/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
hankat og Vægt
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 09:27


Hejsa
jeg har en hankat som er for tynd (han har ikke orm) men er en dame glad
dreng. Han skal neholde sine "boller" lidt endnu da han er min avlskat.
han har prøvet flere foder prokukter, hill's plan killing, P/D & A/D vil
ikke spise dåsemad, så A/D var ikke en god ting, Iams kitten og Eukanuba
killing, ja så kommer alle de voksne prokukter med mest fedt indhold i
(orker ikke at skrive dem alle med det er fra samme mærker som ovenfor)
han har også fået råd oksekød med en god fedt % i, og det virker bedst,
men
ikke godt nok synes jeg.

Så jeg vil gerne høre i andre, nok særligt opdrætter (men alle forslag
duer)
hvad gør i for at holde en aktiv hankat i god stand. ????
Kan siger det er en skovkat han vejer lige 4 kg men burde ligge på 6 kg ud
fra hans størrelse.

nogen gode forslag???

Med venlig hilsen
Sanne Schmidt
www.silver-heart.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


 
 
Lisbeth Christensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Christensen


Dato : 12-02-03 10:41

"hvad gør i for at holde en aktiv hankat i god stand. ????"

- Hej Sanne.

Har du prøvet med daggamle kyllinger? Vores konstant l****lige og konstant
aktive fertile hankat (MCO) er fuldstændig skør med daggamle kyllinger, så
han får en 4-5 stykker om dagen...og han ligner simpelthen en million - selv
uden at blive striglet. Stor og kraftig og skøn og fuld af pels. Hvis ikke
du har prøvet kan jeg klart anbefale det!

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.



Sanne Schmidt (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 11:29

> Har du prøvet med daggamle kyllinger?

Hmm nej det har jeg ikke prøvet


> han får en 4-5 stykker om dagen...og han ligner simpelthen en million

Okay var da værd at prøve*SS* hvis de kommer til at ligne en million*SS*

- selv
> uden at blive striglet. Stor og kraftig og skøn og fuld af pels.

Min hankat holder også sin pels selv, tror jeg strigler ham hver 3. mdr. da
det sjældent er nødvendigt

Hvis ikke
> du har prøvet kan jeg klart anbefale det!

okay det vil jeg så prøve

Hilsen Sanne



Camilla Baird (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 12-02-03 11:37

On 12/02/2003 09:26, in article 3e4a05514f075@dk-fritid-dyr-kat.dk, "Sanne
Schmidt" <sanneKATTE@BAKKEsilver-heart.dk> wrote:

>
> Hejsa
> jeg har en hankat som er for tynd (han har ikke orm) men er en dame glad
> dreng. Han skal neholde sine "boller" lidt endnu da han er min avlskat.
> han har prøvet flere foder prokukter, hill's plan killing, P/D & A/D vil
> ikke spise dåsemad, så A/D var ikke en god ting, Iams kitten og Eukanuba
> killing, ja så kommer alle de voksne prokukter med mest fedt indhold i
> (orker ikke at skrive dem alle med det er fra samme mærker som ovenfor)
> han har også fået råd oksekød med en god fedt % i, og det virker bedst,
> men
> ikke godt nok synes jeg.
>
> Så jeg vil gerne høre i andre, nok særligt opdrætter (men alle forslag
> duer)
> hvad gør i for at holde en aktiv hankat i god stand. ????
> Kan siger det er en skovkat han vejer lige 4 kg men burde ligge på 6 kg ud
> fra hans størrelse.
>
> nogen gode forslag???
>
> Med venlig hilsen
> Sanne Schmidt
> www.silver-heart.dk
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>

Det kan være meget svært at holde vægten på en fertil hankat, da han ofte
ikke spiser særligt meget. Killingefoder af forskellig art og RC S33 plejer
at hjælpe... Der skal selvfølgelig fodres i fri mængde
Men I virkeligheden er det vel ikke kun et spørgsmål om fedt procent - han
skal vel have mere muskelmasse... Der er råt kød og som andre har foreslået
daggamle kyllinger måske bedst...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Sanne Schmidt (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 11:58


