Billigere loppekure m.m.
Fra : Søren Juul

Dato : 24-02-03 18:32

Jeg vil lige dele denne opdagelse med andre som eventuelt syntes at det vil
være rart at spare en smule på de månedlige loppekure. Vi har via Nettet
fundet et sted i Sydafrika (ja, det er lidt langt væk); hvor man via
Internettet kan shoppe den slags ting til noget billigere priser. Oveni
kommer så selvfølgelig luftpost fra Sydafrika; men der er stadig penge at
spare. Man kan også købe ormekur osv; men da det er receptpligtigt her i
landet, så er det jo i uoverensstemmelse med loven, skal man jo bare lige
være opmærksom på. Det er de anerkendte mærker, som man kender herhjemme
fra; og for 1½ uge siden bestilte vi 2 forskellige loppekure. En pakke
Advantage pipetter á 4 behandlinger + en pakke Frontline pipetter á 6
behandlinger og nu er de ankommet; betalt over Internettet med Visakort.
Det kostede 303 Rand (sydafrikansk valuta) og vi betalte ialt 255 kroner
(inklusiv luftposten) for det hele.
Jo mere man køber jo mere sparer man pga portoen som er en del af prisen;
men vi skulle først lige prøve med en mindre ordre....

Her er et link:
http://www.vetproductsonline.co.za/

Hilsen Linda og gårdmisserne

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 24-02-03 20:32

Hej Søren

Kan du fortælle hvad kursen ligger på, så jeg kan omregne fra rand til DK.

MVH
Gitte

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-02-03 21:00

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala(fjern-mig)@mail.dk> skrev...
> Hej Søren
>
> Kan du fortælle hvad kursen ligger på, så jeg kan omregne fra rand til DK.

Priserne står også nævnt i Euro, Britiske Pund, US Dollars og Australske
Dollars, så du behøver ikke nødvendigvis omregne fra Rand.
Men her kan du ihvertfald finde dagskurserne for alverdens valuta og omregne
det til nøjagtig den valuta du ønsker:
http://www.oanda.com/converter/classic

Mvh. Camilla

Fra : Hanni Willenbrock

Dato : 24-02-03 21:42

>vi betalte ialt 255 kroner
> (inklusiv luftposten) for det hele.
Skulle du ikke betale told og afgifter?

Mvh. Hanni W.

Fra : Søren Juul

Dato : 24-02-03 21:57

Hvis du ser på hvad jeg betalte i danske kroner og hvad det kostede i Rand,
kan du sammenligne valutaerne.

MVH

Linda

Fra : Vibeke J

Dato : 24-02-03 21:17

> Det kostede 303 Rand (sydafrikansk valuta) og vi betalte ialt 255 kroner
> (inklusiv luftposten) for det hele.

Har du så også betalt moms?

/Vibeke

Fra : Søren Juul

Dato : 24-02-03 21:55

Det ved jeg faktisk ikke. Mener ikke at der blev nævnt noget om moms nogen
steder; men jeg er heller ikke så stærk i "regnskabsføring"
Betalte for de to produkter med den pris som de er annonceret med på
hjemmesiden + portoen, som selvfølgelig afhænger af vægten.

Linda

Fra : Dan Mortensen

Dato : 24-02-03 21:48

> [...]
vil
> være rart at spare en smule på de månedlige loppekure. Vi har via Nettet

Hvorfor ikke købe Advantage Vet mod lopperne hos dyrlægen ?

Den fåes i størrelse kæmpehund som rækker til 40 kg katte pr pipette og
koster 150 kr for 4 pipetter.

Doseringen er 0,1 ml pr kg kat og prisen for en behandling til en 4kg kat er
så 3,75 kr. Det kan da ikke gøres billigere ?

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Christina K

Dato : 24-02-03 22:43

Dan Mortensen <dsm@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5a858c$0$4376$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
kat er
> så 3,75 kr. Det kan da ikke gøres billigere ?

Hej Dan

Jeg tror ikke alle er klar over at det er det samme der er i, både til
hund og kat, det er bare doseringen der er anderledes. Man kan se på
kattepakningen, hvor meget en kat behøver. Jeg fandt ud af det da min
dyrlæge sagde at den almindelige kattedosering vist ikke var nok til min
9-10 kilo tunge hankat. Så han får den til en lille hund *GGG* Vi har
overvejet at købe str. mega hund og så dosere ud, men hvordan kan man
gøre det? Kan man få en lille pipette med mål?

Med venlig hilsen Christina
--
www.purpletribes.dk

Fra : Vibeke J

Dato : 24-02-03 23:12

Vi har
> overvejet at købe str. mega hund og så dosere ud, men hvordan kan man
> gøre det? Kan man få en lille pipette med mål?

Jeg mener at man normalt siger at en dråbe er 0,05mL - og så kan man jo
tælle dråber hvis man ellers har katte som finder sig i det tager
forholdsvis lang tid.
Men spørgsmålet er hvordan man skal opbevare den åbnede ampul. Det er jo
ikke alle der lige har 40 kg katte at putte det på.
Man skal nok også lige undersøge om det er samme opløsning af samme middel i
de forskellige ampuller.

/Vibeke

Fra : Birgitte

Dato : 25-02-03 00:45

> [...]
> ikke alle der lige har 40 kg katte at putte det på.
> Man skal nok også lige undersøge om det er samme opløsning af samme middel

Hej Vibeke
Det klares fint ved at suge de dyrebare dråber op i en engangssprøjte... og
man kan endda få små propper til sprøjter....
Nogle engangssprøjter er med måleenhed som gør det nemmere...
Ellers gør som jeg gjorde i begyndelsen.
Jeg åbnede en stor pipette til stor hund, delte ud til kattene, og satte
tabe på toppen...satte pipetten i et æggebære, ind i medicinskabet...
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-02-03 08:32

"Christina K" <christinakfjerndette@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvejet at købe str. mega hund og så dosere ud, men hvordan kan man
> gøre det? Kan man få en lille pipette med mål?

Som Birgitte skriver er det nemmeste at få fat i en engangssprøjte, en 1,0
ml passer med lidt god vilje til megavovse pipetterne. Herefter er det bare
0,1 ml pr kilo kat.

MvH
Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Frederiksen

Dato : 24-02-03 22:41

> Hvorfor ikke købe Advantage Vet mod lopperne hos dyrlægen ?
>
> Den fåes i størrelse kæmpehund som rækker til 40 kg katte pr pipette og
> koster 150 kr for 4 pipetter.

Fordi katte ikke kan tåle hundemedicin - i hvert fald ikke mod lopper.

Mvh Maria

Fra : Dan Mortensen

Dato : 25-02-03 08:25

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi katte ikke kan tåle hundemedicin - i hvert fald ikke mod lopper.

Hvis du læser på advantage pakkerne er indholdet fuldstændig det samme det
er kun mængden eller størrelsen af pipetten der varierer. Prisen er stort
set den samme for alle pakninger hvilket man så kan undre sig over.

MvH
Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte