Terminalserver
Fra : Per Münster

Dato : 15-03-01 12:15

Jeg er ved at etablere en terminalserverløsning til 10 pcer fordelt på to
lokationer i Tyskland og Sverige.

Her har vi set på Citrix og det er jo en velrenomeret løsning. Jeg vil gerne
forfølge spørgsmålet om at en Windows 2000 kan levere den ydelse.

Hvem ved noget om denne løsning - hvad hedder den servervariant, hvad kræver
den (hw etc.), og hvorledes kører den. Hvilke klienttyper kan koble til
denne løsning. Er det kun w2k klienter, eller kan også w9x eller nt koble
til?

MVH

Per Münster
proweb@communicate.dk

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 10:59

Fra : Jens Minnet

Dato : 21-03-01 10:59

Er du sikker på det med Clipboard Mapping ? (kan du klippe et objekt fra WTS
vinduet til et "lokalt vindue" ?).

Jens

"Bjarke Andersen" <bjoeg@bjoeg*spammer*.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Münster" <munster@grundtvig.dk> wrote in message

> gerne

> kræver
>
> Terminal Sevices er en service der følger med alle W2K server
udgivelserne.

> Det kører perfekt og hurtigt over selv en 56K linje. Der er en del
finesser
> som mangles i forhold til Citrix, men de fleste behov dækkes (LPT-, COM-,
> Clipboard mapping etc)
>
> Klienten kan køre i enhver Windows Win3.11, WinCE, Win9x, NT4 og W2K.
> Egentlig kan den også køre på enhver platform der kan køre Internet
Explorer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-03-01 13:13

"Jens Minnet" <jmt@kmd.dk> wrote in message
> Er du sikker på det med Clipboard Mapping ? (kan du klippe et objekt fra
WTS
> vinduet til et "lokalt vindue" ?).
>
> Jens

Yeap, jeg har ca. 100 brugere, der anvender det dagligt.

--
Bjarke Andersen