/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
fw: fra en anden katteliste -En RIGTIG
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 11-02-03 12:49


http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a

Virkelig en fornuftig mand...

Tak til linket som jeg fik hos Heidi fra Con Meo
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

 
 
Else Gyldenkærne (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 11-02-03 13:51


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...
>
> http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
>
> Virkelig en fornuftig mand...

Interessant Så kan jeg bedre forstå, at vores burmesere trivedes så
godt - de blev fodret ret uregelmæssigt, blev kun vaccineret omkring 4 gange
i deres 14-årige liv selv om de var udekatte, og de blev (naturligvis)
aldrig vasket.

Også interessant med anbefalingen af sæbespåner frem for shampoo. Det tror
jeg, jeg vil prøve, hvis jeg får behov for at vaske igen.

Mvh. Else.



Denise (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-02-03 14:07


"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
news:b2argj$b5m$1@sunsite.dk...
> Interessant Så kan jeg bedre forstå, at vores burmesere trivedes så
> godt - de blev fodret ret uregelmæssigt, blev kun vaccineret omkring 4
gange
> i deres 14-årige liv selv om de var udekatte, og de blev (naturligvis)
> aldrig vasket.
>

Ha ha, det skulle jeg lige til at skrive. Så kan jeg bedre forstå mine
"første" katte-drenge blev 16 år. De blev muligvis vaccineret da de var 1
år, men ikke siden. De blev heller aldrig vasket (kun af dem selv), og de
fik også alt muligt blandet mad
Hilsen Denise



Kate (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 11-02-03 22:29

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in
news:3e48f574$0$71657$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> godt - de blev fodret ret uregelmæssigt, blev kun vaccineret
>> omkring 4 gange i deres 14-årige liv selv om de var udekatte, og de
>> blev (naturligvis) aldrig vasket.
>>
>
> Ha ha, det skulle jeg lige til at skrive. Så kan jeg bedre forstå
> mine "første" katte-drenge blev 16 år. De blev muligvis vaccineret
> da de var 1 år, men ikke siden. De blev heller aldrig vasket (kun
> af dem selv), og de fik også alt muligt blandet mad
> Hilsen Denise

Nu kender jeg ikke Finn Smed, andet den smule omtale jeg har hørt, men
mine er da tæt på de 13, de er godt nok aldrig blevet vaskede, ikke en
gang, men de er blevet vaccineret hvert eneste år siden de var ca. 3
mdr. gamle, så det er måske ikke kun vaccinationer der forkorter deres
liv.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Denise (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-02-03 14:03


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...
>
> http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
>
> Virkelig en fornuftig mand...
>
> Tak til linket som jeg fik hos Heidi fra Con Meo
> --
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk

Hej
Kan ikke være mere enig Og selvfølgelig er det hårdt mod immumsystemet.
Heldigvis udstiller jeg ikke mere, der er kravet jo årlig vaccination, så
vidt jeg husker.
Hilsen Denise



Helle Andersen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 11-02-03 16:15

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...

> http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
>
> Virkelig en fornuftig mand...

Hvis han er en rigtig dyrlæge - så takker jeg sandelig min
skaber for at min dyrlæge er "forkert"

--
Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk




Battlefield´s (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 11-02-03 16:17

Tjah..... han er også smidt ud af dyrlægeforeningen. Og vi ved jo fra sagen
med Jens Breth at det er næsten umuligt at blive smidt ud af den forening,
så noget forkert må Smed jo have gjort.
Hilsen Vibeke


"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b2b41q$hua$1@sunsite.dk...
> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
> news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...
>
> > http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
> >
> > Virkelig en fornuftig mand...
>
> Hvis han er en rigtig dyrlæge - så takker jeg sandelig min
> skaber for at min dyrlæge er "forkert"
>
> --
> Helle
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk
>
>
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.449 / Virus Database: 251 - Release Date: 27-01-2003



Henrik Pedersen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 11-02-03 16:46

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> writes:

> Hvis han er en rigtig dyrlæge - så takker jeg sandelig min
> skaber for at min dyrlæge er "forkert"

<Helle A.>
Rolig nu :D
Jeg holder bestemt stadig på, at vi bør kræve Raiku til Jylland mindst!!!
i enten lige eller ulige uger..:lol:
Det kan ikke være rigtigt at i kjøwenhavnere skal være de eneste som
har glæde af hende...
</Helle A.> Bare så du ikke bliver taget til indtægt for næste afsnit ;D

Men rigtigt der har været en hel del polemik om ham i hundegruppen,
jeg dog ret enig med ham om en hel del af det. Specielt at man skal
lade mitterne være "naturlige" (her tænker jeg ikke på den seriøse
avl..!!!) Og ejheller som undskyldning for ikke at daffe til dyrlæge,
hvis mitten ikke gør som den "plejer", ej heller på at lade dem rende
frit og formere sig efter naturens kalden og den slags...

