Tortie-kat
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-02-03 15:14

Hejsa!
Var væk nogle dage i sidste uge, og så at man havde startet lidt af en
tortie-hetz herinde! *smil* Personligt fatter jeg jo ikke at man kan
andet end at synes de er vidunderlige, meeen sådan er der jo så meget...

Vi mangler stadig et godt hjem til vores lille Fie-kat, og jeg har lavet
en lille annonce på vors hjemmeside:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8
(Tortie-haderne iblandt Jer behøver ikke kigge! )

Hvis nogen har lyst til at få en lille alene-kat, eller kender nogen der
gør, vil I så ikke nok kontakte os?
Hilsen Dorthe ( Tortie-fan!)

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-02-03 16:13

Hej Dorthe!
Hun ser vel nok dejlig ud Hvor er hun smuk
Jeg er også helt syg med tortie'er

Venligst, Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-02-03 16:32

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tortie-hetz herinde! *smil* Personligt fatter jeg jo ikke at man kan
> andet end at synes de er vidunderlige, meeen sådan er der jo så meget...

Årrhh...hetz og hetz.... Der skal da sikker også nok findes visse forvirrede
individer "derude" der ikke synes at siameserne er den smukkeste katterace
der er skabt Men derfra og så til at HETZE.... Vi var bare et par
stykker der (med rette *G*) påpegede at tortier var mindre pæne.............

> Vi mangler stadig et godt hjem til vores lille Fie-kat, og jeg har lavet
> en lille annonce på vors hjemmeside:
> http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8
> (Tortie-haderne iblandt Jer behøver ikke kigge! )

Nu kom jeg så til at kigge alligevel. Og hvis hun blev barberet så man ikke
kunne se pelsen, så.... *av av ikke slååååå*

Hilsen
Lisbeth

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-02-03 17:19

Lisbeth Hviid Jakobsen skriver:

> [...]
>
> Nu kom jeg så til at kigge alligevel. Og hvis hun blev barberet så man ikke
> kunne se pelsen, så.... *av av ikke slååååå*

Tortie-elskere foren Jer!!!
Det lader til, at der i dette land forefindes visse undergravende elemente der
vover at bestride tortie-kattenes rang som de absolut sødeste, kønneste,
sjoveste og dejligst kattedyr! Dette må skyldes industri-kapitalens
imperialistiske og ulødige indflydelse på katteverdenens svage grupper. Disse
elementer vover endog at påstå, at siamesere er katte! På trods af at alle
fornuftsvæsner er klar over, at siamesere er resultatet af skrupelløse
storkapital-pamperes forsøg på frembringelse af en flagermus/søløve-mutant i
husdyrstørrelse!

Drag med ud i verden og slå alle disse stakkels afvigende reaktionære oven i
deres tykke hovedskaller med en gummi-høne indtil de indser deres forvildelse og
atter træder ind på den rette sti!!!

Stå sammen !!!
Dorthe ( - selvudråbt leder af The Tortiose Truth Kult, send blot $45 til mig,
og du vil se lyset!)

Fra : Grit Wessel

Dato : 04-02-03 17:41

> Tortie-elskere foren Jer!!!
[osv....]

*LOL* !!!

Kan man også være med i tortieklubben, selv om man ikke har en tortie (mine
tøser er i gennemsnit tortie*)?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

*) En sort/hvid og en rød/hvid - det må da i gennemsnittet være tortie/hvid,
ikk? (længe leve statistik).

Fra : marianne hellemose

Dato : 04-02-03 22:00

> Tortie-elskere foren Jer!!!<

Selvom jeg kun har haft fornøjelsen af at have været "plejemor" for en
lækker tortie og hendes to ligeså lækre tortie-tøser (og 4 "fejlfarver"
*GG*) melder jeg mig med stor glæde under "tortie-fanerne"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@KATTEparadis.tdcadsl.dk

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 04-02-03 22:44

Jeg melder mig også...i øjeblikket er vi indehavere af to styk tortietabby
og et styk sorttortie - og venter på en lille ny om et par måneder, som er
tortietabby med hvidt. Tortier kan man ikke få for mange af )).

