Døden banker på døren..
Fra : Jimmi

Dato : 03-02-03 14:58

Hej..

En kedelig historie om min kuglefisk Fernando.. Han har haft det rigtig
godt indtil i går, hvor han sov lidt læmge.. Men idag ser det ud til at han
har fået de der hvide pletter, Jeg er så idag gået igang med en akut Fanuna
Mor kur.. Den stakkels fisk kan næsten ikke svømme. Ligger modløs på
bunden.. :( Ingen af de andre fisk ser ud til at have det..

Er det overhovedet effektivt?? Er der nogen der har fisk som havde en
"nedperiode" og er livet op efter en kur med Fauna Mor??

Sørgelige hilsener..

Jimmi

Fra : Alex Sørensen

Dato : 03-02-03 17:23

Mine pragtsmerlinger, havde det ligesådan. Efter en uges kur, var alt
normalt igen, og har været det siden. Så jeg kan kun sige god for kuren.
(Troede heller ikke selv helt på den i starten)

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Thomas

Dato : 03-02-03 21:42

Hej Jimmi

Jeg har haft besøg af dr. død 2 gange i forbindelse med hvide pletter. Og
jeg bruger Fauna Mor. Jeg kan kun sige at straks man ser de hvide pletter så
i med skidtet, og følg opskriften, og vupti.Sidst havde jeg kun et dødsfald
+ 1 jeg fjernede der var meget hvid plettet.

1. var der flere dødsfald og jeg kørte kuren 2 gange, men der var angrebet
også mere fremskreden.

Så jeg står inde for Fauna Mor

Mvh

Thomas

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-02-03 22:38

Har altid brugt det og det virker altså, tror det er det bedste middel mod
hvide pletter.

/Thomas

Fra : Jimmi

Dato : 04-02-03 09:33

Hej..

Ja jeg havde forventet at det virkede altså Fanuna Mor.. Men selvfølgelig
det er ikke til at se hvordan fisken egentlig har det... Jeg må sige det..

Fernando døde her til morgen.. Stoppede bare med at baske med vingerene og
faldt i første omgang til bunden.. Vil tro han drunkede, selv om jeg var på
pletten og prøvede at få ham op til en omgang førstehjælp.. Det var for
sent.. Han er død, borte, Han stilte fiske træskoene kl. 7.24.

Jeg vil hermed gerne holde 2 min stilhed for Kuglefisken Fernando, som har
været en go hjælp i den store kamp mod snegle.

Øv for en dag..:(

Men jeg er samtidig glad for igen andre fisk viser tegn på sygdom, så jeg
fortsætter alligevel kuren.

Venlig hilsen

Jimmi

Fra : Hansen

Dato : 04-02-03 10:46

Vi vil alle mindes fernando

Fra : Henrik Lohse

Dato : 04-02-03 10:47

(stilhed)

Fra : John Brogaard

Dato : 07-02-03 15:30

Jeg føler med dig Jimmi

Jeg havde selv en kulgefisk kaldt "Grev Ingolf" på grund af sine
fremtrædende fortænder - der groede alger på. Han var også en dejlig fisk,
som ikke gjorde andre ondt (med mindre han så en snegl). Så var han så tam,
at han kunne håndfoders og tages op med hånden. Han kom altid hen til én,
når man puttede hånden ned i vandet.

Jeg havde ham i alskillige år, men han blev også pludselig ramt af
sygdom/alderdom. Jeg så ikke noget sygdomsbilled på ham. Han blev blot mere
og mere inaktiv. Sov længe om morgen, skulle have en lang middagslur og gik
tidlig i seng. Tidsidst var der ingen pauser i mellem de forskellige hvil,
og så blev han vist så træt, at han glemte at bevæge gællerne. Det blev hans
død. Også et stort tab for familien og mig især - Der findes ingen lige som
Grev Ingolf.

Ære være hans og Fernondo's minde

John