Dykpumpe?
Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 09-03-03 16:25

Jeg skal bruge en pumpe til at pumpe vand op fra nogle 25 l. dunke og op i
mine akvarier (126 l). Den skal ikke være for voldsom, da jeg skifter ca 25
l. i hvert akvarie ad gangen.
Pumpen skal helst kunne trække vandet op af dunken uden at slangen på
forhånd er fyldt.
Det jeg efterlyser er et mærke samt evt. forhandler.

Mvh Bjark

Fra : Linux

Dato : 09-03-03 20:17

prøv ved Bil tema de har nogle nuttede nogle

www.biltema.se det er den svenske hoved side men de er ved at bygge en
forretning i Aalborg
de har lige den du søger
ps. har du tænkt på at bruge en fra en campingvogn

mvh Limux

---

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 10-03-03 10:47

"Bjark Bo Christensen" <Bjark(fjernmig)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en pumpe til at pumpe vand op fra nogle 25 l. dunke og op i
> mine akvarier (126 l).

Hej Bjark

Brug, som Linux også skriver, en 12 V pumpe til en campingvogn. Fås i alle
campingbutikker, og koster ca. 100,-. Giver ca. 10 l/min, alt afhængig af
løftehøjde og slangetykkelse. Disse pumpers klare fordel er deres
løfteevne - selv de mindste pumper løfter 5 meter uden problemer, og en
kraftig model løfter over 10 meter vandsøjle ! Er derfor perfekte, hvis du
f.eks. skal løfte vandet fra kælderen og op til 1. eller 2. sal

Alternativt kan du da bruge et gammelt pumpehoved, og sætte en slange på
. Bruger selv denne metode med et par små 200 l/t powerheads - det er
næsten for nemt og effektivt.

Mvh
Ole Vandborg Rasmussen

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-03-03 16:51

> [...]
>
> Alternativt kan du da bruge et gammelt pumpehoved, og sætte en slange på
> . Bruger selv denne metode med et par små 200 l/t powerheads - det er

Jamen jeg må ud og finde et campingcenter i nærheden af Søborg og anskaffe
mig en dykpumpe. En af mine bekymringer var netop løftehøjden, hvilket
åbenbart ikke er et problem. Jeg takker for svarene til jer begge.

Mvh Bjark

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-03-03 16:51

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-03-03 16:51

Fra : Martin Sorensen

Dato : 10-03-03 15:14

"Bjark Bo Christensen" <Bjark(fjernmig)@pc.dk> wrote in message
> [...]
> forhånd er fyldt.
> Det jeg efterlyser er et mærke samt evt. forhandler.

Mærke kender jeg ikke, men hvad med en af de pumper man sætter på en
boremaskine?

Fås vistnok i Harald Nyborg.

/Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-03-03 16:16

"Martin Sorensen" <santana.sorensen@FJERNESget2net.dk> wrote in message

> Mærke kender jeg ikke, men hvad med en af de pumper man sætter på en
> boremaskine?

De virker udmærket, men løsningen er IMHO mere besværlig og støjende end
campingvogns- (oma.) pumpen.
Til gengæld er der knald på, så er det store mængder er den interessant.

> Fås vistnok i Harald Nyborg.
....og mange andre steder (vel nok ethvert byggemarked).

vh
Jan

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-03-03 16:54

> De virker udmærket, men løsningen er IMHO mere besværlig og støjende end
> campingvogns- (oma.) pumpen.
> Til gengæld er der knald på, så er det store mængder er den interessant.

Helt enig

Bjark

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 10-03-03 16:53

> Mærke kender jeg ikke, men hvad med en af de pumper man sætter på en
> boremaskine?
>
> Fås vistnok i Harald Nyborg.
>
> /Martin

Jeg har faktisk en sådan pumpe fra Silvan, men den er et støjinferno af
kaliber. Samtidig har jeg af og til problemer med at få den til at starte
flowet. Ud over det har det været en ok løsning.

Mvh Bjark

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 11-03-03 22:42

"Bjark Bo Christensen" <Bjark(fjernmig)@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge en pumpe til at pumpe vand op fra nogle 25 l. dunke og op i
> mine akvarier (126 l).
Hent stingen og lav hævert-princippet med en slange.

Den skal ikke være for voldsom, da jeg skifter ca 25
> l. i hvert akvarie ad gangen.
> Pumpen skal helst kunne trække vandet op af dunken uden at slangen på
> forhånd er fyldt.
Enhver marinebutik (bådudstyr, lidt fiskegrej, lidt værktøj og reb) har
sådan en lille håndpumpe til at starte hæverten med, derefter løber af sig
selv. (ligner en håndgranat)
> Det jeg efterlyser er et mærke samt evt. forhandler.
som nævnt