Fra malawi til selskabsfisk
Fra : Haraldsgården

Dato : 29-01-03 11:23

Vi har et 1000 l. med malawi chiclider. Vi vil gerne have, almindelige
stimefisk i stedet, neon, zebra, barber, tetra, osv.
Der er ca. 25 - 30 cichlider i akvariet, som skal ud. ER DER NOGEN SOM ER
INTERESSERET I DEM Evt. i en byttehandle med ovenstående, eller ligende.
ellers skal jeg ud i en større aflivningsmanøvre, og det har jeg ikke den
store lyst til

Ole

Fra : Brizz

Dato : 29-01-03 14:20

> [...]
> ellers skal jeg ud i en større aflivningsmanøvre, og det har jeg ikke den

Forstå det dem der kan. Men det nemmeste vil være hvis du siger hvor i
landet fiskene er og hvad det er for arter og antal og køn. Det gør det lidt
nemmere
Og egentlig hører indlægget til i news:dk.marked.privat.dyr.akvarium
Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Tine Krogh

Dato : 30-01-03 21:08

giderikkesnotmails wrote:

> [...]
> lidt nemmere
> Og egentlig hører indlægget til i news:dk.marked.privat.dyr.akvarium

Hej Brian
De fleste akvarieforretninger tager imod ens fisk/unger,som de sælger
videre, som regel får du noget til gengæld, planter fx.

Venlig hilsen Tine

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-01-03 18:13

"Haraldsgården" <klub@haraldsgaarden.dk> wrote in message

> Vi har et 1000 l. med malawi chiclider. Vi vil gerne have, almindelige
> stimefisk i stedet, neon, zebra, barber, tetra, osv.

Der findes ingen stimefisk i en akvariesammenhæng. De stimer kun umiddelbart
efter de er smidt i baljen, såsnart den bliver 'hjemmebane' er stimeriet
slut. Det hænger vel sammen med at stimer kun er relevante for "pelagiske"
fisk - og det giver et akvarium ingen muligheder for (med mindre man er
Nordsøcentret eller lign. og har akvarier på hundredevis af kubikmeter.

Prøv i markedsgruppen

vh
Jan