Comport m hhv. 9 og 10 ben
Fra : Allan Møller

Dato : 15-03-01 10:47

Jeg har fundet et ældre bundkort frem fra skabet og netop sat det i et
kabinet (Flot ikk ?)
Så vil jeg sætte stikket til comporten fra bagsiden af kabinet til og ned
til bundkortet men det kan jeg ikke.
Fordi : Der er kun 9 ben på stikket som skal sættes i bundkortet. Det sidste
hul i stikket er blændet af en eller anden
plastivdims.

Hvorfor ??

Jeg gik her og troede at en comport var en comport (serialport)

Kan nogen forklare mig om jeg evt bare kan klippe det ovenskydende ben af på
bundkortet. (Det bliver måske ikke brugt til noget)
Ellers skal jeg ud og finde at andet kabel ?? Hvis de findes mere ?

-* Mvh.
-- * Allan Møller

xpost i : news:dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 15-03-01 12:44

Hej Allan

"Allan Møller" <allan.moller@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:Me0s6.33$Z4.6183@news000.worldonline.dk...
> [...]
> hul i stikket er blændet af en eller anden plastivdims.
>
> Jeg gik her og troede at en comport var en comport (serialport)

Næsten, men kun set udefra.
Internt er det op til hver enkelt MB fabrikant, jeg tror ikke der er nogen standard
for det. Hvis der er, er der flere.

> Kan nogen forklare mig om jeg evt bare kan klippe det ovenskydende ben af på
> bundkortet. (Det bliver måske ikke brugt til noget)

Hvad siger manualen til dit MB ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Peter Ravn

Dato : 15-03-01 14:41

Du tager bare et lille søm og borer det lukkede hul ud, det er kun en tynd
skal, sætter stikket på og så virker det.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn