hva' laver'en??
Fra : Ole Rosted

Dato : 15-03-01 10:22

Hej,

Jeg opdagede ved et tilfælde, at jeg har skrevet forkert i min tidl
mail vedr. udgående poings. Fejlen er nu rettet, og i håb om at det er
denne meningsforstyrrende fejl som har gjort at jeg ingen svar fik (og
at de(t) manglende svar ikke skyldes at spørgsmålet er så dumt, at
ingen gider svare på det), prøver jeg igen, om en eller anden vil
fortælle mig lidt om, hvad det er der sker. Her følger mit opr. brev
MED rettelser og en tilføjelse:

=====

Jeg er meget optaget af, hvad min computer fordriver tiden med mens
jeg er på nettet.

Jeg blokerede udgående ICMP Echo'er fra min computer til
206.251.6.192

Såvidt jeg forstår nedenstående har denne: Karlstad denne adresse
i blokken 206.251.6.0 - 206.251.6.255

Firewall'en siger at det er "TCPIP kernel driver" der står for
udsendelse af ICMP Echo'et (Ping??)

Nu er så mit spørgsmål, hvorfor gør den det?? Jeg ved ikke hvad TCPIP
kernel driver er, og jeg forstår endnu mindre hvorfor den mener at
skulle kontakte denne Karlstad adskillige gange mens jeg er på nettet.

Som sagt har jeg blokeret udgående ping'er og har ikke oplevet nogen
ulemper herved..

I denne "genudsendelse" kunne jeg jo også spørge om hvad Kernel.386 er
? Min firewall blokerer jævnligt noget fra denne. Lige her og nu
husker jeg ikke hvad det var (TCP, UDP, ICMP??), men vil starte en
eftersøgning i log'en. Men HVAD ER Kernel.386??

Et bud på, hvad det er, der foregår, vil være overmåde meget
velkomment!

vh. Ole Rosted

whois -h whois.arin.net !netblk-isi-sv-customer2 ...
Shared Customer Blocks (NETBLK-ISI-SV-CUSTOMER2)
1111 Karlstad Dr
Sunnyvale, CA 94089
US

Netname: ISI-SV-CUSTOMER2
Netblock: 206.251.6.0 - 206.251.6.255

Coordinator:
ISI Operations Center (ISI-NOC-ARIN) noc@ISI.NET
(888) 541-9888
Fax- - - - (408) 541-9878

Record last updated on 26-Oct-1998.
Database last updated on 9-Mar-2001 07:48:26 EDT.