Klatretræ - hjælp!!
Fra : Eva Schmidt

Dato : 08-02-03 23:53

Da jeg ved, at mange af jer selv har samlet jeres klatretræer,
vil jeg lige høre, om nogen vil hjælpe mig.
Sagen er, at gevindet, eller hvad man skal kalde det, er gået ud
af det hul, der er i pladen, som holder stativet fast mod loftet.
Jeg har hængt på en stige i 3 kvarter og løsnet møtrikken både
foroven og forneden, men kan ikke få gevindet på plads igen.
Jeg ville så skille stativet, for at der ikke skal ske uheld, men
heller ikke det lykkedes!
Hvordan pokker gør man???
Jeg er hunderæd for, at hele baduljen vælter, når kattene kravler
op!
Jeg har selvfølgelig strammet skruerne igen og det sidder fast
mod loftet, men det er meget vakkelvorent, synes jeg og det er
også pilskævt.
Lige nu fortryder jeg, at jeg nogensinde fik den ide, at få sådan
et monstrum i huset og er indstillet på, at få det taget ned!
Hvis bare jeg vidste hvordan!
Håber virkelig at en behjertet sjæl vil hjælpe med vejledning i,
hvordan jeg får det taget ned!
Selvfølgelig er det synd, da kattene er glade for det, men hvis
det hele ramler sammen, er det ikke sikkert de vil være så glade!

mvh Eva

Fra : goofy

Dato : 09-02-03 10:26

Hej Eva
Hvis du bor i Københavnsområdet og det er et Likita klatretræ så prøv i
morgen at kontakte dem det kan være de kan hjælpe dig. Klatretræet
sælges også som løsdele så du kan købe en ny top

Ellers:
Sådan som jeg læser dit problem er det " metalstykket med gevind" der
har løsnet sig og du der for ikke kan få det til at sidde fast. Hvis det
er en rigtig opfattelse på prøv i morgen at købe noget lim DET SKAL VARE
DET DER EXPANDERER, det koster ca. 100 kr. for en lille flaske. Det kan
binde træ og metat hvis der ikke er blevet et meget sort mellemrum

Det vil være synd for dine katte hvis du bliver nød til at fjerne det
Held og lykke

Steen Vinbæk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-02-03 11:02

goofy <nospam@oncable.dk> skrev i en
> [...]
mellemrum

> Det vil være synd for dine katte hvis du bliver nød til at

Hej Steen

Tusind tak for dit svar.

Jeg kan godt få det til at sidde fast mod loftet, men som sagt er
det meget skævt og virker ikke så stabilt. Det er gevindet der er
gået ud af det hul i loftspladen, som det skal sidde i.
Jeg ringede til "Likita" for 2 uger siden og han lovede at komme
og se på det!
Jeg vil prøve at ringe igen i morgen.
Måske skal jeg, som du siger, investere i et nyt topstykke, men
det er så i orden
Ja, det ville godtnok være synd for kattene, hvis de skulle
undvære det, for de er vilde med det. Ihvertfald de to af dem,
den tredie har overhovedet ikke vist det nogen interesse!
De bruger det nu som det er og jeg krydser fingre for, at der
ikke sker noget ved det!

God søndag!

mvh Eva

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-02-03 23:38

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> writes:

> Jeg kan godt få det til at sidde fast mod loftet, men som sagt er
> det meget skævt og virker ikke så stabilt. Det er gevindet der er
> gået ud af det hul i loftspladen, som det skal sidde i.

Hvis jeg forstår billedet rigtigt så har du skruet gevindet op gennem
toppladen..?

Jeg har selv et Likita og der fulgte en spændeskive med og den spænder
jeg den øverste møtrik op mod..

Altså set fra toppen af det øverste rebstykke (det runde med reb om)
en møtrik som holder gevindstangen sammen med det indvendige gevind
i rebstykket i den anden ende af gevindstangen med ca 1 cm luft har
jeg nok en møtrik og over den men under den runde plade som er mod
loftet har jeg en spændeskive så gevindstangen ikke går gennem
pladen...

