Begyndende mavepine/bronkitis
Fra : Katrine Nederby

Dato : 21-02-03 15:34

Så sker det. Tabita flytter nok på mandag, og det er med meget blandede
følelser, jeg ser frem til det.

Allerede fire dage efter Vejle udstillingen, hvor jeg havde lavet en lille
til-salg-folder om hende, fik jeg en henvendelse fra de helt rigtige
mennesker Men så fik Tabita en omgang bronkitis, og vi har set tiden an,
imens behandlingen stod på. Men på mandag sker det så: Min lille prut
flytter hjemmefra.

Hun kommer til at dele hus med en 8 år gammel burmeser, som jeg kender fra
hans tid som aktiv avlshan hos sin opdrætter. En virkelig dejlig dreng, som
ovenikøbet er onkel til min Sofus og deler hans blide sind. Og Sofus er
Tabita jo så glad for Og den nye ejer arbejder hjemme, så hun vil få
masser af opmærksomhed Så det skal nok blive godt....Det håber jeg og
krydser mine fingre.

Men nemt er det altså ikke (derfor mavepinen). Tabita er min krammekat. Den
eneste, som gider slæbes rundt på i en uendelighed, og det kommer jeg til at
savne. Og jeg kommer til at savne hende under min dyne hver eneste nat. Og
jeg frygter at Sofus måske også kommer til at savne hende, men det er
selvfølgelig planen, at han skal have en ny veninde i løbet af det kommende
år. Min nye avlshun Og så har han jo stadig mine tre andre tøser.

Jeg ved, der er grænser for hvor mange katte, man kan have. Og jeg ved, det
næppe bliver sidste gang, jeg må omplacere en voksen kat for at få plads til
nyt avlsmateriale, men jeg håber virkelig, der går laaang tid før det bliver
nødvendigt at gøre det igen. Man knytter sig jo så nært til de små bæster
Hvorfor kan man ikke bare beholde alle sine katte altid? Og hvorfor var
det lige, jeg overhovedet ville opdrætte? Bliver det nemmere med tiden?

Og så vil jeg gerne høre lidt om erfaringer med bronkitis. Selvom Tabita er
rask nu (hoster ikke, og der er ikke noget at høre på lungerne) er jeg jo
lidt bekymret for, om det kan være noget tilbagevendende (taler selvfølgelig
med den nye ejer om det)? Iflg. dyrlægen er det næppe en allergisk
bronkitis, da den kun sad på den ene lunge (der blev taget røntgen), og hun
er også kun blevet behandlet med antibiotika. Har nogen af jer oplevet
bronkitis i forbindelse med en udstillling (jeg tænker både på evt. smitte,
men også træk)? Ingen af mine andre katte, har været syge.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Pia Thomsen

Dato : 21-02-03 16:02

Katrine skrev:
[...]

Genial idé!!! Jeg skal af med min huskat, da han ikke kan enes med min
hunkat, og jeg bryder mit lille hoved med hvordan osv...men jeg tror da, at
jeg vil kopiere dig lidt...så kan folk gå hjem og tænke over det i ro og
mag - og alle informationer er på folderen
Jeg har "desværre" ingen erfaringer med bronkitis...men jeg håber, at du
finder ud af det...

Hilsen Pia

Fra : Katrine Nederby

Dato : 22-02-03 12:25

"Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg vil kopiere dig lidt...så kan folk gå hjem og tænke over det i ro og
> mag - og alle informationer er på folderen

Hej Pia.

Hvis du vil se min folder om Tabita, har jeg den stadig liggende i
Word-format og kan maile den til dig? Eller jeg kan sende dig papirudgaven
med alm. post?

Der røg godt nok kun 4 stk. i løbet af udstilllingen, men den ene var altså
den, der (via en mellemmand) gav resultatet

Jeg håber, det lykkes dig at finde det helt rigtige hjem til Smutter

Fra : Pia Thomsen

Dato : 22-02-03 18:24

Hej Katrine

Du må meget gerne sende den til mig - jeg har brug for al den hjælp, jeg kan
få...

Hilsen Pia