Chip Hankat!!!!
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 25-02-03 15:15

Chip hoppede på Emma for første gang nogen sinde.... Han er jo kastreret,
men det lod ikke til at genere ham
Det gjorde det tilgængæld Emma....nøj hvor blev hun sur på ham... hvad
fan*** bilder han sig ind så hun ud til at tænke

Nogen idé om hvorfor Chip pludselig leger hankat efter 3 år som kastrat????

Randi

Fra : Asta Nielsen

Dato : 26-02-03 10:24

"Randi Skindbjerg Kristensen" <norsk-skovkat@dk-skindbjerg.dk> skrev i en meddelelse news:b3ftq8$niv$1@sunsite.dk...
> [...]
> fan*** bilder han sig ind så hun ud til at tænke
>
> Nogen idé om hvorfor Chip pludselig leger hankat efter 3 år som kastrat????

Jeg tror ikke at der er en egentlig forklaring på det. Nogle dyr er bare lidt sære .....(Så du programmet på DR1 om hjorten der
troede at den var en hest? )
Jeg kender en der har 3 hun-katte og 2 hanner. De er alle hver især kastreret og steriliseret men, det ved de tilsyneladende ikke,
så de prøver stadig at parre sig.
Desuden er det ikke hos alle dyr det hjælper at sterilisere/kastre dem. Hos nogle dæmper det kun lysten men, det er da selvfølgelig
lidt underligt at det først kommer efter 3 år
Jeg tror bare ikke at der er noget du kan gøre ved det

Venlig hilsen
Asta

Fra : Pia J

Dato : 26-02-03 10:34

Kan hun være ved at være kønsmoden og han vil dominere hende for at fortælle
han stadig er ældst? (ikke at jeg har en klap forstand på det).

Mine to kastrater som i starten var så vilde med Muddi er nu ret grove ved
hende en gang imellem. Jeg ved ikke om de prøver at parre hende, for jeg ser
det altid kun i flugtøjeblikket eller når hun er trængt op i en krog og
knurrer. Manerer har de jo ikke, så de holder hende i skak ved at ligge og
glo på hende, men forleden så jeg Felix hoppe på hende, hvor hun vendte sig
på ryggen og hylede af ham, fik vredet sig fri og flygtede. Selv da hun var
i løbetid gad hun dem ikke.

Det er dog ikke værre end at hun nu ikke længere prøver at komme ned, når
man tager hende op for at nusse og hun er begyndt at komme ind og gå tur på
sofaryggen om aftenen når alle vi andre ligger og stener efter maden. Så jeg
tror ikke de får kål på hendes nerver, sej lille dame. Og måske prøver de
bare at lege drengelege med hende, jeg kan ikke se forskel, for de slås
indbyrdes for sjov så man synes de burde være gule og blå.

:Pia

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-02-03 11:30

Hej Randi,

> Nogen idé om hvorfor Chip pludselig leger hankat efter 3 år som
kastrat????

måske fordi han ikke har været vant til at omgås en fertil hunmis der dufter
spændende?

Eller også er det en dominans-ting.

/Pernille

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 26-02-03 15:31

> måske fordi han ikke har været vant til at omgås en fertil hunmis der
dufter
> spændende?

Det var også min tanke.... han har aldrig gjort sådanne før, men han har
heller aldrig været sammen med en fertil hunmis.... og der var ingen tvivl
om hvad han lavede...

Randi