bruge frontline (den man drypper
narken) både til vores katte og hunden. Det holder huset loppe frit og
dermed allergien fra døren.Jeg gør også det at jeg sprøjter de steder hvor
de mest ligger hver 3 mrd ca.

Det er meget længe siden vi at basse drengen har haft loppe eksem

Hvis ikke frontline virker på din kat så gør måske adventage. Men husk at
det er ikke kun katten der skal behandles også dit hjem. Det tager som regle
min 4 uger at få lopperne ud af huset, men det kræver også en stor insats.
Husk når du har støvsuget, også lige at give støvsugeren et pust med loppe
dræbende middel, da den kan være fuld af lopper eller æg.

Jeg bruger absolut d til at sprøjte huset med, og lufter godt ud bagefter.
Dyrene er lukket inde et sted hvor jeg ikke sprøjter, før bagefter når der
er klar i den anden ene af huset. Det er noget giftig stas men efektivt.

Hvor man køber absolut d ved jeg ikke, eller om man kan få det mere. Jeg
købte en mega flaske i sin tid og den har holdt vildt længe.

Hilsen Henriette.
--
DK.TOURNESOL
www.dktournesol.dk