Soignering af kat.
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 06-02-03 11:30

Hej.

Jeg håber der er nogen herinde, der kan hjælpe mig.
Jeg synes min MCO på 2 1/2 år ser noget forpjusket ud. Det har han
formentlig gjort hele tiden, men jeg lagde først mærke til det
fornylig, da jeg fik en ny kat (huskat) med den flotteste gnistrende
blanke pels.

Sagen er nu den, at jeg godt kunne tænke mig at soignere ham lidt. Han
har aldrig prøvet at være i bad, så det er nok udelukket - jeg tror
det gør for ondt (på mig)! Men hvad gør jeg så? Han er vant til at
blive børstet jævnligt. Findes der noget man kan bruge uden vand? Hvad
med talkum? Det brugte jeg til hans fedthale inden han blev kastereret
til at suge det fedtede ud af pelsen. Men jeg ved ikke, om det er godt
at bruge, eller om det overhovedet virker. Er der nogen der har nogen
erfaringer eller gode ideer?

M.V.H.

Helle Frederiksen.