døde maller
Fra : Dorte

Dato : 10-03-03 16:13

hejsa.

Min søn og jeg er nybegyndere i akvarier.

Han har et på 45 l - som vi fyldte fisk i i fredags. Allerede i dag - er 2
af hans
maller døde...

Akvariet har stået med pumpen tændt i 3 uger - uden dyr i .

Er der nogen, der har en ide om , hvad vi har gjort forkert.

Dorte

Fra : jabbe

Dato : 10-03-03 16:31

Hejsa

Har i husket at vænne dem langsomt til det vand der var i akvariet da i
købte dem???
fylde lidt vand i posen afgangen istedet for bare at hælde dem ud??

Jabbe

Fra : Dan Mortensen

Dato : 10-03-03 16:44

> [...]
>
> Min søn og jeg er nybegyndere i akvarier.
>
> Han har et på 45 l - som vi fyldte fisk i i fredags. Allerede i dag - er 2

Hvor mange og hvilke fisk ?

Skift under alle omstændigheder min 50% af vandet med nyt tempereret vand,
for at nedbringe koncentrationen af evt. giftstoffer i vandet.

/DM

Fra : Michael Lynge

Dato : 10-03-03 17:22

Hvor mange grader er vandet på ?

Fra : Søren Poulsen

Dato : 25-04-03 12:07

Det lyder mærkeligt.

Hvad er temperaturen?
Hvordan har I rengjort akvariet og dets indhold inden brug?

--
M.v.h. Søren Poulsen, Køge
Email: spo@xxxwebspeed.dk

Fra : Claus

Dato : 25-04-03 12:55

Hvad er det for en slags maller ?On Fri, 25 Apr 2003 13:06:57 +0200,