Men mere hans syn på også at anvende alternative midler i behandlingen
af dyr i stedet for bevistløst, at fylde alt muligt kunstigt i dem hvis
problemet kan løses, med helt naturlige midler...

Og jeg personligt synes at det klart skinner igennem teksten at han
holder af sine patienter og ikke bare betragter dem som en
indtægtskilde på linie med eller under mursten....
Og det gør for mig en meget stor forskel...
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Helle Andersen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 11-02-03 23:19


"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:m31y2eddm2.fsf@henrik.misbamsen.dk...

> Og jeg personligt synes at det klart skinner igennem teksten at han
> holder af sine patienter og ikke bare betragter dem som en
> indtægtskilde på linie med eller under mursten....
> Og det gør for mig en meget stor forskel...

Så prøv lige og læs lidt her:
http://w1.1647.telia.com/~u164700040/putte.htm

Jeg er bestemt ikke imod alternativ behandling - det
bruger jeg gerne selv, men det er farligt legetøj, hvis man
ikke helt ved, hvad man har med at gøre og lader det
erstatte nødvendig konventionel behandling med risiko for
dyret. At han skriver, at katte kun bør vaccineres som 12
uger gamle, 1 år gamle, samt 1 gang yderligere, er
grotesk ! Vaccinen mod katteinfluenza dækker godt nok
i 2 år, men den mod kattesyge giver kun antistoffer i 1 år -
og det jo altså måles. Det er korrekt at han skriver, at
dyret bør være sundt og rask, når det vaccineres da
vaccination er en belastning for imunforsvaret - at han så
mener, at det ligefrem er en stor belastning for
imunforsvaret, er nok lidt overdrevet - sunde og raske dyr
bør ikke lide overlast af en almindelig vaccination og en
vaccination bør bestemt være at foretrække frem for
alternativerne.

At pelsproblemer og stofskifteproblemer skulle kunne
henføres til at en kat er neutraliseret har jeg godt nok
heller aldrig hørt om. Men at han ikke bruger p-sprøjter,
kan jeg kun tilslutte mig.

At mine katte skulle have godt af en ugentlig fastedag er
sgu' noget fordrukkent sludder ! Og så må de forresten
også kun få et måltid om dagen. Jeeeez...... Katte er
beregnede til at spise oftere og i små mængder.

Det virker på mig som om at hans teorier er udviklet i
forhold til hunde og han så uden videre har overført dem
på kattene. Om de er korrekte mht. hunde, tør jeg ikke
udtale mig om.

Der er gode islæt på hans hjemmeside, men det lugter lidt
for meget af kvaksalver til, at jeg turde træde over hans
dørtærskel.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk




Dorthe Prip Lahrmann (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Dorthe Prip Lahrmann


Dato : 11-02-03 23:51

Helle Andersen skriver:

>
> At mine katte skulle have godt af en ugentlig fastedag er
> sgu' noget fordrukkent sludder ! Og så må de forresten
> også kun få et måltid om dagen. Jeeeez...... Katte er
> beregnede til at spise oftere og i små mængder.
>
> Det virker på mig som om at hans teorier er udviklet i
> forhold til hunde og han så uden videre har overført dem
> på kattene. Om de er korrekte mht. hunde, tør jeg ikke
> udtale mig om.

Hej Helle!
Ja, det faldt jeg også over, og er bestemt ikke enig med ham. Det med at
katte, og hunde, bør have en ugentlig fastedag er efter min bedste
overbevisning, som uddannet zoolog vel at mærke, en gammel skrøne. Bare
fordi noget lyder fornuftigt for lægmand, behøver det bestemt ikke være
sandt!

Nu har jeg f.eks. en Skt. Bernhardshund, og at give ham et enkelt dagligt
måltid, ville være dybt uforsvarligt, og kraftigt forøge chancen for f.
eks. mavedrejning ! Såh... jeg synes bestemt ikke man skal tage alt den
mand siger for gode varer.
Hilsen Dorthe


Birgitte (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 11-02-03 23:49


"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b2bst0$an9$1@sunsite.dk...
> http://w1.1647.telia.com/~u164700040/putte.htm
> Helle
> Tick-Tag Abyssinians
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk

Hej Helle
Puha jeg fik det bare så dårligt, efter at have læst historien fra linket...
Har slet ikke ord for hvad jeg ville gøre, hvis det havde været min
hund....!!!
Jeg er bange for at der desværre rundt omkring i DK findes mange historier
som denne,- DESVÆRRE.
Missehilsner fra Birgitte " som er yderst tilfreds med sin dyrlæges indsats"
www.truetrust.dk




Henrik Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-02-03 00:07

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> writes:


> Så prøv lige og læs lidt her:
> http://w1.1647.telia.com/~u164700040/putte.htm

Har læst og er ret rystet

> Jeg er bestemt ikke imod alternativ behandling - det
> bruger jeg gerne selv, men det er farligt legetøj, hvis man
> ikke helt ved, hvad man har med at gøre og lader det
> erstatte nødvendig konventionel behandling med risiko for
> dyret.