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Nitsen

Dato : 04-02-03 18:03

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev

> Tortie-elskere foren Jer!!!

*kommer selvbevidst vandrende ind på scenen - knurhår tilbagestrøget klar
til hvæs - vifter kampklar med halen og klapper ørerne om i nakken - skubber
slaven væk fra tasterne* ...... altså jeg vil ikke finde mig i at mine
medsøstre omtales på denne for hvor races nedvurderende facon - ikke nok med
vi er iført de flotteste specialdesignede pelse som kun findes på hunkøn
(som om vi ville dele pelskvalitet med en hankat hrmpfff) - vi er desuden
udstyret med en anvendelig hjerne til forskel fra visse andre katte - og kan
hitte ud af at bruge den til alskens kreative indfald - ej heller lever vi i
fare for at eventuelle ignorante slaver skulle komme til at kønsbestemme os
fejl *fnyz* - vore evner til at dressere tobenede slaver, katte og de der
firbenede savlende individer af individuel størrelse som påstår de er hunde
*puh* er uovertruffne - vi vil altid ende med at være regerende dronning på
domicilet - så kom bare an hvis i _tør_.........!!!!

Jeg giver hermed potehighfive til alle Tortietøser i det ganske land - vi må
stå sammen i denne stund. *filer lige sømsættet*

TortiePower og Potehighfive

Agnes - dronning af Stærebo - hersker over "flæskedyret Frode" og
remotekontrol for den "savlende geleklump Nicki"

Fra : Pil

Dato : 04-02-03 18:18

Dorthe Prip Lahrmann wrote:

> Tortie-elskere foren Jer!!!

Wheeeeee! Tortiekattene Mona, My og Zilla melder sig straks under
fanerne! De er i forvejen meget trætte af at skule dele hjem med så
underlødige kattefarver som bruntabby, blå og sort

> Dorthe ( - selvudråbt leder af The Tortiose Truth Kult, send blot $45 til mig,
> og du vil se lyset!)

The check is in the mail ))

Pil

Fra : Camilla Scharff

Dato : 04-02-03 18:19

> Tortie-elskere foren Jer!!!

Jeg og Lina er klar på barrikaderne!! - og ikke mindst *meget* snart klar
til at levere ENDNU flere tortier til det gansk danske - og måske
udlandske - land!
Jeg personligt håber på blåtortie, chokoladetortie og lillatortie...

Mvh. Camilla

Fra : Bambi

Dato : 04-02-03 19:46

> Drag med ud i verden og slå alle disse stakkels afvigende reaktionære oven
> deres tykke hovedskaller med en gummi-høne indtil de indser deres
forvildelse og
> atter træder ind på den rette sti!!!

Jeg er med dig! Altså li'så snart, jeg har fået sendt mine uheldigt-farvede
børn ud i Verden...

> Stå sammen !!!
> Dorthe ( - selvudråbt leder af The Tortiose Truth Kult, send blot $45 til
mig,
> og du vil se lyset!)

45 Grønne?!? Du må jo være gal! Jeg har sq set lyset - og i øvrigt kan jeg
tæve Louis (det skvat!) og Hekla ganske gratis...

Mvh. Bambi (Tortie)

--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 04-02-03 21:49

Tortiemafiaen er enig!

> Drag med ud i verden og slå alle disse stakkels afvigende reaktionære oven i
> deres tykke hovedskaller med en gummi-høne indtil de indser deres forvildelse og
> atter træder ind på den rette sti!!!

....man kan dog også vælge at slå med en badeand... Tortiepiger er de
smukkeste, klogeste kattedyr på denne jord, og alle der har fornøjelsen
af at dele hjem med en tortiekat er begunstiget! Og vi er IKKE grimme,
tværtimod har vi de mest unikke pelsfarver og -mønstre i katteverdenen,
ha-ha

Choko og Polgara

Fra : Trine Piltoft

Dato : 04-02-03 23:09

Altså jeg vil da også gerne melde mig under tortiefanerne (med 2 stk. af de
allerdejligste af slagsen), men øhhh jeg skulle hilse fra Flamme og sige at
hun var en smule fornærmet over denne her bemærkning *g*:

> [...]
> er resultatet af skrupelløse storkapital-pamperes
> forsøg på frembringelse af en flagermus/søløve-mutant i

Flagermus kan hun acceptere, men søløve??????

Hilsen
storkapital-pamperen Trine & flagermus/søløve-TORTIE-mutanten Flamme

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-02-03 23:29

Trine Piltoft skriver:

> [...]
>
> Hilsen
> storkapital-pamperen Trine & flagermus/søløve-TORTIE-mutanten Flamme

Hej Trine!
Har lige være inde og kigge på billeder af Flamme, og hun er godt nok en
speciel, men meget køn dame. Håber for resten hun er kommet sig over den grimme
fødselsoplevelse?

Jeg tager flagermus/søløve kommentaren tilbage igen, den blev affyret i en
pro-tortie/huskat-rus blandet med en dybt sentimental reminiscens fra de gode
gamle, røde tider! *smil*

Hilsen Dorthe (- der jo på et tidspunkt rent faktisk overvejede at opdrætte
siamesere, dengang jeg ikke vidste de måtte se ud som jeg faktisk troede de
gjorde *smil* ).

Fra : Trine Piltoft

Dato : 05-02-03 21:29

Hej Dorthe!

> Har lige være inde og kigge på billeder af Flamme, og hun er godt nok en
> speciel, men meget køn dame. Håber for resten hun er kommet sig over den
grimme
> fødselsoplevelse?

Flamme takker for komplimenten - hun synes også selv hun er speciel -
specielt dejlig ihvertfald )
Hun er kommet sig over kejsersnittet, fik kejsersnit en tirsdag, 1½ uge
efter (om lørdagen) fik hun taget sting, og alt så fint ud. 2 uger efter
kejsersnittet mente damen at "nu var hun da klar til det killingepjat igen",
og gik i løbetid. Det var vi altså ikke helt enige om *s*, så hun måtte
nøjes med at hygge sig lidt med Bastian (kastrat) - men det så da også ud
som om det var helt ok *g*.

> [...]
> pro-tortie/huskat-rus blandet med en dybt sentimental reminiscens fra de

Ok - du er tilgivet )

> [...]
opdrætte
> siamesere, dengang jeg ikke vidste de måtte se ud som jeg faktisk troede

Jeg kan godt huske det )

Mvh. Trine - og flagermusene

Fra : Elwarth

Dato : 05-02-03 15:40

> Tortie-elskere foren Jer!!!

Hej
Jeg vil da gerne melde mig under fanerne også. Vi har Kitti, som er
sorttortie med hvidt og Frida, som er blåtortie. Kitti blev faktisk valgt på
internatet i sin tid p.g.a. hendes farver, det har altid været min
drømmekat. Jeg synes dog, at sorttortie er det smukkeste i forhold til
blåtortie, det synes jeg egentlig ikke er så pænt

Venligst
Dorthe (som altså også har en helt sort, en helt blå og en rød/hvid kat

Fra : Kate

Dato : 04-02-03 23:08

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Vi var bare et par
> stykker der (med rette *G*) påpegede at tortier var mindre
> pæne.............

Der er noget du tager helt fejl af der, Lisbeth...... Det er netop ikke
med rette

:-0

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Ann K.

Dato : 05-02-03 00:20

Hejsa.
Må jo nok lige støtte Lisbeth som skrev:

>Men derfra og så til at HETZE.... Vi var bare et par
stykker der (med rette *G*) påpegede at tortier var mindre
pæne.............

<> Jeg hetzer skam heller ikke tortiekattenes farver... jeg synes bare
ikke de er ret pæne...alt er rodet sammen til... hmmm.. ja - rod og
så passer farverne slet ikke sammen, hvis man taler om tortietabby!
Hvad er der egentlig galt i en smuk ensfarvet sort/blå misser?? Eller en
ordentlig striber?? Det er da kat, som ser ud af noget!

Mvh Ann - samboende med et "kludetæppe" *ggg*

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 05-02-03 17:41

"Ann K." <tsarsNO@SPAMos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ordentlig striber?? Det er da kat, som ser ud af noget!
>
> Mvh Ann - samboende med et "kludetæppe" *ggg*

Jamen det er jo lige netop DET!

De ser rodede ud! *L*

Næh ensfarvede katte, det ved man da hvad er. Hmm og så siamissekatte
selvfølgelig. Og faktisk foretrækker jeg generelt orientalere (ensfarvede!)
frem for siamesere - med Basil som undtagelsen der bekræfter regelen

Forresten kalder vi Jack for søløven. Hans pels er som en søløvepels *L* Så
joooeh... Han kan såmænd godt (særlig da han var mindre) minde om en
krydsning mellem en flagermus og en søløve. Sådan en er nemlig PÆN!

Hilsen
Lisbeth
+ Stribefjæs, Søløven & Frk. Smuk.

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 04-02-03 16:59

> Vi mangler stadig et godt hjem til vores lille Fie-kat, og jeg har lavet
> en lille annonce på vors hjemmeside:
> http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8

Hejsa Dorthe

Hun er stadig på min hjemmeside og hvis du har nogen ændringer til den kan
du bare sige til

Hilsen Sanne

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-02-03 17:21

Sanne Schmidt skriver:

> Hejsa Dorthe
>
> Hun er stadig på min hjemmeside og hvis du har nogen ændringer til den kan
> du bare sige til
>
> Hilsen Sanne

Hej Sanne!
Tror der står nogenlunde det samme på din hjemmeside. Må hun blive der lidt
endnu, tror din side har betydeligt flere hits end min? *smil*. Jeg sad lige
og fiflede lidt med min nye hjemmeside, og synes lige hun skulle på dér også.
Hilsen Dorthe
PS. Ingen tegn på 1/2 skovkatte endnu...

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 04-02-03 18:16

> Tror der står nogenlunde det samme på din hjemmeside. Må hun blive der
lidt
> endnu, tror din side har betydeligt flere hits end min? *smil*.

Selvfølgelig må hun det jeg har jo ikke selv noget at sælge heller så der er
da masser af plads til hende

> PS. Ingen tegn på 1/2 skovkatte endnu...

Okay jamen så var du måske heldig denne gang
jeg har selv fået mig en ny misser, en hankilling, så ikke nogen tortie
denne gang men venter da på min hunkat kommer i løb så jeg kan få et nyt
kuld killinger og så kommer der igen tortie misser i mit hus (hvis ellers
hun får piger*S*) men hvorfor ikke sidst hun havde killinger var der jo 5
tortie tøser imellem.

Hilsen Sanne

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 04-02-03 19:17

Hejsa

Ja vi er jo de heldige ejere af 2 dejlige tortier, den ene med smoke enda
*SS*
Og vi vil gøre vores for at de rkommer flere af slagsen så venter tortie
piger, evt. m. sølv til marts, så vi vil da gerne støtte foreningen *GG*

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 04-02-03 19:22

On Tue, 04 Feb 2003 15:13:39 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en lille annonce på vors hjemmeside:
>http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=8
>(Tortie-haderne iblandt Jer behøver ikke kigge! )

   Halløj - nu blir jeg lige puttet i en kasse jeg ikke er så
glad ved ..... :)

http://pictures.bananas.dk/Kat/P7260008.JPG <-- vi har skam tortie
selv. Men som det ses her er Mulles pletter ganske tydelige og
afgrænsede. Det jeg ikke synes er så flot er når katten ikke er
plettet men hvor det hele er et virvar af farver :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Stine N. Henriksen

Dato : 04-02-03 21:10

Hun ser vel nok sød ud!
Vi leder efter en kammerat til vores hankat Figaro, men der er hun nok ikke
lige sagaen, desværre.

Hilsen Stine

Fra : Pia J

Dato : 04-02-03 21:11

"Stine N. Henriksen" <stine.nordlund@get2net.dk> wrote in message
> Hun ser vel nok sød ud!
> Vi leder efter en kammerat til vores hankat Figaro, men der er hun nok
ikke
> lige sagaen, desværre.

Jamen Fie kan sagtens med hankatte, ikke Dorthe?

:Pia

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-02-03 13:31

Pia J skriver:

> Jamen Fie kan sagtens med hankatte, ikke Dorthe?

Joh, hun er ok med vors hankatte. Det kommer nok an på om Figaro er vild
eller stille og rolig? Hun kunne nok godt sammenføres med han hankat der tog
hendes ankomst med ophøjet ro.

Dorthe

Fra : Katrine Nederby

Dato : 05-02-03 12:02

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
> afgrænsede. Det jeg ikke synes er så flot er når katten ikke er
> plettet men hvor det hele er et virvar af farver :)

Så gør du også klogt i at gå efter tortier med så meget hvidt som muligt -
Hvis altså overhovedet Jeg har en interessant artikel om det orange gen
liggende, hvoraf det fremgår, at graden af de orange og normalfarvede
pletters sammenblanding afhænger af mængden af hvidt (altså er der et
samspil imellem hvidplettethed og orange). Hos burmeseren f.eks., som ikke
må have hvidt, er tortiernes pletter altid meget mixede og kattene fremstår
derfor meget spættede

Som ejer af tre tortier (brun-,chokolade- og lilla-) har jeg måttet lægge
øre til lidt at hvert. F.eks har jeg engang på en udstilling hørt tortierne
sammenlignet med en klat bræk *g* Desuden oplever jeg tit, at folk synes min
Patsy er ret grim. Hun har ihvertfald aldrig været den, der trak tilskuere
til på udstillingerne. Og det er især hendes "briller", som jeg synes er så
charmerende, mange ikke kan lide. Jeg har aldrig set en tortie, der ligner
hende, og måske er det præcis det, der gør, at jeg altid falder for netop
tortierne. De er så åbenlyst unikke

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Pia J

Dato : 05-02-03 12:14

"Katrine Nederby" <katnederbyFJERN@DETTEhotmail.com> wrote in message
> [...]
> samspil imellem hvidplettethed og orange). Hos burmeseren f.eks., som ikke
> må have hvidt, er tortiernes pletter altid meget mixede og kattene

Tja - på gården hvor jeg før passede hest, boede en kat ved navn Grums. Gæt
hvorfor Hvis jeg skal beskrive det uden at ane noget om det, lignede det
blå-tortie, ensartet spættet over hele kroppen. Gys.

:Pia

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 05-02-03 13:33

Katrine Nederby skriver:

> [...]
> hende, og måske er det præcis det, der gør, at jeg altid falder for netop

Hej Katrine!
Jeg synes i hvert fald at Patsy er charmerende, og helt sig selv! (... og hun
ligner slet ikke bræk! ) *smil*
Dorthe

Fra : Stine Frandsen

Dato : 04-02-03 21:42

Hej
Hvor er hun DEJLIG
Er der virkelig nogen der ikke kan lide tortier ?? DE må da have
MISforstået noget *GG*

Hilsen en lykkelig slavinde af Zoya ( blå-tortie MC efter 2 huskatte) og
Tarzan som snart er hjemme igen *S*
Stine

Fra : Kate

Dato : 04-02-03 23:07

Dorthe Prip Lahrmann <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Vi mangler stadig et godt hjem til vores lille Fie-kat,

Tja, havde jeg plads/mulighed ville jeg godt ha' haft hende, men Sofie
ville nok æde hende og mig, så den går ikke.
Det kan godt være at tortierne er livlige og frække, men jeg begynder
at tvivle på at der findes nogle katte værre end Mowgli, han er bare så
fræk!
Jeg synes jo at tortier er umådeligt smukke og har faktisk syntes det
siden jeg første gang så en. Den skulle jeg hente for et vennepar og
gemme 1 dag, manden ville overraske konen med katten, men var for
genert til at kontakte dem som havde killingen. Desuden skulle den lige
gemmes en dag fordi konen skulle ha' den i fødselsdagsgave. Han kunne
bare ikke holde masken så om aftenen kom de og hentede katten og
hun var stjerneglad, konen altså

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 04-02-03 23:22

Hihihi...der lyder til at Tortie-fløjen har vundet endnu en omgang *grin*
Men jeg forstår da også godt at evt. tortie-tvivlere knap tør lufte deres
meninger i dette forum *smil*. For ast overbevise de sidste vildfarne sjæle,
har jeg lavet et lille galleri over vores egne 4 tortie-damer:
http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=1577

Specielt er det da skønt at så mange opdrættere avler med tortier for øje,
det troede jeg slet ikke var tilfældet. Jeg håber jo selv en dag at få
chancen for at importere Sibiriske katte og starte et lille opdræt, og gæt
hvad jeg er mest tiltrukket af at "producere" ? *smil*

Må derfor lige henlede opmærksomheden på dette billede af en ung tortie
sibbi:
http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=39058&kode=

Er hun ikke dårende dejlig?
Hilsen Dorthe

Dorthe Prip Lahrmann skriver:

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-02-03 23:34

> Er hun ikke dårende dejlig?
> Hilsen Dorthe

Jo, det er hun bestemt!!!
Tortier er bare skønne og det siger jeg på trods af, at jeg ikke
selv har en af slagsen i huset!
Forstår overhovedet ikke dem, der i fuldt alvor kan kalde dem
grimme og oven i købet lufte deres højst ejendommelige mening i
dette seriøse forum!!
Men heldigvis fik alle tortier og deres stolte ejere fuld
oprejsning, idet de
"vantro" ikke fik større tilslutning!! *GG*

mvh Eva

Fra : Ann K.

Dato : 05-02-03 00:26

Dorthe skrev:
>Er hun ikke dårende dejlig?

<> Kort svaret... nej!
Men helt sikkert en sød kat alligevel - hun kan jo ikke gøre for, at hun
ser ud som hun gør!

Mvh Ann - der heldigvis aldrig dømmer nogen på udseendet alene *GGG*

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 05-02-03 08:58

> Er hun ikke dårende dejlig?
> Hilsen Dorthe

Jow bestemt er hun det! Men jeg skal gerne indrømme at jeg ikke altid har
været til tortier og kan da stadig finde nogen som jeg synes er mindre kønne

Men jeg fandt ud af ved det sidste kuld med mine 5 tortier i at de faktisk
er meget klog og opfindsomme, så var det lidt som om de kunne ha haft
hvilken som helst farve også grønne hvis det skulle være, har aldrig grinet
og moret mig så meget over katte/killinger som de "slemme" tortier jeg har
haft.
jeg ved ikke hvor mange gange jeg har ryddet op efter dem Binna kunne stå
og sotere i vores papir og stjal _altid_ vores regninger og tykkede dem i
stykker, ja åbne døren til badeværelset bare for at rulle wc papir ud i hele
huset, jow hun var skam kun en killing men finde ud af meget det kunne hun

MVH Sanne

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 05-02-03 10:09

On Tue, 04 Feb 2003 23:22:24 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
> [...]

>meninger i dette forum *smil*. For ast overbevise de sidste vildfarne sjæle,
>har jeg lavet et lille galleri over vores egne 4 tortie-damer:

   Nummer 1 og nummer 3 er sådan som jeg synes tortier er kønnest
:) De to andre er så miksede og det synes jeg ikke så godt om :) Men
det kan jo være det samme hvad jeg synes for de er garanteret de
dejligeste katte alligevel ;)

> [...]
>hvad jeg er mest tiltrukket af at "producere" ? *smil*
>
>Må derfor lige henlede opmærksomheden på dette billede af en ung tortie

   *g* Nej ;)