"Camilla Baird" >

> Det kan være meget svært at holde vægten på en fertil hankat, da han ofte
> ikke spiser særligt meget. Killingefoder af forskellig art og RC S33
plejer
> at hjælpe... Der skal selvfølgelig fodres i fri mængde

Det får han også alt det han kan spise, skålen er altid fuld netop fordi han
skal ha alt det han ønsker

> Men I virkeligheden er det vel ikke kun et spørgsmål om fedt procent - han
> skal vel have mere muskelmasse...

Nej da, jeg vil gerne have både flere muskler (han er nu ikke svag hvad det
angår*S*) men også lidt mere på side benene.

Der er råt kød og som andre har foreslået
> daggamle kyllinger måske bedst...

Når i giver rådt kød giver i det så som hakkekød eller større stykker hvor
de får lov at bruge tænderne?
jeg vil se om vi kan skaffe disse kyllinger her på Fyn og så give besked her
hvis det hjælper

Hilsen Sanne



Helle Andersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 12-02-03 12:20

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> wrote in message
news:3e4a2898$0$149$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Når i giver rådt kød giver i det så som hakkekød eller større stykker hvor
> de får lov at bruge tænderne?
> jeg vil se om vi kan skaffe disse kyllinger her på Fyn og så give besked
her
> hvis det hjælper

Det skal helst være hele stykker, så både tænderne og
maven kan få noget at arbejde med. Hvis du ikke kan
skaffe daggamle kyllinger, kan jeg anbefale rå kyllingelår -
de er nogenlunde til at betale.

--
Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk




Sanne Schmidt (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 12:29


"Helle Andersen" >

> Det skal helst være hele stykker, så både tænderne og
> maven kan få noget at arbejde med. Hvis du ikke kan
> skaffe daggamle kyllinger, kan jeg anbefale rå kyllingelår -
> de er nogenlunde til at betale.

Hejsa Helle

okay ja kyllingelår har jeg altid liggende da det er ungernes ynglings mad
og æggeblommer har jeg da også. så starter fluks med at få et tøet op for at
om han overhovedet vil ha det, men vi venter på jeg finde de daggamle
kyllinger.

hilsen Sanne




Kate (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 12-02-03 22:50

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> wrote in
news:3e4a2ff8$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> okay ja kyllingelår har jeg altid liggende da det er ungernes
> ynglings mad og æggeblommer har jeg da også. så starter fluks med
> at få et tøet op for at om han overhovedet vil ha det, men vi
> venter på jeg finde de daggamle kyllinger.

Alle mine 4 er pjattede med kyllingelår, men af en eller anden grund
vil kun 2 ha' de daggamle kyllinger. Håber du har held til at få ham
til at spise dem.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Camilla Baird (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Baird


Dato : 12-02-03 12:25


> Der er råt kød og som andre har foreslået
>> daggamle kyllinger måske bedst...
>
> Når i giver rådt kød giver i det så som hakkekød eller større stykker hvor
> de får lov at bruge tænderne?
> jeg vil se om vi kan skaffe disse kyllinger her på Fyn og så give besked her
> hvis det hjælper
>

Både og Mine katte er ganske glade for hjerter...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk
mail@korat.dk


Birgitte (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 12-02-03 12:09


"Sanne Schmidt" <sanneKATTE@BAKKEsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4a05514f075@dk-fritid-dyr-kat.dk...