Som jeg læste det var det ikke hensigten at erstatte konventionel
medicin totalt, men i de filfælde hvor der var andre midler da at
bruge dem...

> At han skriver, at katte kun bør vaccineres som 12
> uger gamle, 1 år gamle, samt 1 gang yderligere, er
> grotesk !

Enig, men jeg læste noget lignende på en engelsk liste, hvor kattene
blev vaccineret og genvaccineret som mivere og så hvert 2 år. Med gode
erfaringer (kan være et tilfælde..)

> At pelsproblemer og stofskifteproblemer skulle kunne
> henføres til at en kat er neutraliseret har jeg godt nok
> heller aldrig hørt om. Men at han ikke bruger p-sprøjter,
> kan jeg kun tilslutte mig.

Heller ikke jeg, det eneste problem jeg har oplevet både selv og via
andre er at neutraliserede katte er enormt kælne og det er jo ikke så
dårligt
et eller andet sted fatter jeg heller ikke folk som lader deres hunde
gennemgå omend kun en årlig løbetid, men stadig vil hannerne jo prøve
at strejfe hvis de lugter en tæve...

> At mine katte skulle have godt af en ugentlig fastedag er
> sgu' noget fordrukkent sludder ! Og så må de forresten
> også kun få et måltid om dagen. Jeeeez...... Katte er
> beregnede til at spise oftere og i små mængder.

Den fangede jeg som beregnet til hunde, selv kunne jeg da bestemt ikke
drømme om at faste en kat, netop fordi deres system kører på højtryk
hele tiden og jeg vil gerne være foruden diagosen fedtlever..

> Det virker på mig som om at hans teorier er udviklet i
> forhold til hunde og han så uden videre har overført dem
> på kattene. Om de er korrekte mht. hunde, tør jeg ikke
> udtale mig om.

Det skinner igennem ja. Og jeg finder ikke nødvendigvis hans metoder
rigtige, men det var hans syn på dyrenes velbefindende som fik mig til
at poste linket videre..
Om den linkede sag var en engangsforestilling eller ej, kan jeg ikke
afgøre ud fra de foreliggende oplysninger..

> Der er gode islæt på hans hjemmeside, men det lugter lidt
> for meget af kvaksalver til, at jeg turde træde over hans
> dørtærskel.

Jeg kan ligesom også fint holde mig til den lokale

Håber ikke at jeg fik ødelagt din aften helt *s*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Helle Andersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Helle Andersen


Dato : 12-02-03 00:42

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:m3isvqv2m2.fsf@henrik.misbamsen.dk...

> Enig, men jeg læste noget lignende på en engelsk liste, hvor kattene
> blev vaccineret og genvaccineret som mivere og så hvert 2 år. Med gode
> erfaringer (kan være et tilfælde..)

Jamen, det er også ret moderne "over there" for tiden
Kattesyge dækker nu stadig kun 1 år, men uanset hvad er
der jo også en væsentlig forskel på at vaccinere hvert
andet år og så vaccinere 3 gange i hele kattens levetid.

> Den fangede jeg som beregnet til hunde, selv kunne jeg da bestemt ikke
> drømme om at faste en kat, netop fordi deres system kører på højtryk
> hele tiden og jeg vil gerne være foruden diagosen fedtlever..

Han skriver faktisk:
"Derfor hjælp din hund og kat med at give den
mindst én fastedag om ugen, så maven kan trække
sig sammen og have ro."
Det er netop en af grundene til at jeg nævnte at
naturlighed og alternative behandlingsmetoder er
fint, men man skal vide, hvad man gør. Og
overnævnte udtalelse giver mig grund til at tro, at
han ikke helt ved, hvad han gør.

> Om den linkede sag var en engangsforestilling eller ej, kan jeg ikke
> afgøre ud fra de foreliggende oplysninger..

Nej, det kan ingen vide - og hvis det ikke lige var fordi at
Veterinærdirektoratet havde udtalt sig i sagen, ville jeg
heller ikke have bragt det, for så kunne det jo blot være
en dum historie fra én, der havde et horn i siden på
dyrlægen.

> Håber ikke at jeg fik ødelagt din aften helt *s*

Absolut nej

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk



Ann Rudbeck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 12-02-03 11:05

In article <b2c1no$8hr$1@sunsite.dk>, Helle Andersen <abyFJERN@mail.dk>
wrote:

> > Den fangede jeg som beregnet til hunde, selv kunne jeg da bestemt ikke
> > drømme om at faste en kat, netop fordi deres system kører på højtryk
> > hele tiden og jeg vil gerne være foruden diagosen fedtlever..
>
> Han skriver faktisk:
> "Derfor hjælp din hund og kat med at give den
> mindst én fastedag om ugen, så maven kan trække
> sig sammen og have ro."
> Det er netop en af grundene til at jeg nævnte at
> naturlighed og alternative behandlingsmetoder er
> fint, men man skal vide, hvad man gør. Og
> overnævnte udtalelse giver mig grund til at tro, at
> han ikke helt ved, hvad han gør.

