vaccine og en syg kat
Fra : Britt Johannesen

Dato : 05-02-03 21:24

Hejsa NG

Jeg fik begge mine katte revaccineret i går aftes. Siden har Monty haft det
meget skidt. Han har ikke spist eller drukket - hvad jeg ved af - og han
har ikke ville spise hverken tun og A38, som ellers er hans livretter.
Han har faktisk ikke bestil andet end at sove for sig selv siden her til
morges.
Chilli er helt frisk og upåvirket. Jeg ved at de kan blive lidt sløje efter
sådan en omgang, men jeg er alligevel lidt bekymret, da jeg syntes det har
stået på i lang tid nu.
Anyway så ringer jeg til dyrlægen i morgen, hvis det ikke bliver bedre.
Har i andre haft lignende oplevelser efter vaccination ?

Hilsen
Britt

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-02-03 21:38

> [...]
> Anyway så ringer jeg til dyrlægen i morgen, hvis det ikke bliver bedre.
> Har i andre haft lignende oplevelser efter vaccination ?

Ja, du må vist hellere have fat i dyrlægen. Og hvis han ikke har drukket, så
bør du give ham vand.
Har du en engangsprøjte? (uden nål selvfølgelig)

Nina

Fra : Britt Johannesen

Dato : 05-02-03 21:35

Hej Nina

Nej, jeg har desværre ikke en engangssprøjte :(
Andre der har gode ideer til at give en kat vand ?
Men, netop som jeg skriver dette er han begyndt at bevæge sig lidt rundt og
slikke Chilli, det har han ikke gjort hele dagen, så jeg håber på bedring.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-02-03 21:48

Tag en skål vand og dyp dine fingre i.
Kør fingrene et par gange over hans gummer. Somme tider giver det dem
"livslysten" tilbage, og begynder at spise og drikke selv.

--
Hilsen Nina

Fra : Denise

Dato : 05-02-03 21:41

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e41728e$0$1771$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> Anyway så ringer jeg til dyrlægen i morgen, hvis det ikke bliver bedre.
> Har i andre haft lignende oplevelser efter vaccination ?

Hej
Da jeg i sin tid fik vaccineret vores Molly en gang om året, var hun tit
sløj i 1½ døgn. Hun gik ind under varmeapparatet og ville heller ikke spise
eller drikke. Da det skete næsten hver gang hun blev vaccineret, var det en
af grundene til, at jeg holdt op med at vaccinere (hun er indekatte der ikke
udstiles mere).
Mon ikke Monty er klar i morgen tidlig
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-02-03 21:44

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> wrote in

> Har i andre haft lignende oplevelser efter vaccination ?

Jeg kan kun sige at da Mowgli havde fået sin første vaccination var han
også temmeligt sløj. Jeg blev, ligesom du, nervøs, men alle herinde
forsikrede mig om at det var meget almindeligt for en killing. Hvis
Monty ikke er frisk i løbet af i morgen ville jeg jo nok vende den med
dyrlægen, men Mowgli blev frisk igen i løbet af ca 1½ døgn. Ved revacc.
var der ingen problemer.

God bedring med Monty.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Britt Johannesen

Dato : 05-02-03 22:10

Det med vand på gummerne har heller ikke givet resultat, men han virker en
del kvikkere nu, så jeg holder godt øje med ham i nat, og ringer til
dyrlægen i morgen.

Hilsen
Britt

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 05-02-03 22:21

> Det med vand på gummerne har heller ikke givet resultat, men han virker en
> del kvikkere nu, så jeg holder godt øje med ham i nat, og ringer til
> [...]
Du skulle vel ikke have en dåse tun i vand stående.?
Måske kunne duften få din kat til at drikke lidt af væsken.
Held og lykke
VH
Lone

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Britt Johannesen

Dato : 05-02-03 22:27

Det har jeg desværre allerede prøvet - det plejer at gøre ham total
eksalteret - men han ville ikke have noget :(

Jeg har prøvet med alle hans livretter, men der er ikke noget der duer.

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 05-02-03 23:08

> Det har jeg desværre allerede prøvet - det plejer at gøre ham total
> eksalteret - men han ville ikke have noget :(
>
> Jeg har prøvet med alle hans livretter, men der er ikke noget der duer.

Jeg kan helt følge dig, der er ikke noget mere frustrerende end når ens
katte er skidt tilpas.
Du efterlyste en engangssprøjte...det er jo ikke sådan at få fat på lige
nu. Du har vel ikke en af de der "sports vand flasker" med doseringslåg?
Måske kunne det være muligt at få lidt væske i ham.

Fra : Britt Johannesen

Dato : 06-02-03 11:26

Så er han atter på benen ugen :)
Og opfører sig normalt, så vi slap med forskrækkelsen !

hilsen
Britt

Fra : Denise

Dato : 06-02-03 12:15

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> wrote in message
> Så er han atter på benen ugen :)
> Og opfører sig normalt, så vi slap med forskrækkelsen !
>
> hilsen
> Britt

Hej Britt
Tak for tilbagemeldingen , det er altid rart, at folk fortæller
slutningen på et problem. Af og til sidder man og tænker, gu' ved hvordan
den kat der var syg sidst nu har det.
Dejligt at den er frisk igen Husk næste gang kan du godt blive udsat for
det samme, jvf min Molly.
Hilsen Denise

Fra : Britt Johannesen

Dato : 06-02-03 13:21

Hej Deníse

Tjaa, jeg overvejer også om det er sidste gang, da Monty også er indekat
burde risikoen ikke være så stor.
Men jeg mindes ikke at han blev så syg efter hans første vaccination. Så
måske var det et sammefald af omstændigheder ?

Hilsen
Britt

Heldigvis er der et helt år til den beslutning skal træffes :)

Fra : Katrine Nederby

Dato : 06-02-03 13:40

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4252b4$0$24681$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Men jeg mindes ikke at han blev så syg efter hans første vaccination. Så
> måske var det et sammefald af omstændigheder ?

Hej Britt.

Jeg spekulerer på....
Hvilken vaccine har han fået? Mine blev for første gang nogensinde sløje
efter en vaccine i dec., hvor de fik Fel-O-Vax PCT. De er ellers altid
blevet vaccineret med Felidovac PRC uden problemer, men den er vist/har
været midlertidigt udgået. Dyrlægen advarede mig netop om, at de godt kunne
blive sløje af den, de fik i stedet.

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Britt Johannesen

Dato : 06-02-03 14:36

Hej Katrine

Vaccinene de fik hed fel-o-vax IV
mod kattesyge, katteinfluenca og chlamydia

Det var jo også kun den ene af kattene der blev sløj, men Chilli er også en
though cookie :)
mv
Britt

Fra : Pia Thomsen

Dato : 06-02-03 15:16

Min dyrlæge bruger også Felidovac PRC, med mindre man beder om andet....

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e42645b$0$24711$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Kate

Dato : 06-02-03 22:15

"Britt Johannesen" <brittj@(nej.tak.til.spam)stofanet.dk> wrote in

> Men jeg mindes ikke at han blev så syg efter hans første
> vaccination. Så måske var det et sammefald af omstændigheder ?

Mine bliver normalt lidt sløve efter en vaccination, men aldrig så
sløje. Dog blev Mowgli, som sagt, også rigtigt skidt tilpas efter sin
første vacc., men efter nr. 2 der kom 4-5 uger efter var der ingenting.
Alle mine katte er også 100% indekatte, men jeg vaccinerer fordi jeg
har et vennepar som har en udekat og selvom hun render meget ude kan
jeg altså ikke lade hende være når jeg besøger. Så for mig er det
simpelthen et spørgsmål om ikke at få paranoia hver gang jeg møder en
anden kat. Men nu virker vacc. heller ikke så slem på mine, normalt.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-02-03 17:39

> Så er han atter på benen ugen :)
> Og opfører sig normalt, så vi slap med forskrækkelsen !
>
> hilsen
> Britt

DET var rart at høre

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 06-02-03 17:04

> Så er han atter på benen ugen :)
> Og opfører sig normalt, så vi slap med forskrækkelsen !
>
> hilsen
> Britt

Hej Britt
Det var sørme dejligt at høre.