Sæsonbestemte krampetrækninger?
Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 15:03

Der har godt nok været stille her i gruppen det sidste par dage... ;)

Skyldes det at man sidder rundt om i startblokkene og venter på at sæsonen
starter eller er der andre grunde til det.

Hvis det er den forestående sæsonstart der rumsterer så overvej at tage
afsted bare i denne week-end - sådan bare for at prøve vintercamping. Godt
nok er der ikke sne og mange frostgrader men efter en tur i skoven, på
stranden eller rundt om søen så er der ikke meget der slår en kop varm
chokolade og lune æbleskiver - samtidig med at man sidder i varmen og kigger
ud på omgivelserne. Lidt stille musik fra radioen og en god bog med kaffe og
en lille en til er heller ikke at foragte.

Bare det at man er ude og kan nyde naturen, roen og det at man kan slappe af
uden at få dårlig samvittighed over det man måske burde have lavet er
anstrengelserne være - i det mindste så længe der er gas på flasken. Og husk
at den altid løber tør om natten så ha' en reserve klar...

God week-end

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-03-03 16:28

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Der har godt nok været stille her i gruppen det sidste par dage... ;)

Måske er folk bange for at blive irettesat.

Læg mærke til at jeg har klippet det meste af det oprindelige indlæg væk.
Håber blot ikke at jeg så har klippet for meget.

Med venlig hilsen.
Steen Jakobsen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-03-03 16:32

Steen Jakobsen <s.jakobsen.spamfilter@post1.tele.dk> skrev:

[ ... ]
> Læg mærke til at jeg har klippet det meste af det oprindelige
> indlæg væk. Håber blot ikke at jeg så har klippet for meget.

Ja ja, helt uden kritik skal det der nu ikke gå helt stille af:

-- Rigtig flot gjort! LOL --

Ka' I så rigtig hygge jer med kold camping i den næste uges tid medens
jeg sopper rundt i middelhavets forårslune vande

- der på søndag rejser 8 dage til sol og varme
ved den Tyrkiske Middelhavskyst !

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 17:12

In news:b47pm7$4sp$1@dknews.tiscali.dk,
Andreas Falck typed:

> Ka' I så rigtig hygge jer med kold camping i den næste uges tid medens
> jeg sopper rundt i middelhavets forårslune vande

Trods dit valg af ferieland - så go' ferie <

Og er det samme plads som sidste år når du kommer hjem? D...?

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- der aldrig kunne finde på at holde ferie i bl.a. Kina
og Tyrkiet - ser ingen grund til at støtte styreformer

Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-03-03 18:21

> Trods dit valg af ferieland - så go' ferie <

Det *er* et godt ferieland!

> Og er det samme plads som sidste år når du kommer hjem? D...?

Nu har jeg jo lidt svært ved at flytte cv'en uden trækhalløjsa på
pkw'en, så jo den bliver stående hvor den stod da den blev stilt -
og det er jeg ganske godt tilfreds med.

> [...]
> og Tyrkiet - ser ingen grund til at støtte styreformer
> der ikke behandler egen befolkning godt.

Nu støtter jeg også mest de små lokale handlende og ditto spisesteder
omme bagved i de små gyder, hvor turisterne har svært ved at finde om
til

Og i slutningen af juni smutter jeg så 14 dage til omegnen af Ceske
Krumlov, - Sydpolen stod ellers højt på ønskelisten (snart mange år
siden jeg sidst var der).

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 18:43

In news:b4802n$73d$1@dknews.tiscali.dk,
Andreas Falck typed:

> Nu har jeg jo lidt svært ved at flytte cv'en uden trækhalløjsa på
> pkw'en, så jo den bliver stående hvor den stod da den blev stilt -
> og det er jeg ganske godt tilfreds med.

Åh ja... Det var lige smuttet - du er jo ikke rigtig campist...

> Nu støtter jeg også mest de små lokale handlende og ditto spisesteder
> omme bagved i de små gyder, hvor turisterne har svært ved at finde om
> til

OK - du er (trods alt) tilgivet. Det er forresten også det eneste rigtige
hvis man vil opleve ferielandet. Det gælder både charterferie og
campingferie.

> Og i slutningen af juni smutter jeg så 14 dage til omegnen af Ceske
> Krumlov,

Det ser godt ud
http://www.itisnet.com/english/e-ce/e-czech/e-krumlov/e-f-krumlov.htm

> - Sydpolen stod ellers højt på ønskelisten (snart mange år
> siden jeg sidst var der).

Se dér kan man vintercampere! Det er noget andet end Dronningmølle... <

Carsten

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-03-03 23:41

Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> skrev:

[ ... ]
> Åh ja... Det var lige smuttet - du er jo ikke rigtig campist...

hi hi - ja så'n er det jo også nogen der siger

> OK - du er (trods alt) tilgivet. Det er forresten også det eneste
> rigtige hvis man vil opleve ferielandet. Det gælder både
> charterferie og campingferie.

Ja, det er for os den eneste måde at opleve et sted på. De dersens
overrendte opskruede turistedede steder med en helt igennem forloren
facade kan vi ikke bruge til noget.

> Det ser godt ud

http://www.itisnet.com/english/e-ce/e-czech/e-krumlov/e-f-krumlov.htm

Tak for linket - det kendte jeg ikke!

Hvis du, eller en masse andre, har kendskab til rejsebeskrivelser (ud
over dem der findes på Rejsebeskrivelser.dk) er jeg meget interesseret
(sprogene skal helst være dansk, norsk eller svensk - engelsk kan også
godt gå an)!

> Se dér kan man vintercampere! Det er noget andet end
> Dronningmølle... <

Ja *det* kan man, men på grund af deres form for snerydning er det
altså ikke let at komme rundt med cv'en hægtet på personbilen

Nu har jeg så også kun været der om sommeren. Når jeg rejser på ferie
plejer jeg ikke at opsøge kulde, frost og sne, men sol sommer og
varme - også om vinteren

Du ved den der med at alt under 30 grader er småkøligt og alt under 20
grader er arktisk kulde LOL

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 17:08

In news:3e676917$0$214$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Steen Jakobsen typed:

> Måske er folk bange for at blive irettesat.

Hvem, hvad, hvor... Jeg har set masser af vejledninger, enkelte lidt
stramme - men vist ingen irettesættelser... <

> Læg mærke til at jeg har klippet det meste af det oprindelige indlæg
> væk. Håber blot ikke at jeg så har klippet for meget.

Perfekt...!

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Janne Madsen

Dato : 06-03-03 17:48

Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b47kds$rgi$1@news.net.uni-c.dk...
> Der har godt nok været stille her i gruppen det sidste par dage... ;)
>Godt
> nok er der ikke sne

Der var du da godt nok lidt for hurtig eller er det kun sjælland sneen har
forladt. Her ovre i hovedlandet vælter sneen ned lige nu

Selv god weekend
hilsen Lennart

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 17:51

In news:3WK9a.112$9L3.18@news.get2net.dk,
Janne Madsen typed:

> Der var du da godt nok lidt for hurtig eller er det kun sjælland
> sneen har forladt. Her ovre i hovedlandet vælter sneen ned lige nu

Tørt og egentlig rimelig godt med små huller i skyerne - og altså absolut
ingen nedbør men hamrende koldt på grund af vinden.

Carsten

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 06-03-03 18:48

"> Hvis det er den forestående sæsonstart der rumsterer så overvej at tage
> afsted bare i denne week-end -

Det har vi så sandelig også tænkt os, CV'en er blevet vasket igår så den er
blevet næsten hvid igen , troede jeg ellers ikke den kunne blive igen, den
var godt nok beskidt.

> God week-end

Jo tak

Mvh
H.Hvidberg
----
www.toyota-forum.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-03-03 18:56

Carsten Stage wrote:
> Der har godt nok været stille her i gruppen det sidste par dage... ;)

Ja taK jeg trode at det var min forbindelse det var galt med :)

> [...]
> have lavet er anstrengelserne være - i det mindste så længe der er
> gas på flasken. Og husk at den altid løber tør om natten så ha' en

Ja selvfølig skal vi ud i campingvognen i week-enden har selfølig sikret
mig 2 nye flasker gas så vi kommer ikke til at fryse. ;)

Med venlig hilsen Steen med ønsket om en god week-end.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : Stig Jensen

Dato : 06-03-03 21:07

"Carsten Stage" <stagenospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er den forestående sæsonstart der rumsterer så overvej at tage
> afsted bare i denne week-end.

Jamen det gør vi da også, sæsonen starter imorgen, så da kører vi Cvén ned
på pladsen "Vemmetofte"

> i det mindste så længe der er gas på flasken. Og husk
> at den altid løber tør om natten så ha' en reserve klar...