Hej begge to

Jeg har en god ven der sværger til "Smeden" - og han har bestemt
hjulpet hendes hunde (maveproblemer), ingen tvivl om det. Diæten til
hunde hedder en blanding af 1 del brød, 1 del rå grøntsager og 1 del rå
kalun (komave) + en fastedag ugentligt. Og tilsyneladende har hendes
hunde det fint på den kost. Men - jeg tror ikke jeg ville betro mine
katte i hans hænder, for jeg bad hende spørge ham hvordan han ville
fodre en kat - bare af nysgerrighed, og svaret var "ligesom hundene" -
og se, den køber jeg jo ikke helt...

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Denise (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 12-02-03 11:39

Hej Ann
Hvor i alverden har du dog været i så lang tid
Hilsen Denise



Else Gyldenkærne (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 12-02-03 12:01


"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4a245b$0$71667$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Ann
> Hvor i alverden har du dog været i så lang tid
> Hilsen Denise
>

Jaah, jeg har også savnet Ann og siamissepigerne
Og Nitsen (Anita), men hun gav da et lille pip fra sig for nylig.

Mvh. Else.



Henrik Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-02-03 13:15

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:

> Hej begge to

Hej Ann R. længe siden..
Har mitterne siddet og chattet på "opdrag dit menneske" linien..*S*

> Jeg har en god ven der sværger til "Smeden" - og han har bestemt
> hjulpet hendes hunde (maveproblemer) [...]

Jamen det er jo bare godt..
Vi vurderer ham nok mest på grundlag af og med udgangspunkt i katte
jo...


--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Ann Rudbeck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 12-02-03 22:39

In article <m3el6d8zlg.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:

Hej Henrik og Denise og Else
>
> Hej Ann R. længe siden..
> Har mitterne siddet og chattet på "opdrag dit menneske" linien..*S*

Ja sikkert... computeren har i hvertfald været ledig...
Jamen har I ligefrem savnet mig ?
Det er ikke med min gode vilje jeg har været væk... en usædvanlig
ondartet lungebetændelse udviklede sig til noget endnu værre så jeg
har til bragt de sidste godt 2 mdr. dels på hospitalet og dels i min
seng. Jeg er stadig ikke rask og ved ikke endnu om lungerne bliver helt
hvad de var engang, men det går da så godt nu at jeg kan begynde at
plage jer lidt igen på NG'en
Kattene er også mindre skeptiske overfor mig nu, de har jo syntes jeg
har opført mig _meget_ sært de sidste, og været _keeedelig_ - og så
_gør_ jeg! Højlydt! Man kunne jo tro jeg var gået over til fjenden...
meget mistænkeligt!

>
> > Jeg har en god ven der sværger til "Smeden" - og han har bestemt
> > hjulpet hendes hunde (maveproblemer) [...]
>
> Jamen det er jo bare godt..
> Vi vurderer ham nok mest på grundlag af og med udgangspunkt i katte
> jo...

Ja, min konklusion i sin tid var noget med, at han er nok god til hunde
- det er vist også hans primære interesse - men han har nok sat sig
noget mindre ind i kattenes "verden"

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Trine Piltoft (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 12-02-03 23:32

Hej Ann

> Det er ikke med min gode vilje jeg har været væk... en usædvanlig
> ondartet lungebetændelse udviklede sig til noget endnu værre så jeg
> har til bragt de sidste godt 2 mdr. dels på hospitalet og dels i min
> seng. Jeg er stadig ikke rask og ved ikke endnu om lungerne bliver helt
> hvad de var engang, men det går da så godt nu at jeg kan begynde at
> plage jer lidt igen på NG'en

Hvor er det dejligt at høre at du er i bedring - du har været savnet *s*.

Mange hilsner fra
Trine & misserne

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/



Ann Rudbeck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 13-02-03 19:21

In article <3e4acc1c$0$1775$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:


>
> Hvor er det dejligt at høre at du er i bedring - du har været savnet *s*.
>
Hej Trine - og tak

Jeg læste om Flamme og killingen - det gør mig ondt jeg har læst
lidt her og der i de ca. 5000 indlæg der er kommet de sidste 2 måneder
- pyh!)
Du har da været uheldig de sidste gange - nu må lykken da snart vende!
Håber Flamme har det godt trods alt.

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Trine Piltoft (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 15-02-03 20:51

Hej Ann!

> Jeg læste om Flamme og killingen - det gør mig ondt

Ja - jeg var også temmeligt ked af det

> jeg har læst lidt her og der i de ca. 5000 indlæg der er
> kommet de sidste 2 måneder - pyh!)

Ja *g* - det bliver til nogle stykker. Når jeg tænker på hvad der er af
indlæg bare man har været væk herfra i et par dage.......

> Du har da været uheldig de sidste gange - nu må lykken da snart vende!

