Vudering af prissætning.
Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-03 09:50

Jeg vil gerne vide om jeg er ude på overdrevet når jeg prissætter en Chateau
Safari La Car 400 fra '94 med et fortelt fra 2002 (og en masse tilbehør) til
42.000 ?.
Det er et vennepar der ikke vil campere mere, og har spurgt mig hvad deres
vogn kan være værd (De mener at når jeg nu éen gang har handlet bil privat,
må jeg jo vide alt om....Privat handel med campingvogne! ))
Jeg har fundet en fra '95 hos Safari i Struer som han vil sælge for
69.900.....Er det ikke temmeligt dyrt ?
Prisen skulle gerne afspejle at de gerne vil af med den rimeligt hurtigt.

For dem der har tid og lyst til at hjælpe en der ABSOLUT ikke ved "alt" om
at sælge brugte campingvogne er der en masse info på:
http://www.sitecenter.dk/tinaogsoeren/campingvognslges/

Replys som tilkendegiver en interesse for vognen bedes placeret i den
relaterede markedsgruppe, hvor der er en annonce.

En anden ting: De har fået fortalt, at fordi den har køkkensektionen bag i
vognen er den næsten umulig at køre med og derfor ikke ret meget værd. Kan
det være rigtigt ? De har kun brugt den som fastliggervogn - Er det godt
eller skidt i en salgs situation ?

Mvh
/Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-03-03 11:30

> [...]
Chateau
> Safari La Car 400 fra '94 med et fortelt fra 2002 (og en masse tilbehør)

Det ved jeg ikke, men prøv at kontakte en forhandler og lad som om du vil
købe en anden cv og sig at du har den Chateau du vil bytte ind, de nævner så
en pris, der kan du så lægge lidt oven i da de jo tjener på den.

> 69.900.....Er det ikke temmeligt dyrt ?

igen det ved jeg ikke men i det forhold burde det være nemt at sælge den
vogn.
sæt den i den blå avis, Imellem campister (salg siden) også.

Hilsen Jørgen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-03 12:01

> Det ved jeg ikke, men prøv at kontakte en forhandler og lad som om du vil
> købe en anden cv og sig at du har den Chateau du vil bytte ind, de nævner

> en pris, der kan du så lægge lidt oven i da de jo tjener på den.

Jeg ved ikke med campingvogne men med biler er der ofte MEGET stor forskel
på en indbytningspris, og en ren handel. Og forhandleren(e) er meget
interesseret i at få den i kommision, men vil ikke købe den.

Mvh
/Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 03-03-03 13:29

Jeg ved ikke med campingvogne men med biler er der ofte MEGET stor forskel
> på en indbytningspris, og en ren handel. Og forhandleren(e) er meget
> interesseret i at få den i kommision, men vil ikke købe den.

Find en anden forhandler, som du kan spørge, de lægger noget i retningen af
10-20.000 kr. på, det lyder som at den forhandler du har været hos lægger
omkring 20.000 på.

Hilsen jørgen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 03-03-03 13:55

Hej Søren.
Jeg var inde at kigge din side i week-end'en, og for mig at se er prisen
fornuftig.
Fastliggervogn er også et gode.
Det er jo en god vogn til et par, vægten er vel heller ikke så stor (gætter
på under 800 kg egenvægt) ? Kan den trækkes af alm. personbil ?
Jeg kender ikke dens køreegenskaber; men det ser rigtigt ud.

ivan, århus

--
;o//
ivan, århus

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-03 14:26

> Hej Søren.
> Jeg var inde at kigge din side i week-end'en, og for mig at se er prisen
> fornuftig.

Det glæder mig at høre

> Fastliggervogn er også et gode.

Så gavner det jo nok sagen

> Det er jo en god vogn til et par, vægten er vel heller ikke så stor
(gætter
> på under 800 kg egenvægt) ? Kan den trækkes af alm. personbil ?

Det kan den sagtens med en egenvægt på 775kg og 1100 totalvægt

Mvh
/Søren

Fra : RSL

Dato : 03-03-03 14:00

> [...]
> det være rigtigt ? De har kun brugt den som fastliggervogn - Er det godt

Jeg har en vogn - godt nok en Adria - med endekøkken og den er meget let at
køre med

Fra : Soren Pedersen

Dato : 03-03-03 14:28

> Jeg har en vogn - godt nok en Adria - med endekøkken og den er meget let
at
> køre med

Det undrede også mig.....Jeg mener at have set masser af vogne med
endekøkken, og så ville det da være mærkeligt om producenterne ikke havde
flyttet køkkenet noget før hvis det nu skulle være så svært at køre med.

Mvh
/Søren

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-03-03 17:57

> [...]
> flyttet køkkenet noget før hvis det nu skulle være så svært at køre med.

Hej Søren

Vi har også en vogn med endekøkken, Hobby. Den kører meget fint og stabilt.
Endekøkken er rart når man vil have god plads i køkkenet, jeg synes nærmere
det er en fordel men der er nok en del af disse egoistvogne som de kaldes på
markedet derfor vil forhandlerne måske ikke stå i kø for at købe den. Jeg
synes ikke prisen lyder helt skævt, men det er blot min mening, jeg er ikke
forhandler.

Hilsen, Steen.

Fra : SB

Dato : 07-03-03 11:54

> [...]
> det være rigtigt ? De har kun brugt den som fastliggervogn - Er det godt

Har også haft en med endekøkken på trækket, den kørte fint.
Hvis man sørger for at der stadig er det rigtige tryk på bilens
anhængertræk, er der ingen forskel.
Problemet er hvis der er negativt tryk på kuglen, så er det ikke nemt at
kører ret hurtigt, før den begynder at woble.
(har prøvet det med en trailer)

Søren B