> Hejsa
> jeg har en hankat som er for tynd (han har ikke orm) men er en dame glad
> dreng. Han skal neholde sine "boller" lidt endnu da han er min avlskat.
> han har prøvet flere foder prokukter, hill's plan killing, P/D & A/D vil
> ikke spise dåsemad, så A/D var ikke en god ting, Iams kitten og Eukanuba
> killing, ja så kommer alle de voksne prokukter med mest fedt indhold i
> (orker ikke at skrive dem alle med det er fra samme mærker som ovenfor)
> han har også fået råd oksekød med en god fedt % i, og det virker bedst,
> men
> ikke godt nok synes jeg.
> Så jeg vil gerne høre i andre, nok særligt opdrætter (men alle forslag
> duer)
> hvad gør i for at holde en aktiv hankat i god stand. ????
> Kan siger det er en skovkat han vejer lige 4 kg men burde ligge på 6 kg ud
> fra hans størrelse.
> nogen gode forslag???
> Med venlig hilsen
> Sanne Schmidt
> www.silver-heart.dk

Haj Sanne
Homonel forstyrrelse kaldes det...
Vi ofrede næsten 20.000 i dyrlægeregning på El Toro (mco) da han var
ungdyr,- fik ham testet for alt.... jeg siger ALT...
Han tabte 2 kilo på 14 dage, havde ikke orm....
spiste ikke noget særlig, men var helt rundt på gulvet.
Vi prøvede også alt slags foder, men intet hjalp.
Vi valgte så at "mætte ham på en anden måde" thihi... vi gav ham 3 parringer
i rap,- og jeg siger dig, han sad til sidst og kiggede bedende gennem
vinduet fra parringsgården, med et blik der sagde....*hjælp*
Efter disse tre parringer, begyndte han at spise normalt, og tog stille og
rolig på igen.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk




Sanne Schmidt (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 12:18


"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en Hejsa

> Haj Sanne
> Homonel forstyrrelse kaldes det...
> Vi ofrede næsten 20.000 i dyrlægeregning

Hejsa Birgitte
Ja Fabian (hankatten) er også testet for meget og gennem dyrlægen prøvet
meget foder og regninger ja tak dem kender jeg godt

> Vi valgte så at "mætte ham på en anden måde" thihi... vi gav ham 3
parringer
> i rap,- og jeg siger dig, han sad til sidst og kiggede bedende gennem
> vinduet fra parringsgården, med et blik der sagde....*hjælp*

Okay *GGG* Hjælp!! damer søges til L''''lig hankat som skal mættes lidt for
damer

> Efter disse tre parringer, begyndte han at spise normalt, og tog stille og
> rolig på igen.

Okay så mange hunkatte har jeg så desværre ikke
en er for ung og en har andre planer.
så har kun en tilbage af mine misser piger.
men må se hvad jeg kan finde ud af med ham
og må prøve med det rå kød/kyllinger og så se
om der skulle komme et par ekstra damer forbi

Hilsen Sanne
www.silver-heart.dk



Gitte S. Eriksen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 12-02-03 13:58

Hejsa Sanne

Ja, vi vil da gerne tage kyllinger med når vi kommer til Fyn og damen har vi
hjulpet med at hun så ikke helt ved hvad hun er der for er jo så en anden
side af sagen

Men kommer jo først med kyllingerne når vi henter damen , så måske du kan
finde nogen på Fyn først *GG* ellers ved vi jo aldrig hvornår det bliver.

MVH
Gitte
www.sacala.dk

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4a2d67$0$153$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en Hejsa
>
> > Haj Sanne
> > Homonel forstyrrelse kaldes det...
> > Vi ofrede næsten 20.000 i dyrlægeregning
>
> Hejsa Birgitte
> Ja Fabian (hankatten) er også testet for meget og gennem dyrlægen prøvet
> meget foder og regninger ja tak dem kender jeg godt
>
> > Vi valgte så at "mætte ham på en anden måde" thihi... vi gav ham 3
> parringer
> > i rap,- og jeg siger dig, han sad til sidst og kiggede bedende gennem
> > vinduet fra parringsgården, med et blik der sagde....*hjælp*
>
> Okay *GGG* Hjælp!! damer søges til L''''lig hankat som skal mættes lidt
for
> damer
>
> > Efter disse tre parringer, begyndte han at spise normalt, og tog stille
og
> > rolig på igen.
>
> Okay så mange hunkatte har jeg så desværre ikke
> en er for ung og en har andre planer.
> så har kun en tilbage af mine misser piger.
> men må se hvad jeg kan finde ud af med ham
> og må prøve med det rå kød/kyllinger og så se
> om der skulle komme et par ekstra damer forbi
>
> Hilsen Sanne
> www.silver-heart.dk
>
>