Jeg har sikret mig to flasker, men jeg har også lige monteret en Truma
Ultraheat så mon ikke vi kan holde varmen, den står og køre udenfor lige nu,
på 2000 W og der er ca 22 grader inden i vognen ved en ude temp på 0 grader
aahhh.
Ang montering af ultraheat, "Omtalt den 13/1 i NG" så tog det ca 2 timer og
jeg kom ikke i berøring med fyret, da man i min vogn Adria 502 UK. 2002.
kunne komme til at tage selve bagpladen ud, efter af jeg havde afmonteret
varmeslanger og to stik til blæseren, så var det lige til at montere
ultraheaten og på med pladen igen og den skal ikke gastestes da der ikke
er rørt noget ved gasfyret.
Der er monteret en automatsikring udført af en elektrikker.

Med venlig hilsen.
Stig.

Fra : Carsten Stage

Dato : 06-03-03 21:34

In news:3e67ab57$0$31967$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Stig Jensen typed:

> [...]
> lige til at montere ultraheaten og på med pladen igen og den skal
> ikke gastestes da der ikke er rørt noget ved gasfyret.

Du skulle vel også have skorstenen afmonteret? I så fald huskede du vel en
ny pakning...

Jeg har ikke selv monteret Ultra Heat - men hvis det er så nemt som du
beskriver, så er der snart ikke flere undskyldninger for ikke at gøre det.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
- som efterlyser en OE fil fra news.uni-c.dk med dk.fritid.camping
med alle gruppens indlæg fra gruppens start...

Fra : Tommy Hansen

Dato : 06-03-03 22:08

> Du skulle vel også have skorstenen afmonteret? I så fald huskede du vel en
> ny pakning...

Det håber jeg at han gjorde for der følger faktisk en ny pakning med
UltraHeat'en.

MVH Tommy

Fra : Stig Jensen

Dato : 06-03-03 22:11

> [...]
> In news:3e67ab57$0$31967$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,

> Du skulle vel også have skorstenen afmonteret? I så fald huskede du vel en

Hej nej der var ikke nødvendig at afmontere skorstens slangen, men kun
varmeslangerene. Men der følger en ny pakning med hvis man tager fyret ud.

> Jeg har ikke selv monteret Ultra Heat - men hvis det er så nemt som du
> beskriver, så er der snart ikke flere undskyldninger for ikke at gøre det.
Nej bare kom igang. Det var ikke noget problem hvis du er lidt "LETH" på
fingerne Jeg har monteret selve thermostaten så langt væk fra ovnen som
muligt, henne ved siddegruppen og ikke på siden af højskabet hvor alt det
andet tingeltangel sidder, da der jo bliver meget varmt der og thermostaten
vil slå fra.

Hilsen Stig.

Fra : Peter \(2970 Hørshol~

Dato : 07-03-03 18:26

< Stig Jensen wrote:
< jeg har også lige monteret en Truma Ultraheat..........
< Der er monteret en automatsikring udført af en elektrikker......

Hej Stig, jeg håber du kan hjælpe med følgende vedr. Ultra Heaten og din Adria
(som er magen til min, blot to år nyere):

1. Ved du hvor jeg køber den (altså Ultra Heaten) billigst og smartest. Med
smartest mener jeg et sted hvor man får alt hvad man skal bruge;
"cash-and-carry" som det hedder på nydansk?

2. Er installationsvejledning og det tilbehør, der følger med tilstrækkeligt
til at en tidl. MC-mekanikker kan klare opgaven, eller skal man have en større
"boglig" viden.

3. Det det med automatsikringen; følger den med eller skal man ud at købe en
ny? Og er elektrikeren nødvendig eller kan han efterfølgende blot kontrollere
mit arbejde..

På forhånd tak for hjælpen.

MVH Peter

Fra : Stig Jensen

Dato : 10-03-03 21:24

"Peter (2970 Hørsholm)" <MCpeterrFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e68d609$0$120$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 1. Ved du hvor jeg køber den (altså Ultra Heaten) billigst og smartest.
Med
> smartest mener jeg et sted hvor man får alt hvad man skal bruge;

Hej Peter undskyld at jeg først svare nu, jeg har lige været en smut på
camping. jeg har købt den hos PJ i Roskilde til 1895 kr. Du kan også købe
den hos www.campingpriser.dk 1798 kr. og hos www.hks-camping.dk også til
1798 kr + forsenselse.

> [...]
tilstrækkeligt
> til at en tidl. MC-mekanikker kan klare opgaven, eller skal man have en

Der er ikke nolge problemer med vejledningen den er ok, du skal bare huske
at skrue de to skruer ud der sidder i det træstykke over ovnen,det kan så
skubbes ca 2-3 cm op lige nok til at skjoldet kan komme ud, du skal også
lige rette de tapper ud på skjoldet hvor det er skruet fast i skabet.

> 3. Det det med automatsikringen; følger den med eller skal man ud at købe
en
> ny?
Automatsikringen følger ikke med,jeg købte en i Bauhaus for 49 kr. 13 amp.

Og er elektrikeren nødvendig eller kan han efterfølgende blot kontrollere
> mit arbejde..

Man må jo ikke selv rode med det så hvis du kender en ville jeg spørge ham.

Hilsen Stig.
Du kan malie til mig hvis det er andet du vil spørg om husk at fjerne XXX
fra min adr.

Fra : Peter \(2970 Hørshol~

Dato : 12-03-03 18:43

Stig Jensen wrote:

> Hej Peter undskyld at jeg først svare nu, jeg har lige været en smut
> på camping. jeg har købt den hos ¨.....<klip>

Tusind tak for de gode råd

Mange hilsner fra Peter
(der desværre ikke har haft CV'en ude endnu i år)

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 06-03-03 22:36

Carsten Stage wrote:
> Der har godt nok været stille her i gruppen det sidste par dage... ;)

Jo tak, og i lige måde.
Men dit indlæg har afstedkommet 13 indlæg al ligegyldigt indhold. Og hvad
der overrasker mig mest: De fleste er kommet fra de 2 der hele tiden skal
fortælle os hvordan vi bør opføre os her.
Jeg har lidt svært ved at se det campingrelaterede i disse indlæg. Kan I
ikke bruge jeres ICQ til den slags personligt fnidderfnadder. Hellere ingen
indlæg end indlæg uden indhold.
Fik jeg klippet rigtigt?

Ebbe

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-03-03 23:53

Ebbe Rasmussen <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev:

[ ... ]
> Fik jeg klippet rigtigt?

Eksemplarisk og flot, og lige til efterfølgelse for andre.

Og så lige et campinrelateret sidespring væk fra alt det offtopic
hyggesnak.

Min vogn stod allerede forårsbrugsklar i sidste weekend. Forteltet
(alm. sommertelt) kommer ikke op før omkring 1. april.

Er der ikke noget med at med mindre man har specialtegnet forsikring,
dækker den alminde kaskoforsikring ikke fortelte i perioden 1/10 -
31/3 eller noget i den stil? Er der mon nogen der har lidt mere
præcise oplysninger om den slags. Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde
noget konkret i mine forsikringsbetingelser (dem skal jeg vist at
efterset lidt nøjere).

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-03-03 02:18

In news:b48jfk$ec2$1@dknews.tiscali.dk,
Andreas Falck typed:

> Er der ikke noget med at med mindre man har specialtegnet forsikring,
> dækker den alminde kaskoforsikring ikke fortelte i perioden 1/10 -
> 31/3 eller noget i den stil?

Det har jeg da læst et eller andet sted. Jeg tror endda at der specifikt var
nævnt at det kun var gældende for almindelige fortælte og at vintertelte
derfor var dækket.

> Er der mon nogen der har lidt mere
> præcise oplysninger om den slags. Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde
> noget konkret i mine forsikringsbetingelser (dem skal jeg vist at
> efterset lidt nøjere).

Det kunne være at man skulle dykke i forsikringsmappen og kigge.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Hvis du er ny i nyhedsgrupperne, og måske ikke helt sikker
på hvordan man bærer sig ad, så er der hjælp at hente på

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-03-03 06:35

Andreas Falck wrote:

> [...]
> præcise oplysninger om den slags. Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde
> noget konkret i mine forsikringsbetingelser (dem skal jeg vist at

Hej Andreas.

Den er go nok i mine forsikrings polise er der et tilleg hvor der står
at forsikkringen ikke dækker fortelt i perioden 1. november til 1. april
dog undtaget vintertelt.

MVH Steen.

--
____________________________
Steen Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-03-03 07:28

In news:b49b24$74s$1@sunsite.dk,
Steen Larsen typed:

> Den er go nok i mine forsikrings polise er der et tilleg hvor der står
> at forsikkringen ikke dækker fortelt i perioden 1. november til 1.
> april dog undtaget vintertelt.

Nu blev jeg alligevel nysgerrig og måtte nærlæse mine
forsikringsbetingelser - og jeg har ingen begrænsninger af den art. Gad vide
hvor det så er at jeg har læst det...

Men man kunne forestille sig at man vil forsøge at afvise belastningsskader
på et "ikke vintertelt" med baggrund i at det er selvforskyldt og en
"påregnelig" skade.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-03-03 09:05

> [...]

