kløer eller ej
Fra : Pia J

Dato : 28-02-03 11:16

Jeg har lidt af et dilemma med Mivs, vores musefanger. Jeg KAN klippe hendes
kløer, men har undladt at gøre det, så hun har noget at holde med - også
hvis hun skulle få brug for at klatre.

Men hun er helt ærligt ret træls med de lange negle, dels hvis man har hende
på armen og hun så ikke kan vente med at komme hen til hængekøjen eller
hylden med mad - så sætter hun af på 4 meters afstand med bagpoterne dybt
begravet i min hals/brystkasse. Dels når man nusser hende, hvor hun går helt
over gevind og klamrer sig med forpoterne til ens arm mens hun gnider og
gnubber hovedet op af en, nogen gange bliver hun helt hysterisk og bider og
sparker med bagbenene. Det skal lige siges at hun spinder samtidig og at det
er hende som holder fast i mig, ikke omvendt. Hun kan også finde på, hvis
hun ligger i den nederste køje og man går forbi, at lange en klo ud for at
trække en hen og nusse.

Jeg har en håndflade dækket med ridser da hun gik armgang hen ad min arm for
at komme tilbage til den seng jeg havde pillet hende ud af (fordi det ikke
er meningen hun skal ligge her og lumre 24/7)

Hvor meget bruger katten sine kløer når de fanger mus? Er det bare noget jeg
bilder mig ind, at hun vil være hæmmet hvis jeg trimmer hende? H&F kan
sagtens klatre med deres korte kløer og holde på en tøjmus :)

Nålepuden :Pia

Fra : Steffler

Dato : 28-02-03 12:49

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har lidt af et dilemma med Mivs, vores musefanger. Jeg KAN klippe
hendes
> kløer, men har undladt at gøre det, så hun har noget at holde med - også
> hvis hun skulle få brug for at klatre.

<snip>
> [...]
> bilder mig ind, at hun vil være hæmmet hvis jeg trimmer hende? H&F kan
> sagtens klatre med deres korte kløer og holde på en tøjmus :)

Jeg klipper kløerne på vores, og der er ingen forskel på tiden fra gulvet
til toppen af kradsebrættet.. Men hvad der sker når hun skal holde på
en mus... Hmmm.. Ved ikke, men ku' man ikke forestille sig at den ku'
leges med lidt længere når den ikke bliver så perforeret

Mvh

/S

Fra : Pia J

Dato : 28-02-03 12:54

"Steffler" <steffen.hansen@MYFINGERdba.dk> wrote in message news:C0I7a.978
> [...]
> en mus... Hmmm.. Ved ikke, men ku' man ikke forestille sig at den ku'
> leges med lidt længere når den ikke bliver så perforeret

For min skyld må hun perforere ligeså mange mus hun lyster, det er jo
ligesom formålet - og hun kan jo få brug for at klatre i andet end sisal når
hun bor udenfor.

:Pia - som i dag har fået 2 spidsmus og 2 mosegrise som gave

Fra : Ann K.

Dato : 28-02-03 14:08

Hej Pia.
Du kan godt lige studse Mivs kløer... men _kun_ den alleryderste
millimeter!
Hun har virkelig brug for sine kløer, når hun går ude... ikke så meget
for at kunne fange musene, men snarere for at kunne stå ordentligt fast
på forskelligt underlag!
Der jo himmelvid forskel på at klatre i et klatrestativ belagt med sisal
og så at bevæge sig hen over en glat bøgetræsgren! Kløerne hjælper
hende desuden i de situationer, hvor hun har brug for et ordentligt
afsæt i fx blød jord...
Det med rifterne må du jo så desværre lære at leve med ;)

Mvh Ann - der er ked af ikke at kunne hjælpe dig... men som kan trøste
dig med, at man lærer at acceptere konstant at ligne et meget brugt
kradsetræ Har jo boet sammen med Saga i snart 12 år...

Fra : marianne hellemose

Dato : 28-02-03 13:15

Hej Pia

Mine 6 katte får jævnligt studset kløer, uden at det
påvirker deres musefanger-evne, de er kun indekatte
så det er de mus der er dumme nok til at komme ud fra væggene, men dem
klarer de også "som en mis" *GG*

--
Marianne

Hellemose Somali