Sanne Schmidt (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Sanne Schmidt


Dato : 12-02-03 14:47


> Ja, vi vil da gerne tage kyllinger med når vi kommer til Fyn og damen har
vi
> hjulpet med at hun så ikke helt ved hvad hun er der for er jo så en anden
> side af sagen

nej hun tror jo hun er mor selv om hun ikke er parret endnu.

>
> Men kommer jo først med kyllingerne når vi henter damen , så måske du kan
> finde nogen på Fyn først *GG* ellers ved vi jo aldrig hvornår det bliver.

ja se med det tempo damen har på bliver det nok til sommer ay hun skal hjem
igen*GG*

Hilsen Sanne



Henrik Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-02-03 13:27

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:


> Vi valgte så at "mætte ham på en anden måde" thihi... vi gav ham 3 parringer
> i rap,- og jeg siger dig, han sad til sidst og kiggede bedende gennem
> vinduet fra parringsgården, med et blik der sagde....*hjælp*
> Efter disse tre parringer, begyndte han at spise normalt, og tog stille og
> rolig på igen.

Nåeh stakkels El Toro..
Meget stort medfølende krammenus fra mig..

Men på den anden side kan det "kun næsten" have været lige så slemt som
alle de prøver..

> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk


--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Birgitte (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 12-02-03 14:58


> "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:
> > Vi valgte så at "mætte ham på en anden måde" thihi... vi gav ham 3
parringer
> > i rap,- og jeg siger dig, han sad til sidst og kiggede bedende gennem
> > vinduet fra parringsgården, med et blik der sagde....*hjælp*
> > Efter disse tre parringer, begyndte han at spise normalt, og tog stille
og
> > rolig på igen.
> > Missehilsner fra Birgitte
> > www.truetrust.dk


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:m365rp8z2e.fsf@henrik.misbamsen.dk...
> Nåeh stakkels El Toro..
> Meget stort medfølende krammenus fra mig..
> Men på den anden side kan det "kun næsten" have været lige så slemt som
> alle de prøver..
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk

El Toro blev en stille fertil hankat, og startede atter med at tage på i
vægt.
Han lærte åbenbart noget af alle de "quinder" for nu kan han nemlig godt
nøjes med blot en'.....
Han har også lært at kontrolere hans homoner, så han ikke taber sig så
voldsomt, dog er der stadig vægtforskel....
Sommer ca 8 kilo
Vinter ca 10 kilo
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk






Henrik Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-02-03 20:37

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:


> El Toro blev en stille fertil hankat, og startede atter med at tage på i
> vægt.

Har ganske sikkert været teenagehormonforstyrrelser....
De fleste mænd kan nok godt huske den alder...

> Han lærte åbenbart noget af alle de "quinder" for nu kan han nemlig godt
> nøjes med blot en'.....

Ja straffen for bigami er to svigermødre...

> Han har også lært at kontrolere hans homoner, så han ikke taber sig så
> voldsomt, dog er der stadig vægtforskel....
> Sommer ca 8 kilo
> Vinter ca 10 kilo

Ja og det er ret naturligt, katte grovgumler altid i efteråret så der
er lidt huld til at stå vinteren igennem med. Du kan sikkert også
overføre det til alle de andre mitter rundt om..

> Missehilsner fra Birgitte
> www.truetrust.dk
>
>
>
>
>

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408545
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste