hvorfor batteri i CV?
Fra : SB

Dato : 08-03-03 20:42

Hvad gavn skulle det gøre at have batteri i sin campingvogn, når man kører,
tager den vel strøm fra bilen, når amn holder stille er man vel på en
campingplads, der er da masser af strøm der.
Kan godt være der er en logisk forklaring på det, har bare ikke lige fundet
den men er også nybegynder i den her branche

Søren B

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 08-03-03 23:19

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fundet
> den men er også nybegynder i den her branche

Ved du hvad strømmen koster pr nat på campingpladsen?
Derfor vil nogen hellere bruge gas til kæleskabet og batteri til lys!

Hilsen Steen.

Fra : Gismo

Dato : 08-03-03 23:35

SB wrote:
> Hvad gavn skulle det gøre at have batteri i sin campingvogn,
> Søren B

På restepladser ved overnatning, hvis man benytter alle mandsretten i
sverige,
ha' mulighed for at spare penge ved at være selvforsynet med el, o.s.v.
o.s.v.

Gismo

Fra : Arne Keller

Dato : 09-03-03 20:58

On Sat, 8 Mar 2003 23:34:40 +0100, "Gismo"
<baatnakkedummy@hotmail.com> wrote:

>På restepladser ved overnatning,

Nemlig

>hvis man benytter alle mandsretten i
>sverige,

Nej ikke helt den gælder ikke for bil og CV

> ha' mulighed for at spare penge ved at være selvforsynet med el, o.s.v.
>o.s.v.

Nemlig.

Jeg byggede batteri i vognen da vi skulle tilbringe 3 uger uden
mulighed for eltilslutning, det fungerede med 1 opladning ved den
nærmeste stikkkontakt.

Man kan klare sig langt med et batteri og sine 2 komposit flasker med
gas. Varme, køleskab og lys fungerer udemærket.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-03-03 01:12

> [...]
fundet
> den men er også nybegynder i den her branche

Ud over at alt virker selv om 230V går eller man kan helt undvære 230V i et
stykke tid.
Hvis du vil instalere ekstra udstyr som lysdæmper, autoradio, mover,
automatiske støtteben osv.

Hilsen Jørgen

Fra : Tommy Thøgersen

Dato : 09-03-03 15:38

"SB"skrev:
Hvad gavn skulle det gøre at have batteri i sin campingvogn

Hej Søren.
Det kan der være mange årsager til, min begrundelse er:
Alt lys, vandpumpe, blæser og radio er til 12 volt, og desuden styres
mit gasfyr med 12 volt.
Det betyder, at jeg kan klare mig helt uden 220 volt i en weekend, når
jeg har et ordentligt batteri montert i campingvognen.
Det batteri kan jeg desuden lade fra bilen, når jeg kører, så jeg har
faktisk været på ferie en hel uge uden at tilkøble 220 volt på noget
tidspunkt, hvilket betyder en besparelse på døgnafgiften på
campingpladsen, ca 140 kr.

Jeg kører forøvrigt også meget om vinteren, og på nogle pladser
(Absalon Camoing) er der pladsafgift, hvis man skal have strøm, så der
er besparelsen næsten dobbelt op.

Selvfølgelig koster det lidt strøm hjemmefra samt lidt mere benzin
under kørslen, men det er småpenge.

Forøvrigt er det risikabelt at trække strøm fra bilen, den skal jo
helst kunne starte igen. Min forbindelse fra bil til campingvogn
bliver afbrudt når bilen slukkes, således at jeg altid har fuld kraft
på bilen.

Hilsen Tommy T - Odense

--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : Gismo

Dato : 09-03-03 15:52

Tommy Thøgersen wrote:

>, hvilket betyder en besparelse på døgnafgiften på
> campingpladsen, ca 140 kr.

Det var sgu' noget dyrt strøm 140 i døgnet.

Gismo

Fra : T. Hartung

Dato : 09-03-03 19:40

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var sgu' noget dyrt strøm 140 i døgnet.

njaaaa - jeg syntes da nu det var billigt - 7 døgn for 140 kr - jeg giver
mere på flere steder

mvh
T. Hartung

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-03-03 22:08

Hej

Jeg har i snart 7 år camperet uden at købe strøm.
Udover at spare lidt kroner, er man godt stillet på rastepladserne ned
gennem tyskland, men også i udlandet, hvor ikke alle pladser har strøm til
alle, og hvor nogle at østlandene kræver mærkelige adaptorer for at kunne
slutte til.

Sidste år, på en 3 ugers tur til Tjekkiet, måtte jeg dog købe strøm en
enkelt gang til at lade op med, da vi ved en fejl havde fået tændt
køleskabet på 12 volt mens vi lå stille. (nu sidder der et relæ, så det ikke
kan ske igen).

Hilsen

Kim Olsen