Ja det håber jeg da. 3. gang er lykkens gang siger man jo. Så får vi se om
det passer

> Håber Flamme har det godt trods alt.

Det har hun. Hun er helet fint, der har ingen som helst komplikationer
været, og dyrlægen sagde at livmoderen så fin ud. Hun pillede overhovedet
ikke i stingene, og de så ikke ud til at genere hende ret meget. 14 dage
efter kejsersnittet gik damen i løbetid (men parringen må vente, så hun
måtte *nøjes* med Bstian *g*). Det ser ud som om alt er glemt, og hun er
helt på toppen igen, så det er jo dejligt

Knus fra Trine - og spin og klap til Donna og Ditte

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/



Ann Rudbeck (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 17-02-03 18:28

In article <3e4e9ae3$0$24715$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Trine
Piltoft <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote:

> Ja det håber jeg da. 3. gang er lykkens gang siger man jo. Så får vi se om
> det passer

Krydsede fingre herfra

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Denise (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 13-02-03 08:25


"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote in message
news:120220032239022879%ann_rudbeck@fjernesyahoo.com...
> In article <m3el6d8zlg.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
> <misbams-meow@edb.dk> wrote:
>
> Hej Henrik og Denise og Else
> >
> > Hej Ann R. længe siden..
> > Har mitterne siddet og chattet på "opdrag dit menneske" linien..*S*
>
> Ja sikkert... computeren har i hvertfald været ledig...
> Jamen har I ligefrem savnet mig ?
> Det er ikke med min gode vilje jeg har været væk... en usædvanlig
> ondartet lungebetændelse udviklede sig til noget endnu værre så jeg
> har til bragt de sidste godt 2 mdr. dels på hospitalet og dels i min
> seng. Jeg er stadig ikke rask og ved ikke endnu om lungerne bliver helt
> hvad de var engang, men det går da så godt nu at jeg kan begynde at
> plage jer lidt igen på NG'en
> Kattene er også mindre skeptiske overfor mig nu, de har jo syntes jeg
> har opført mig _meget_ sært de sidste, og været _keeedelig_ - og så
> _gør_ jeg! Højlydt! Man kunne jo tro jeg var gået over til fjenden...
> meget mistænkeligt!

Hej Ann
Jamen, selvfølgelig har du da været savnet . Jeg har da tit tænkt på hvor
du var blevet af. Jeg var faktisk ved fornylig at skrive her i gruppen, om
nogle vidste hvor du var. Det kunne jo være, der var sket noget med kattene,
men det er der jo heldigvis ikke. Men så med dig åbenbart, det var da noget
grimt noget.
Kommer lige noget OT.
Jeg har kun prøvet lungebetændelse 2 gange, og hver gang virkede normal
penicillin ikke, men Zitromax gjorde mig frisk på 2-3 dage. Det samme var
tilfældet for min svigerinde, og min søster - begge havde ingen virkning af
penicillin på lungebetændelser, og de havde været syge i lang tid (over 1
måned så vidt jeg husker), men blev hjulpet på 2-3 dage af Zitromax, som jeg
sagde de skulle spørge lægen om. Men det er noget man skal plage sin læge
om, det er noget de holder lidt tilbage, vist nok for at de kan slå
bakterier ihjel der kommer sydfra - eller noget i den stil. Sådan var det i
hvert tilfælde dengang (3-4 år siden). Man tager 1 pille i 3 dage og det er
så det. En piller virker så i et antal dage. Men når du, Ann, har været på
hospitalet, så gælder det jo nok ikke for dig, du har vel sikkert prøvet det
hele. Bare en generel info hvis nogle får lungebetændelse, så prøv og spørg
lægen om produktet, hvis I ikke er raske efter penicillinkuren, som de altid
vil have man prøver først. Jeg synes i hvert tilfælde det er åndsvagt at man
skal gå og lide i 14 dage, før man får Zitromax, det havde jeg en diskussion
med min læge om 2 gang jeg fik lungebetændelse, så efter 4 dage på totalt
uvirksom penicillin, hvor jeg syntes jeg fik det værre og værre gav han sig
og jeg følte mig rask efter 2-3 dage - og jeg sværger, det er den absolut
skinbarlige sandhed. Det kan godt være man ikke i virkeligheden er rask, og
pillerne virker jo fortsat i kroppen et antal dage efter den sidste pille,
men man føler sig absolut rask og holder op med at hoste og får normal
temperatur .
OT end

Ann, jeg håber snart du bliver på toppen igen, du har vel læst at der er
kattetræf snart ikke .
Hilsen Denise



Ann Rudbeck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 13-02-03 19:22

In article <3e4b484b$0$71690$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:


> Jamen, selvfølgelig har du da været savnet . Jeg har da tit tænkt på hvor
> du var blevet af. Jeg var faktisk ved fornylig at skrive her i gruppen, om
> nogle vidste hvor du var. Det kunne jo være, der var sket noget med kattene,
> men det er der jo heldigvis ikke. Men så med dig åbenbart, det var da noget
> grimt noget.