> Men man kunne forestille sig at man vil forsøge at afvise
> belastningsskader på et "ikke vintertelt" med baggrund i at det er

I min police står der heller ikke noget, men jeg har lige ringet til
forsikringsselskaber, der siger at de ikke dækker almindelige
sommertelte i perioden 1/11 - 31/3. Vintertelt er dækket hele året.

Skal de dække et almindeligt fortelt der er opsat i vinterperioden, da
skal der foretages en særlig vintersikring af teltet med kraftige, og
ekstra, stænger. Endvidere skal der ske en skriftlig tillæg til
policen hvor den særskilte vintersikring er beskrevet.

Og iøvrigt tak for jeres svar! - Godt at vide at man kan få hjælp selv
om man står lige over for at skulle afsted til sommeragtig *varme* og
en *masse* sol ved middelhavets smukke strande LOL

Fra : Bo Larsen

Dato : 07-03-03 09:52

Andreas Falck wrote:
> Carsten Stage <stagenospam@fabel.dk> skrev:
>
> [ ... ]

Sidste vinter havde vi besluttet at holde juleferie i campingvognen. Vi
havde på det tidspunkt intet vintertelt, så vi kørte ned og rejste det
almindelige fortelt dagen før vi skulle holde ferie. Om natten kom der 60
cm. sne i området omkring Sorø hvor vores campingvogn stod. Det var mere en
forteltet kunne klare.
Klokken. 12.00 den 24. december ringede de fra campingpladsen for at
fortælle os at vores fortelt var faldet sammen under vægten af den megen sne
(det var blevet tøvejr).
Vi pillede forteltet ned og kørte det til forhandleren, anmeldet skaden hos
forsikringsselskabet, og 1½ måned senere fik vi forteltet retur. Der var
skiftet en bane i loftet på grund af en flænge, og samtidig fik i et helt
nyt sæt stænger. Så vores forsikring dækkede det heldigvis!
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-03-03 10:03

Bo Larsen <Larsen_bsc *Slet dette*@hotmail.com> skrev:

[ .. test ødelagt af alt for meget julesne .. ]

> Så vores forsikring dækkede det heldigvis! --

Tja, vi må jo så konstatere at der er forskellig praksis hos
forsikringsselskaberne. - Men det glæder mig da at I fik dækning i
jeres tilfælde

- der på søndag rejser 8 dage til sol og varme
ved den Tyrkiske Middelhavskyst !
Juhuu - og nu er det snart søndag !!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-03-03 12:32

Så vores forsikring
>dækkede det heldigvis!
>--
>Med venlig hilsen / Best regards
>Bo Larsen
>Systemadministrator
>Flyvevåbnets Officersskole

Måske fordi forteltet IKKE stod der hele vinteren - men netop var
sat op dagen før for kortvarigt brug ?

Har selv haft en sag med inbrud i vort sommerhus hvor det viste
sig at TopDK har nogle til tider meget morsomme fortolkninger af
det danske sprog !
Derfor tror jeg der er væsentlig forskel på om policen - f.eks. -
siger at et fast opstillet fortelt ikke er dækket. Det betyder jo -
rent sprogligt - ikke at et midlertidigt opstillet fortelt ikke
er dækket.
Ved godt det lyder lidt søgt men som sagt har vi prøvet hvor
fleksibelt det danske sprog er - også ud over det i kan slå op i
danske retskrivningsordbøger !

Altså: stil hellere skriftlige spørgsmål til jeres forsikring FØR
skaden måske opstår !

Mvh

Jesper

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-03-03 02:09

In news:b48f0c$c24$1@sunsite.dk,
Ebbe Rasmussen typed:

> Men dit indlæg har afstedkommet 13 indlæg al ligegyldigt indhold.

Der skulle ikke meget til - men kig igen, de fleste havde også et
campingrelateret indhold.

> Og
> hvad der overrasker mig mest: De fleste er kommet fra de 2 der hele
> tiden skal fortælle os hvordan vi bør opføre os her.

Undskyld ;)

> Jeg har lidt svært ved at se det campingrelaterede i disse indlæg.

Det har heller ikke været det dominerende - men de fleste af dagens indlæg
havde dog også noget der var relevant.

> Kan I ikke bruge jeres ICQ til den slags personligt fnidderfnadder.
> Hellere ingen indlæg end indlæg uden indhold.

Der var noget small-talk så du har ret i at de ikke var så faktuelle som det
ofte er set.

> Fik jeg klippet rigtigt?

Bestemt!... >

Med venlig hilsen,