Skæl
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-03 20:00

Hej

En af mine perserpiger har fået skæl, og hvordan kan det nu være? Hun får
det samme at spise hver dag...royal canin persian, hun bliver vasket i en
bestemt katteshampoo og jeg bruger et bestemt slags pudder. Mangler hun
noget i foderet? Hun er meget kræsen og vil faktisk kun have sine
perserkiks.
Alle oplysninger om skæl og behandlingsmuligheder modtages med stor tak

Katrine

Fra : Sorceress

Dato : 24-02-03 22:13

Hejsa,

Jeg er ikke speciel klog på sådan noget, men hvis det bare er tør hud så
er lidt spiseolie i maden en god ting. Det er ihvertfald hvad min egen
dyrlæge har haft sagt.

Mine egne alternative tanker er, at når du bruger katteshampoo og pudder
så kan det da være at det gør huden mere tør. Eller måske en mild form
for allergi. Personligt er jeg imod sådanne produkter til mine dyr, men
jeg ved også at det er nødvendigt med dem som f.eks. udstilles. Jeg
vasker da også mine katte men det er maks. 1 gang om året og uden
shampoo. Jeg er selv allergisk over for kemi, derfor min holdning.

Men jeg har ikke den store viden, det var bare nogle tanker

Hilsen
Sorceress

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-03 12:40

Hej Sorceress, Nina PB og AEK

Mange tak for Jeres gode ideer.
Jeg har nu hældt en smule madolie ned i hendes elskede perserkiks, så nu
håber jeg det bedste.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en anden shampoo, og jeg har
fundet KW medicin shampoo imod skæl.
Den tror jeg, at jeg vil prøve at vaske hende i og så vil jeg fremover prøve
at reducere brugen af pudder.

Venlig hilsen

Katrine

Fra : Nina PB

Dato : 25-02-03 09:51

> [...]
>
> Jeg er ikke speciel klog på sådan noget, men hvis det bare er tør hud så
> er lidt spiseolie i maden en god ting. Det er ihvertfald hvad min egen

Hej!

Vi har gode erfaringer med at hælde en lille smule olie i aftensmaden!
Misifuzz har stadig en smule skæl, men han tilbringer også fortsat det
meste af dagen klods op af radiatoren.. Jeg har en mistanke om, at det
er årsagen! Det viser sig når det bliver varmere i vejret!
Her er godt nok tale om en meget korthåret huskat!
Men hvis det nu hjælper..

Med venlig hilsen
Nina PB
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : AEK

Dato : 25-02-03 11:54

"Katrine Lund" <Ingen post> skrev i en meddelelse

> Alle oplysninger om skæl og behandlingsmuligheder modtages med stor tak

Hej Katrine !

Min hankat har tidligere haft skæl. Jeg fik anbefalet Pet Gourmet af en
veninde.
Det hjalp rigtig godt.
Da jeg holdte pause fra det, kom hans skæl tilbage ;-(

Pet Gourmet er et naturprodukt. Jeg blander en smule i deres vådkost, hver
dag.

Du kan prøve at kigge på Pet Gourmets hj.side :
http://www.pet-gourmet.dk/

/ Anya