Hej Denise
Tusind tak, jeg bliver da helt rørt
Jeg lover dig de har chekket og testet hvad det er for noget stads der
har invaderet mig. Desværre sker det i sjældne tilfælde at
lungebetændelsen danner deciderede bylder i lungerne, det var det der
skete med mig - og det er noget stads at blive af med igen. Du har ret
i, at penicillin ikke altid virker, der komme an på, hvilke bakterier
der er tale om. når de får fat i det rigtige "krudt" kan man ganske
rigtigt blive rask i løbet af "vupti".. Men jeg har simpelthen huller i
min højre lunge nu, og man ved ikke om de lukker sig. De håber på at
den overkapacitet vi har vil dispensere, så jeg får det godt igen. Med
tiden...

>
> Ann, jeg håber snart du bliver på toppen igen, du har vel læst at der er
> kattetræf snart ikke .
> Hilsen Denise
>
Jo , jeg så det. Men endnu kan jeg ikke engang løfte misserne fra
gulvet uden at miste vejret :-/ så ture ud i byen kan jeg kun drømme
om. Håber det ændrer sig i løbet af de kommende måneder.
Jeg håber I hygger jer ved missetræffet.
Hvad snakker jeg om, det gør I jo altid

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Kate (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 13-02-03 21:33

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote in
news:130220031922111587%ann_rudbeck@fjernesyahoo.com:

> Jo , jeg så det. Men endnu kan jeg ikke engang løfte misserne fra
> gulvet uden at miste vejret :-/ så ture ud i byen kan jeg kun drømme
> om. Håber det ændrer sig i løbet af de kommende måneder.

Uff, det lyder bestemt ikke rart. Jeg håber du hurtigt bliver helt
rask.
Underligt som de katte kan reagere. Sidst jeg var forkølet og hostede
ville Lante stort set ikke vide af mig, han så nærmest fornærmet på mig
hver gang jeg hostede, som om han mente at jeg gjorde det kun for at
drille ham. Skøre kræ.

Skynd dig nu at blive rask så du kan komme rundt igen.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Henrik Pedersen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 13-02-03 11:00

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:


> Ja sikkert... computeren har i hvertfald været ledig...
> Jamen har I ligefrem savnet mig ?

<ironi>
Nej da, det så bare godt ud på skrift...*GG*
</ironi>

JOW vi har savnet dig og jeg er da bestemt glad for at du er i live og
bedring igen :hop:

> Kattene er også mindre skeptiske overfor mig nu, de har jo syntes jeg
> har opført mig _meget_ sært de sidste, og været _keeedelig_ - og så
> _gør_ jeg! Højlydt! Man kunne jo tro jeg var gået over til fjenden...
> meget mistænkeligt!

Ja det er næsten det værste ved at være syg, for mitterne kan ikke
forstå hvad der sker og kan nemt tage afstand til en og så lige i en
situation hvor man mere end ellers har brug for at være holdt af af dem..

Og så rigtig god bedring vi krydser fingre og poter for en hurtig
raskmelding

Mange positive tanker fra os også..
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Ann Rudbeck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 13-02-03 19:21

In article <m3u1f8pkju.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
<misbams-meow@edb.dk> wrote:


> <ironi>
> Nej da, det så bare godt ud på skrift...*GG*
> </ironi>

He he...
Jeg holder osse meget af dig
>
> Ja det er næsten det værste ved at være syg, for mitterne kan ikke
> forstå hvad der sker og kan nemt tage afstand til en og så lige i en
> situation hvor man mere end ellers har brug for at være holdt af af dem..

Ja, først forlader jeg hjemmet med et par store orange mænd, der så
_farlige_ ud, og så bliver jeg væk så længe, at en lille kat slet ikke
troede jeg kom hjem igen. Og så er jeg endda underlig når jeg dukker op
igen... Jeg lover dig især Donna var skeptisk og såret og fornærmet
helt ud til spidserne af knurhårene. Nu går det bedre

> Og så rigtig god bedring vi krydser fingre og poter for en hurtig
> raskmelding
>
> Mange positive tanker fra os også..

Tusind tak

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Ann K. (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 13-02-03 23:31

Hej Navnesøster
Jamen vi _har_ skam undret os over hvor du var henne! Og savnet dig
Sikke en grim omgang!
I dag (med penicillinen) mener man jo at lungebetændelse ikke er så
forfærdeligt - forudsat man er sund og rask inden smitte... Det giver da
stof til eftertanke, at man alligevel kan blive så syg!
Fortsat rigtig god bedring

Mvh Ann - der netop har fået konstateret såkaldt "kold" lungebetændelse




Ann Rudbeck (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 15-02-03 17:49

In article <b2h6b0$juj$1@sunsite.dk>, Ann K. <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrote:


> I dag (med penicillinen) mener man jo at lungebetændelse ikke er så
> forfærdeligt - forudsat man er sund og rask inden smitte... Det giver da
> stof til eftertanke, at man alligevel kan blive så syg!

