Kønsbestemmelse af Dværg Guramier...
Fra : Kasper

Dato : 17-02-03 16:27

Hej NG,

Kan en fortælle mig hvordan man bestemmer kønnet på en Dværg Gurami?

Mvh Kasper Munch

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 17-02-03 16:48

"Kasper" <knfilter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Kan en fortælle mig hvordan man bestemmer kønnet på en Dværg Gurami?
>
> Mvh Kasper Munch

Hej Kasper
Nu er der jo snart ikke en regel uden undtagelse. Man avler meget med at få
ekstra lange finner osv.
Men hvis det er en nogenlunde ren fremavl, så er rygfinnen forskellig i sin
afslutning. Hvis du ser nogle, der er mere spidse end buede, så er der
sandsynlighed for at det er hanner.
Hilsen
Jørgen

Fra : Plesner

Dato : 17-02-03 23:17

> [...]
> i sin afslutning. Hvis du ser nogle, der er mere spidse end buede, så
> er der sandsynlighed for at det er hanner.

Og så er hannen farvestrålende (normalt striber i rød- og blåmetallic, men
der er desværre også en par degenerede varianter, der er stort set helt
røde eller helt blå). Hunnen har kun antydninger af farvede striber, er
lidt kortere og mere trekantet i kropsformen end hannen.

Plesner

Fra : Kasper

Dato : 18-02-03 11:25

Okay, tak for hjælpen, ville lige sikre mig at jeg ikke gik ud og købte en
af samme køn.

Mvh Kasper Munch