Når jeg spænder til skruer jeg først på den nederste så den er stram
!! og så lige et enkelt eller 2 nøk på den øverste møtrik som spændes
mod spændeskiven som holder mod loftpladen...

Hvis det er helt tåget det her så giv lige et piv så vil jeg se om jeg
ikke kan tegne det, så du kan se hvad jeg mener..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-03 07:34

> [...]
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> brought to you by..gnus Do not fear the penguin

Hej Henrik

Piiv!!

Nej, jeg forstår godt, hvad du mener!
Men de møtrikker og øvrige grej er stativet så at sige "født" med
og blev installeret af Likita-manden selv, så jeg formoder, at
det er det rigtige.
Men jeg vil kontakte ham i dag, for jeg tror nu, at der skal et
nyt topstykke til, altså den lille runde fidus, der sidder op mod
loftet!

En god dag til dig og Melissa

mvh Eva

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-02-03 17:34

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> writes:

> Hej Henrik

Hej Eva

> Piiv!!
>
> Nej, jeg forstår godt, hvad du mener!

Pyyhh...

> Men de møtrikker og øvrige grej er stativet så at sige "født" med
> og blev installeret af Likita-manden selv, så jeg formoder, at
> det er det rigtige.

Ja det skulle man da tro så, men måske han har "glemt" at sætte
spændeskiven på så...

> Men jeg vil kontakte ham i dag, for jeg tror nu, at der skal et
> nyt topstykke til, altså den lille runde fidus, der sidder op mod
> loftet!

Ja det må nok blive enden øhmm toppen på det..*S*
Ellers synes jeg en smart måde at spænde det op mod loftet på, sker jo
ikke nogen skade på det "normalt"

> En god dag til dig og Melissa

I lige måde Håber i har haft lige så godt vejr derovre som her med
dejlig sol hele dagen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-03 17:57

Hej igen Henrik *GG*

Jeg har i dag været i kontakt med Likita-manden og denne flinke
person lovede at komme og se på herligheden på fredag!!
Så håber jeg det holder indtil da, så kattene slipper for
forskrækkelsen med et væltet klatretræ! Gyys!!
Og jo tak, vejret har også været rimeligt her i Københavnstrup!

mvh Eva

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 09-02-03 11:46

Hej Eva

Vores katte har et klatretræ op til en hylde under loftet, og en dag jeg
skulle spænde hylden efter, stod klatretræet lidt på skrå så det væltede
da den store, tykke hankat sprang op på det. Det resulterede i at hele
katteflokken satte sig på køkkenstolene under bordet og spillede
fornærmet til klatretræet atter var på sin vante plads!

/Kim

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-03 18:01

Kim Vestergaard Hornbech <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en
> [...]
spillede
> fornærmet til klatretræet atter var på sin vante plads!

Hej Kim
Ja, det er jo netop den slags, jeg frygter.
Jeg har godtnok ikke en stor tyk hankat, men Nikita hører absolut
ikke til i kategorien "anorexi-katte", så når hun tager den derop
i fuld speed, kan man godt frygte det værste!
Men nu bliver det tjekket på fredag og eventuelle beskadigede
dele skiftet ud, så håber jeg at det holder til da - også til
Nikita *GG*

mvh Eva

Fra : Pia J

Dato : 10-02-03 18:39

Mit har stået løst længe - der er 2 hængekøjer, og der sidder ofte 4 kg kat
i den nederste og 12 kg vild brydekamp i den øverste...

Så det holder nok til på fredag!

:Pia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-02-03 21:13

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en
> [...]
ofte 4 kg kat
> i den nederste og 12 kg vild brydekamp i den øverste...

Hej Pia

Tak for de beroligende ord, nu behøver jeg ikke bliver nervøs,
når kattene entrer deres træ!!

mvh Eva