Jamen det er da heldigvis osse det mest alindelige - jeg har bare været
uheldig..


>
> Mvh Ann - der netop har fået konstateret såkaldt "kold" lungebetændelse
>
>
Rigtig god bedring til dig osse - og til lykke med den nye missepige
Hvordan går det i øvrigt med Dises ryg og ben?

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Ann K. (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 15-02-03 19:02

Hej Ann.

>Rigtig god bedring til dig osse -

<> Jo tak... har nu gået og "gøet" siden før jul - vel at mærke uden at
føle mig syg... lungebetændelsen blev kun opdaget, fordi jeg var hos
lægen i en helt anden anledning, og der fik et solidt hosteanfald....

> og til lykke med den nye missepige

<> Hæ - takker Især Jan er glad for sit "fladpandede kludetæppe"!
*GGG*

>Hvordan går det i øvrigt med Dises ryg og ben?

<> Hi - Dise fejlede da ingenting! I hvert fald kunne Anne Brenø absolut
intet finde - og hun var ellers meget grundig!... Så gik vi til en
specialdyrlæge, der især kan bedømme hundes bevægelser osv... kun for at
få at vide at Dise har nogle aldeles pragtfulde bevægelser kombineret
med et fantastisk godt eksteriør Alt i alt har Dise's formodede
skade drænet "Dyre-kontoen" for flere tusinde :-/
Men nu ved jeg at min hund er sund og rask - og at hun "kun" led af en
psykisk blokering... Det er så det, vi har arbejdet med de seneste
måneder - og nu er vi ved at kunne se nogle resultater
Til gengæld har Anne gjort mirakler for Sif (vores gamle lab-x)!!! Mange
som så Sif for blot nogle måneder siden undrer sig over, hvor livlig og
smidig hun er idag

Så vi takker igen for rådet om Anne

Mvh Ann




Ann Rudbeck (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 17-02-03 18:26

In article <b2lvb9$1qb$1@sunsite.dk>, Ann K. <tsarsFJERN@DETTEos.dk>
wrote:

Mange
> som så Sif for blot nogle måneder siden undrer sig over, hvor livlig og
> smidig hun er idag
>
Herligt at høre!

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Henrik Pedersen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 14-02-03 00:25

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> writes:

> > <ironi>
> > Nej da, det så bare godt ud på skrift...*GG*
> > </ironi>
>
> He he...
> Jeg holder osse meget af dig

Mange tak *S*

Men jeg kunne altså ikke dy mig...

> Ja, først forlader jeg hjemmet med et par store orange mænd, der så
> _farlige_ ud, og så bliver jeg væk så længe, at en lille kat slet ikke
> troede jeg kom hjem igen. Og så er jeg endda underlig når jeg dukker op
> igen... Jeg lover dig især Donna var skeptisk og såret og fornærmet
> helt ud til spidserne af knurhårene. Nu går det bedre

Uha, det er slet ikke så rart. En ting er at have det dårligt, men når
så også mitterne ikke vil kendes ved en såe...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Battlefield´s (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 14-02-03 11:01

Hej Ann
Velkommen tilbage. Det lyder da til at have været en slem omgang. Godt at du
har puteren, den er god til stille aktivitet
God bedring og hils Donna og Ditte
fra deres "farmor"
Vibeke
"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:130220031920597246%ann_rudbeck@fjernesyahoo.com...
> In article <m3u1f8pkju.fsf@henrik.misbamsen.dk>, Henrik Pedersen
> <misbams-meow@edb.dk> wrote:
>
>
> > <ironi>
> > Nej da, det så bare godt ud på skrift...*GG*
> > </ironi>
>
> He he...
> Jeg holder osse meget af dig
> >
> > Ja det er næsten det værste ved at være syg, for mitterne kan ikke
> > forstå hvad der sker og kan nemt tage afstand til en og så lige i en
> > situation hvor man mere end ellers har brug for at være holdt af af
dem..
>
> Ja, først forlader jeg hjemmet med et par store orange mænd, der så
> _farlige_ ud, og så bliver jeg væk så længe, at en lille kat slet ikke
> troede jeg kom hjem igen. Og så er jeg endda underlig når jeg dukker op
> igen... Jeg lover dig især Donna var skeptisk og såret og fornærmet
> helt ud til spidserne af knurhårene. Nu går det bedre
>
> > Og så rigtig god bedring vi krydser fingre og poter for en hurtig
> > raskmelding
> >
> > Mange positive tanker fra os også..
>
> Tusind tak
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.455 / Virus Database: 255 - Release Date: 13-02-2003



Kate (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 12-02-03 22:46

Ann Rudbeck <ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote in
news:120220031105152263%ann_rudbeck@fjernesyahoo.com:

> katte i hans hænder, for jeg bad hende spørge ham hvordan han
> ville fodre en kat - bare af nysgerrighed, og svaret var "ligesom
> hundene" - og se, den køber jeg jo ikke helt...

