Dagens vitz
Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-02-03 19:08

Denne søde historie har jeg tyvstjålet fra den norske hundegruppe.

Ledig stilling
En lokal bedrift satt inn følgende annonse:
LEDIG STILLING. Må kunne skrive på skrivemaskin, må være
flink med datamaskin og må snakke to språk. Vi er en
bedrift som praktiserer likestilling.
Neste dag kom det en hund inn på kontoret og opp til
resepsjonisten. Da hun skjønte poenget ringte hun til
bedriftssjefen. Bedriftssjefen så på hunden og var meget
overrasket. Uansett, hunden så bestemt ut så han viste
veien til kontoret. Hunden hoppet opp på stolen og så på
sjefen.
Sjefen sa,
- Jeg kan ikke ansette deg. Annonsen sier at du må kunne
skrive på skrivemaskin.
Hunden hoppet ned fra stolen, gikk til skrivemaskinen og
skrev et perfekt brev uten en eneste stavefeil. Han tok ut
arket, trippet over til sjefen, gav ham arket og hoppet
opp i stolen igjen.
Sjefen var målløs, men fortalte hunden,
- Annonsen sier at du må være flink med datamaskiner.
Hunden hoppet ned igjen og gikk over til datamaskinen.
Hunden skrev og kjørte et perfekt program.
På dette tidspunktet var sjefen helt tom for ord. Han så
på hunden og sa,
- Jeg skjønner at du er en veldig intelligent hund og har
noen interessante egenskaper, men jeg kan fortsatt ikke gi
deg jobben.
Hunden hoppet ned og gikk til et utklipp av annonsen og la
poten på setningen hvor de fortalte om likestilling.
Sjefen sa,
- ja, men annonsen sier også at du må kunne to språk.
Hunden så på sjefen og sa,
- Mjau!

--
Nina El Falaki