Min kat har skæl, hvad gør jeg?
Fra : Pierre Roland

Dato : 02-03-03 14:07

Jeg har en perser som har fået skæl på halen og ved det bagerste af ryggen.
Jeg har prøver med olie i maden men det har ikke virket, hvadkan jeg ellers
gøre.
Hvis jeg kan undgå at vaske hende vil jeg helst det.

Pierre

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-03-03 18:16

Nogle katte får skæl i fældeperoder, kan det være det??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 19:25

Hej Pierre

En af mine perserpiger har lige haft skæl. Jeg vaskede hende en gang i KW
medicin shampoo, og siden har jeg ikke set nogen skæl på hende. KW medicin
shampoo koster omkring 40kr for en flaske, så måske skulle du alligevel
prøve at vaske din perser?

Venlig hilsen

Katrine

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 02-03-03 19:27

"Katrine Lund" <Ingen post> skrev i en meddelelse
> [...]
> shampoo koster omkring 40kr for en flaske, så måske skulle du alligevel

Hej Katrine.

Min kat har også skæl, så hvis jeg nu skulle få den selvmorderiske idé, at
give katten et bad, hvor kan jeg så købe omtalte shampoo?

Mvh. Camilla Hæstrup

---
Bøger til salg på: www.tranlampe.dk
Computergrej o.a. til salg på: www.salg.4952.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 19:42

Hej Camilla

Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne. Jeg er selv nordjyde og har købt
produktet hos Calles Dyrrige, men mon ikke produktet findes hos mange
forhandlere af produkter til dyr?

Venlig hilsen

Katrine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-03-03 10:22

> [...]
ellers
> gøre.
> Hvis jeg kan undgå at vaske hende vil jeg helst det.

Hvor gammel er hun? Og er hun måske en smule overvægtig...?
Spørger, fordi det er ret sædvanligt, at især lidt ældre katte, som heller
ikke længere er superslanke, får problemer med skæl på det nederste af
ryggen, fordi de simpelthen ikke kan nå at soignere sig dér.
Min egen Dizzy er et glimrende eksempel - 10 år gammel og for tyk, og han
kan ikke længere vaske sig på ryggen, derfor har han skæl. Der er ikke andet
at gøre, end at hjælpe dem med at soignere sig - vi kan børste/rede og tørre
af med en fugtig vaskeklud - men du må nok i gang med lidt større
armbevægelser og fx give hende et bad...

Mvh. Camilla

Fra : Pierre Roland

Dato : 03-03-03 10:55

Kaffe (som hun hedder) er omk 5 år og hun er skam slank, men hun er et lille
svin som ikke på nogen måde gider at vaske sig, det tætteste hun kommer på
at soignere sig er når Baily ( henses "søster") vasker hende i ansigtet. Jeg
ved ikke hvorfor hun ikke selv vasker sig men hun kan godt lide at slikke
mig i mit hår.

Kan det betale sig at klippe/ barbere hende så det er mugligt at komme helt
ned til huden når man skal bade hende?

Mange TAK

Pierre