Det var også mit indtryk fra hjemmesiden, hvilket jeg med min meget
begrænsede viden, mente var helt i skoven.
Faktisk læste jeg også om hans holdning til neutralisering og den
forstår jeg heller ikke. Han skriver at han ikke fjerner æggestokkene,
jamen, så steriliserer han da kun. Det kan da ikke være i dyrets tarv.
den omkring p-sprøjter og p-piller, jo den køber jeg. Specielt efter at
jeg mistede en kanin som havde fået p-piller i ca. 2 mdr. fordi jeg
ikke syntes jeg havde råd til at få hende kastreret. Dyrlægen der
obducerede gav p-pillerne 110% af skylden.
Nej, jeg tror også at jeg bare holder mig til de dyrlæger jeg kender :-
)

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Henrik Pedersen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-02-03 13:10

"Helle Andersen" <abyFJERN@mail.dk> writes:

> Jamen, det er også ret moderne "over there" for tiden
> Kattesyge dækker nu stadig kun 1 år, men uanset hvad er
> der jo også en væsentlig forskel på at vaccinere hvert
> andet år og så vaccinere 3 gange i hele kattens levetid.

Ja helt bestemt..

> Han skriver faktisk:
> "Derfor hjælp din hund og kat med at give den
> mindst én fastedag om ugen, så maven kan trække
> sig sammen og have ro."

Ok, den røg i killfilteret mens jeg læste for jeg læste vist her.. om
skadevirkningerne ved faste af katte..;-(

> Det er netop en af grundene til at jeg nævnte at
> naturlighed og alternative behandlingsmetoder er
> fint, men man skal vide, hvad man gør. Og
> overnævnte udtalelse giver mig grund til at tro, at
> han ikke helt ved, hvad han gør.

Det er/var jeg klar over at du mener...
Og jeg vil helt sikkert give dig ret, selv foretrækker jeg også i vidt
omfang naturmidler til helbredelse. Men ikke alene i mere end en uges
tid, for så må medicinmanden kontaktes.
Han lyder jo ret fornuftig ellers, jeg kunne godt falde for afsnittet
med at han holder sig til det han har forstand på og lader andre
varetage den mere specialiserede pleje...

> Nej, det kan ingen vide - og hvis det ikke lige var fordi at
> Veterinærdirektoratet havde udtalt sig i sagen, ville jeg
> heller ikke have bragt det, for så kunne det jo blot være
> en dum historie fra én, der havde et horn i siden på
> dyrlægen.

Fornuftigt nok, et er jo at dele oplysninger et helt andet er at
sprede rygter...

> > Håber ikke at jeg fik ødelagt din aften helt *s*
>
> Absolut nej

Pyhh, blev lige lidt nervøs...*S*
Fornemmede lidt at det virkede på dig, som den oplysning om at regeringen
smider 40 millioner ud til et digitalt borgercertifikat og så kan det
ikke bruges til en dyt fordi det ikke er sikkert nok, virkede på mig...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Denise (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 11-02-03 17:39


"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b2b41q$hua$1@sunsite.dk...
> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
> news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...
>
> > http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
> >
> > Virkelig en fornuftig mand...
>
> Hvis han er en rigtig dyrlæge - så takker jeg sandelig min
> skaber for at min dyrlæge er "forkert"
>
> --
> Helle
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk

Hej
Jeg ved ikke om han er en "rigtig" dyrlæge, kender ham ikke, man kan helt
tilslutte mig hans betragtninger om overvaccination, da jeg selv i flere år
har tænkt det samme, men der er jo ikke noget nyt i det emne iøvrigt.
Hilsen Denise



Jysch (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jysch


Dato : 11-02-03 21:11

Jeg ved godt at det ikke er det helt rigtige sted, men jeg syntes lige at
det måske kunne være godt med et lille indlæg fra en gl. bruger.

Historien er godt nok om en hund, men hændelsen kunne nok overføres til
katte også!

Jeg havde en schæfertæve, som skulle have hvalpe - og da det trak ud, gav
vores daglige dyrlæge hende ve-fremkaldende sprøjter, men intet hjalp. Vi
kørte fra Vestkysten til Odder og da vi kom frem var det første Finn gjorde,
at give tæven en afslappende sprøjte - og indenfor 15 min var den første
hvalp der - alternativet var operation.

Mvh. Jysch



Jeg har kendt Finn Smed helt tilbage til i 70.erne
"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b2b41q$hua$1@sunsite.dk...
> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
> news:m3wuk7yr4v.fsf@henrik.misbamsen.dk...
>
> > http://www.dyrlaege-finn-smed.dk/trivsel/trivsel.html#a
> >
> > Virkelig en fornuftig mand...
>
> Hvis han er en rigtig dyrlæge - så takker jeg sandelig min
> skaber for at min dyrlæge er "forkert"
>
> --
> Helle
> http://kattenet.dk
> http://dekatten.dk
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste