Krizze krazze...
Fra : Michael [2760]

Dato : 07-02-03 23:00

Hej NG...
Hvordan får man sin kat til at holde op med at hvæsse klør i sofaen...Vi har
et kradse brædt, som vores ene mis bruger men den anden gør ikke , hun vil
hellere bruge sofaen...Hvad gør vi..?

--
Mvh. Michael..
Be careful out there....

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-02-03 01:20

"Michael [2760]" <FZR1000@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> et kradse brædt, som vores ene mis bruger men den anden gør ikke , hun vil

Hej Michael.

På trods af at jeg har tre gulv-til-loft klatremiljøer, forelskede een af
mine katte sig også i sofaen Men jeg har fundet ud af, at når jeg giver
den et pift Feliway en gang imellem, så holder hun sig helt fra den

Når katte hvæsser kløer, gør de det jo ikke alene for at fjerne gamle
kloskel, men også for at duftmarkere (De har duftkirtler på poterne).
Feliway er syntetiske feromoner, og de får katten til at tro, den allerede
har "været der". Feliway kan købes hos dyrlægen og er lidt dyrt, men du har
så også til lang tids brug

Tidligere havde jeg en hankat, som også forelskede sig i sofaen. På det
tidspunkt havde jeg kun et meget lavt kradsetræ, som slet ikke var højt nok
til ham. Når katte duftmarkerer på den måde, vil de netop gerne nå så højt
op som muligt for at vise hvor store de er, så hans "problem" blev løst ved
at købe et kradsetræ, som var højt nok til, at han kunne strække sig helt ud
op ad det. Så et højere kradsetræ kan måske også løse jeres problem

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Michael [2760]

Dato : 09-02-03 01:46

Hej K...
Tak for tippet med Feliway det må vi prøve...
MVH
Michael

[snip]